Je nieuwste aankoop - deel 1

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Overtuigd :P ?
Timo
Lid

Bericht door Timo »

hehe beetje
Starting up again
paulstolk
Lid

Bericht door paulstolk »

Ik heb "das kapital" in mijn boekenkast staan, maar ben geen communist. Heb de bijbel in mijn kast staan, maar ben geen christen. Je hoeft niet meteen nazi te zijn als je "Mein Kampf" hebt
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Jongens toch !!!
Die jongen verzameld enkel geailleerde militaria en geen Duits.
Heb dan ook begrip voor zijn keuze en probeer hem niet te bekeren.
Dan blijft er meer Duitse militaria voor ons over. :lol:

Adrian.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

paulstolk schreef:Ik heb "das kapital" in mijn boekenkast staan, maar ben geen communist. Heb de bijbel in mijn kast staan, maar ben geen christen. Je hoeft niet meteen nazi te zijn als je "Mein Kampf" hebt
mijn broertje heeft "potter" en hij tovert ook nie :P
Guido
Lid

Bericht door Guido »

we snappen het denk ik wel ? 8)

maar even over de mein kampf... heeft iemand hier een mein kampf als verzamel object? :?:
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Nee niet als verzamelobject, alleen als overtuigd NEO-NAZI :? :P
GRAPJE!!!!!!!
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Stijn schreef:Nee niet als verzamelobject, alleen als overtuigd NEO-NAZI :? :P
GRAPJE!!!!!!!
Van af nu zullen we je zeer scherp in de gaten houden. Bij de minst verkeerde beweging vlieg je er spreekwoordelijk uit. 8)

Gaan we nu weer vrolijk verder met de nieuwste aankopen.
Laatst gewijzigd door Willem ter Haar op 05 dec 2003, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ik heb nog een Duitse Feuerwehr bajonet erbij. (die ik dus nodig had ter completering van mijn Feuerschutzpolizei-set.)
Nu alleen nog de laarzen! (en dan is ie 'klaar', alhoewel ik mezelf dan weer niet in bedwang kan houden om er nog een pistoolholstertje bij te kopen enz. hehe :) )
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Hier is m'n nieuwste foto; een SS-Obersturmführer (1e luitenant) van de 1. SS-Panzerdivision Leibstandarte SS Adolf Hitler. Het monogram op de Schulterklappen is zeer mooi te zien; A.H., de initialen van de Führer. De ster wijst gewoon op Ostuf. Deze opname ontstond in Vlaanderen, meerbepaald in Beverlo (1944), waar de LSSAH in wederopstelling lag. Het kind op de foto is niet zijn kind, maar het meisje van de bewoners bij wie hij (waarschijnlijk) ingekwartierd was. Het huisje is overigens typisch Vlaams.

Afbeelding
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ziet er heel mooi uit, Thomas!
Ik heb ook een SS foto, eentje van herr R. v. Ribbentrop, zoon van.
Hij is niet 'echt' maar een na-oorlogse nadruk, hij stuurde hem zelf naar mij op. (met z'n handtekening eronder)

Groetjes, Bjorn
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Gek dat je dat zegt Bjorn, vandaag net nog een aan me opgedragen foto met handtekening gekregen van een Vlaamse SS-Führer, 'n goede vriend van me. R. von Ribbentrop heeft een veel te goed hart, je moet eens weten hoeveel foto's hij al niet verstuurd heeft! Toch blijft hij dat doen, bijna op een dagelijkse basis.

Hier is nog een foto, Wehrmacht-soldaten die wat gek doen. Let op de linkse soldaat: toonbeeld voor elke Deutsche Landser!

Afbeelding
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

BjornSpiN schreef:Ziet er heel mooi uit, Thomas!
Ik heb ook een SS foto, eentje van herr R. v. Ribbentrop, zoon van.
Hij is niet 'echt' maar een na-oorlogse nadruk, hij stuurde hem zelf naar mij op. (met z'n handtekening eronder)

Groetjes, Bjorn
heb je hem toch geschreven?
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ja, ik heb hem een brief geschreven tezamen met een vergoeding erbij.
Dat vind ik toch wel het minste wat je erbij kunt doen, een vergoeding voor die man z'n moeite en vriendelijkheid.
Ik hoorde later dat hij ook gratis verstuurde, maar ach, ik vind een klein bedrag erbij toch wel een vereiste.
paulstolk
Lid

Bericht door paulstolk »

Thomas schreef:Gek dat je dat zegt Bjorn, vandaag net nog een aan me opgedragen foto met handtekening gekregen van een Vlaamse SS-Führer, 'n goede vriend van me.
Volgens mij heb ik ergens anders gelezen dat je veel vrienden hebt die bij de SS hebben gezeten of heb ik dat mis? Mag ik zo onbescheiden zijn om te vragen hoe dat komt?