Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb "das kapital" in mijn boekenkast staan, maar ben geen communist. Heb de bijbel in mijn kast staan, maar ben geen christen. Je hoeft niet meteen nazi te zijn als je "Mein Kampf" hebt
Jongens toch !!!
Die jongen verzameld enkel geailleerde militaria en geen Duits.
Heb dan ook begrip voor zijn keuze en probeer hem niet te bekeren.
Dan blijft er meer Duitse militaria voor ons over.
paulstolk schreef:Ik heb "das kapital" in mijn boekenkast staan, maar ben geen communist. Heb de bijbel in mijn kast staan, maar ben geen christen. Je hoeft niet meteen nazi te zijn als je "Mein Kampf" hebt
mijn broertje heeft "potter" en hij tovert ook nie
Ik heb nog een Duitse Feuerwehr bajonet erbij. (die ik dus nodig had ter completering van mijn Feuerschutzpolizei-set.)
Nu alleen nog de laarzen! (en dan is ie 'klaar', alhoewel ik mezelf dan weer niet in bedwang kan houden om er nog een pistoolholstertje bij te kopen enz. hehe )
Hier is m'n nieuwste foto; een SS-Obersturmführer (1e luitenant) van de 1. SS-Panzerdivision Leibstandarte SS Adolf Hitler. Het monogram op de Schulterklappen is zeer mooi te zien; A.H., de initialen van de Führer. De ster wijst gewoon op Ostuf. Deze opname ontstond in Vlaanderen, meerbepaald in Beverlo (1944), waar de LSSAH in wederopstelling lag. Het kind op de foto is niet zijn kind, maar het meisje van de bewoners bij wie hij (waarschijnlijk) ingekwartierd was. Het huisje is overigens typisch Vlaams.
Ziet er heel mooi uit, Thomas!
Ik heb ook een SS foto, eentje van herr R. v. Ribbentrop, zoon van.
Hij is niet 'echt' maar een na-oorlogse nadruk, hij stuurde hem zelf naar mij op. (met z'n handtekening eronder)
Gek dat je dat zegt Bjorn, vandaag net nog een aan me opgedragen foto met handtekening gekregen van een Vlaamse SS-Führer, 'n goede vriend van me. R. von Ribbentrop heeft een veel te goed hart, je moet eens weten hoeveel foto's hij al niet verstuurd heeft! Toch blijft hij dat doen, bijna op een dagelijkse basis.
Hier is nog een foto, Wehrmacht-soldaten die wat gek doen. Let op de linkse soldaat: toonbeeld voor elke Deutsche Landser!
BjornSpiN schreef:Ziet er heel mooi uit, Thomas!
Ik heb ook een SS foto, eentje van herr R. v. Ribbentrop, zoon van.
Hij is niet 'echt' maar een na-oorlogse nadruk, hij stuurde hem zelf naar mij op. (met z'n handtekening eronder)
Ja, ik heb hem een brief geschreven tezamen met een vergoeding erbij.
Dat vind ik toch wel het minste wat je erbij kunt doen, een vergoeding voor die man z'n moeite en vriendelijkheid.
Ik hoorde later dat hij ook gratis verstuurde, maar ach, ik vind een klein bedrag erbij toch wel een vereiste.
Thomas schreef:Gek dat je dat zegt Bjorn, vandaag net nog een aan me opgedragen foto met handtekening gekregen van een Vlaamse SS-Führer, 'n goede vriend van me.
Volgens mij heb ik ergens anders gelezen dat je veel vrienden hebt die bij de SS hebben gezeten of heb ik dat mis? Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen hoe dat komt?