Beste oorlogsfilm aller tijden
- teknozin
- Lid
Re: Beste oorlogsfilm aller tijden
Pfff, de beste oorlogsfilm/serie ooit...
Er zijn veel films die goed zijn, dat ik liever opnoem wat ik but vind. Je hebt van die classics waarmee ik opgegroeid ben (wie niet) en die altijd wel speciaal blijven voor mij...
Dat zijn oa:
- Battle of Britain, The
- Battle of the Bulge
- Big Red One, The
- Bridge at Remagen, The
- Bridge on the River Kwai, The
- Dirty Dozen, The
- Eagle has Landed, The
- Guns of Navarone, The
- Kelly's Heroes
- Longest Day, The
- Patton
- Tora Tora Tora
Deze drie classics blinken hier toch wel uit:
- Bridge To Far, A
- Brücke, Die
- Boot, Das
Dan heb je natuurlijk nog de Nederlandse producties die niet mogen ontbreken:
- Soldaat van Oranje
- Meisje met het Rode Haar, Het
- Aanslag, De
Films die ik goed vind die weer wat later kwamen, zijn oa:
- Enemy At The Gates
- Saints and Soldiers
- Stalingrad
- When Trumpets Fade
- Where Eagles Dare
Uit de laatste periode is de serie BOB natuurlijk een uitblinker.
Verder oa:
- Letters from Iwo Jima
- Operation Valkyrie (2004)
- Untergang, Der
- Windtalkers
Uit de categorie holocaust:
- Escape from Sobibor
- Grey zone, The
- Jakob the Liar
- Pianist, The
- Uprising
Verder uit de categorie WWI:
- All Quit on the Western Front
- Behind the Trench
- Flyboys
- Gallipoli
Welke hier uitblinkt, is de serie:
- Anzacs (een tv serie uit 1985)
Er zijn veel films die goed zijn, dat ik liever opnoem wat ik but vind. Je hebt van die classics waarmee ik opgegroeid ben (wie niet) en die altijd wel speciaal blijven voor mij...
Dat zijn oa:
- Battle of Britain, The
- Battle of the Bulge
- Big Red One, The
- Bridge at Remagen, The
- Bridge on the River Kwai, The
- Dirty Dozen, The
- Eagle has Landed, The
- Guns of Navarone, The
- Kelly's Heroes
- Longest Day, The
- Patton
- Tora Tora Tora
Deze drie classics blinken hier toch wel uit:
- Bridge To Far, A
- Brücke, Die
- Boot, Das
Dan heb je natuurlijk nog de Nederlandse producties die niet mogen ontbreken:
- Soldaat van Oranje
- Meisje met het Rode Haar, Het
- Aanslag, De
Films die ik goed vind die weer wat later kwamen, zijn oa:
- Enemy At The Gates
- Saints and Soldiers
- Stalingrad
- When Trumpets Fade
- Where Eagles Dare
Uit de laatste periode is de serie BOB natuurlijk een uitblinker.
Verder oa:
- Letters from Iwo Jima
- Operation Valkyrie (2004)
- Untergang, Der
- Windtalkers
Uit de categorie holocaust:
- Escape from Sobibor
- Grey zone, The
- Jakob the Liar
- Pianist, The
- Uprising
Verder uit de categorie WWI:
- All Quit on the Western Front
- Behind the Trench
- Flyboys
- Gallipoli
Welke hier uitblinkt, is de serie:
- Anzacs (een tv serie uit 1985)
You can give your heart to Jesus, but your ass belongs to the Core...
2e Morcie Korps Mariniers IFOR1 Bosnia and Herzegovina (1996)
A Wise man does not fear, A Man afraid does not think...
112 (NL/BUL) Pagncie SFOR4 Bosnia and Herzegovina (1998)
2e Morcie Korps Mariniers IFOR1 Bosnia and Herzegovina (1996)
A Wise man does not fear, A Man afraid does not think...
112 (NL/BUL) Pagncie SFOR4 Bosnia and Herzegovina (1998)
-
bersiap
- Lid
Dit boek wat in het nederlands de titel 'De witte hel' heeft heb ik als kind gelezen en dat maakte zoveel indruk dat ik het in 1 keer helemaal uit las... Ik kan de film echter nergens vinden. Tips? Verder zijn er natuurlijk veel goede oorlogsfilms gemaakt. Om dan te zeggen dat er eentje DE beste is.... Mijn idee in willekeurige volgorde 'Das Boot' (had een engelse oom die op die konvooien had gevaren en daar zeer indringend over kon vertellen), Der Untergang, BoB en the Longest Day waarin duitse acteurs ook echt duits praten.anti repro schreef:"So weit die Füssen tragen" de film gaat over de Duitser Clemens FOREL die in een Russisch krijgsgevangenenkamp zit in Siberié en daaruit ontvlucht. Indrukwekkende film gebaseerd op wekelijk verhaal.
en natuurlijk "Stalingrad"
- SOLDIER Wessel
- Lid
Ik vind Saving private ryan een spannende film 
"Het doel van de oorlog is niet te sterven voor het vaderland, maar te zorgen dat de vijand voor het zijne sterft."
George S. Patton
George S. Patton
-
Chrishoihoi
- Lid
Spannend en daar heb je het echt mee gezegd. Overgens is het geluid,
Special effects en beeld super van deze film.
Gelukkig heeft Steven deze 3 dingen vast gehouden in ze in een
prachtig verhaal gezet: band of brothers nummer 1 voor mij!
Special effects en beeld super van deze film.
Gelukkig heeft Steven deze 3 dingen vast gehouden in ze in een
prachtig verhaal gezet: band of brothers nummer 1 voor mij!
- Bram.T.
- Lid
Ik kan niet kiezen welke ik de beste vind maar dit is mijn persoonlijke top 10.
-The Longest day
-A Bridge to far
-Battleground
-Das Boot
-Stalingrad
-The battle of Britain
-Saving Private Ryan
-Patton
-The Dambusters
-Der Untergang
-The Longest day
-A Bridge to far
-Battleground
-Das Boot
-Stalingrad
-The battle of Britain
-Saving Private Ryan
-Patton
-The Dambusters
-Der Untergang
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
-
Ian1944
- Lid
- KNIL.
- Lid
-
Alarich
- Lid
Een kiezen gaat me niet lukken, maar de volgende strijden toch wel om die titel:
-Saving Private Ryan
-Band of Brothers(een serie, maar goed)
-Der Untergang
-Stalingrad
-Die Brucke
En waarschijnlijk vergeet ik er nog een hele hoop.
-Saving Private Ryan
-Band of Brothers(een serie, maar goed)
-Der Untergang
-Stalingrad
-Die Brucke
En waarschijnlijk vergeet ik er nog een hele hoop.
The train.
In mijn ogen een zeer goede film.
In mijn ogen een zeer goede film.
Mvg/Best regards, Sipke
- platoz
- Lid
Band of Brothers en The Pacific zijn het voor mij bij lange na niet. Veel te eenzijdig gefilmd en na 5 afleveringen heb ik zowat een teiltje nodig om de laatste 5 afleveringen nog af te kunnen kijken. We hebben allemaal wel eens een Deutsche Wochenschau gezien, maar BoB en The Pacific zijn zowat de hedendaagse versie van de Hollywood propaganda.
Voor mij bestaat de beste oorlogsfilm aller tijden niet, omdat deze simpelweg nog niet is gemaakt. En als het aan Hollywood ligt, zal deze ook nooit gemaakt worden overigens.
De beste film aller tijden zou voor mij een film zijn waarin de Duitsers oprukken en aan het eind van de film de overwinnaars zijn. Frankrijk verslagen, Polen ingenomen en de Britten uit Noorwegen geschopt.
De Duitsers hebben de eerste drie jaar van de oorlog gedomineerd, maar in Hollywood zullen ze dié periode nooit gaan verfilmen. Je kunt wel zelf wel bedenken waarom..... en dat is mijn ogen best triest.
In elke na-oorlogse oorlogsfilm worden Duitsers al verliezers neergezet. Echt heel realistisch...
Voor mij bestaat de beste oorlogsfilm aller tijden niet, omdat deze simpelweg nog niet is gemaakt. En als het aan Hollywood ligt, zal deze ook nooit gemaakt worden overigens.
De beste film aller tijden zou voor mij een film zijn waarin de Duitsers oprukken en aan het eind van de film de overwinnaars zijn. Frankrijk verslagen, Polen ingenomen en de Britten uit Noorwegen geschopt.
De Duitsers hebben de eerste drie jaar van de oorlog gedomineerd, maar in Hollywood zullen ze dié periode nooit gaan verfilmen. Je kunt wel zelf wel bedenken waarom..... en dat is mijn ogen best triest.
In elke na-oorlogse oorlogsfilm worden Duitsers al verliezers neergezet. Echt heel realistisch...
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"
G. Patton, American general
- koos24
- Lid
Ik denk dat je een punt hebt maar enige nuance is op zijn plaats, het gaat om het eindresultaat en de Duisters verloren de oorlog.platoz schreef:
Maar zoals ik al schreef heb je een goed punt dat het een keer tijd wordt voor een Duitse BOB of verzin maar iets.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- Glenn
- Lid
Dunkirk uit 1958 komt toch aardig in de buurt.platoz schreef: De Duitsers hebben de eerste drie jaar van de oorlog gedomineerd, maar in Hollywood zullen ze dié periode nooit gaan verfilmen. Je kunt wel zelf wel bedenken waarom..... en dat is mijn ogen best triest.
:
-
Telemark
- Lid
1. Taegukgi (Zuid-Koreaanse productie over de korea-oorlog)
2. Flammen og citronnen (Deense productie)
3. Fort Brest (Russische productie)
Deze films overstijgen naar mijn mening kwalitatief alle Amerikaanse of Nederlandse oorlogfilms.
Ze zijn misschien wel wat groffer/bloediger, maar stukken en stukken mooier.
Aanraders.
2. Flammen og citronnen (Deense productie)
3. Fort Brest (Russische productie)
Deze films overstijgen naar mijn mening kwalitatief alle Amerikaanse of Nederlandse oorlogfilms.
Ze zijn misschien wel wat groffer/bloediger, maar stukken en stukken mooier.
Aanraders.
-
1940
- Lid

Maar wat zou het nut zijn van zo'n film?platoz schreef:De beste film aller tijden zou voor mij een film zijn waarin de Duitsers oprukken en aan het eind van de film de overwinnaars zijn. Frankrijk verslagen, Polen ingenomen en de Britten uit Noorwegen geschopt.
Jij vindt het triest dat Hollywood de nazi's niet als overwinnaars wil laten zien? Zegt dat niet meer over waar jouw sympathie ligt dan over het nut van zo'n film?platoz schreef:De Duitsers hebben de eerste drie jaar van de oorlog gedomineerd, maar in Hollywood zullen ze dié periode nooit gaan verfilmen. Je kunt wel zelf wel bedenken waarom..... en dat is mijn ogen best triest.
Ze hebben de oorlog toch ook verloren? Dat zou het zelfde zijn als een film over het WK voetbal van 2010, maar dan stoppen we het verhaal na de halve finale.platoz schreef:In elke na-oorlogse oorlogsfilm worden Duitsers al verliezers neergezet. Echt heel realistisch...
- Jan Klaassen
- Lid
Genosse, "please!"
Het nut zit 'm in de balans. De geschiedenis is niet wit of zwart, maar grijs, en ook de Duitsers zijn een groot gedeelte (zo niet het grootste gedeelte) aan de winnende hand geweest. Ze zijn niet van begin af aan de zwakkere, constant verliezende zijde geweest. En Hollywood hoeft de nazi's (eigenlijk heb ik in militair opzicht, waar het om gaat, liefst de term "Duitsers", maar goed) niet als overwinnaars te laten zien, maar in ieder geval toch als een sterke partij. Balans dus.
Grussle!
Het nut zit 'm in de balans. De geschiedenis is niet wit of zwart, maar grijs, en ook de Duitsers zijn een groot gedeelte (zo niet het grootste gedeelte) aan de winnende hand geweest. Ze zijn niet van begin af aan de zwakkere, constant verliezende zijde geweest. En Hollywood hoeft de nazi's (eigenlijk heb ik in militair opzicht, waar het om gaat, liefst de term "Duitsers", maar goed) niet als overwinnaars te laten zien, maar in ieder geval toch als een sterke partij. Balans dus.
Grussle!
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 20 nov 2012, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961