Ik vind het niet erg om nog 2 jaar moet wachten voordat ik met een wapen mag lopen. Ik moet eerst maar eens een club vindenmarloes schreef:Dat ligt aan de groep, de regel is wel bijna altijd dat je pas vanaf je 18e met een wapen mag rondlopen.darryl1234_gubbels schreef:Ik dacht dat je pas vanaf je 18 militair kon reenacten.
mzzl![]()
Darryl
Maar ben je goed, enthousiast, authentiek en heb je een fyne club gevonden en vind je het niet erg even te wachten voor je een wapen mag vasthouden, dan mag je soms meedoen als ongewapende militair.
Er zijn zat rollen waarbij je geen wapen hebt, ook in het leger.
Reenactment en Living History
- Darryl
- Lid
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
-
Tank Destroyer
- Lid
-
Tank Destroyer
- Lid
- Devilmorfose
- Lid
- Darryl
- Lid
Dat bedoel ik maar !!!Devilmorfose schreef:ik zou zeggen.. een betere keus kan je niet maken
maaruh niemand die er een weet ? zo in de buurt van limburg??
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
-
779
- Lid

-
marloes
- Lid
Meestal gebruikt men blanks, losse flodders dus.
Meestal gaat het om een show voor het publiek dus dan val je gewoon neer als je denkt dat je geraakt bent of als je daar zin in hebt.
Is het een prive veldslag zonder publiek dan zijn er verschillende regels, meestal is het een kwestie van eer, dus gewoon eerlijk toegeven dat iemand je geraakt heeft en neervallen ipv ontkennen.
Meestal gaat het om een show voor het publiek dus dan val je gewoon neer als je denkt dat je geraakt bent of als je daar zin in hebt.
Is het een prive veldslag zonder publiek dan zijn er verschillende regels, meestal is het een kwestie van eer, dus gewoon eerlijk toegeven dat iemand je geraakt heeft en neervallen ipv ontkennen.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
HM van Randwijk 1909-1966
- Darryl
- Lid
-
Tank Destroyer
- Lid
-
Marc 82 Recon
- Lid
-
Tank Destroyer
- Lid
-
Marc 82 Recon
- Lid
-
marloes
- Lid
Inderdaad, zij die vooral veel willen schieten betalen nog al wat, maar dat is alleen bij prive veldslagen.779 schreef:Zeker als je schietgraag bent dus, kan een dagje re-enacten dus behoorlijk duur worden :p
Bij veel openbare shows betaald de organisatie een deel van de flodders en bij de meeste optredens gaat het niet alleen om de veldslag maar vooral ook om het tentenkamp, en alle dingen eromheen.