Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Rustig Mike.
Adem in....... en adem nu weer rustig uit.
Nee ik kan niet echt een onderdeel noemen.
Ieder onderdeel en ieder persoon heeft wel wat gedaan wat held haftigheid betreft, moedigheid en dapperheid.
En vaak is het ook nog eens zo dat men het zelf niet eens door heeft.
Voor mij is de 2e en 3e Canadese infantry interessant.
En zij hebben zeker dingen gedaan die wel in het rijtje passen.
Haplo schreef:Rustig Mike.
Nee ik kan niet echt een onderdeel noemen.
Ieder onderdeel en ieder persoon heeft wel wat gedaan wat held haftigheid betreft, moedigheid en dapperheid.
En vaak is het ook nog eens zo dat men het zelf niet eens door heeft.
Voor mij is de 2e en 3e Canadese infantry interessant.
En zij hebben zeker dingen gedaan die wel in het rijtje passen.
haha sorry Haplo, maar op dat moment dacht ik echt van; Zucht.
maar na je ademhalingstechniek gaat het weer prima .
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Voor mij denk ik de mariniers in Rotterdam. Dat doet niks af van wat andere eenheden hebben gedaan uit welk land dan ook, maar zij spreken mij het meeste aan en hebben inderdaad dapper gevochten, met mindere bewapening en soms ook zelfs maar erg weinig opleiding (3 maanden bijvoorbeeld) terwijl ze wel veel hebben bereikt.
Als ik dan toch moet kiezen zeg 30 Inf Div Old Hickory, niet voor niets het werkpaard van het westelijk front genoemd !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
als ik moet kiezen ehm dan denk ik S.A.S of de paratroopers/fliegschermjagers van Kurt Student die gasten hebben zich op Kreta weten te hergroeperen terwijl ze onder zwaar vuur lagen
snatcher schreef:als ik moet kiezen ehm dan denk ik S.A.S of de paratroopers/fliegschermjagers van Kurt Student die gasten hebben zich op Kreta weten te hergroeperen terwijl ze onder zwaar vuur lagen
Neem aan dat je Fallschermjäger bedoeld ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
snatcher schreef:als ik moet kiezen ehm dan denk ik S.A.S of de paratroopers/fliegschermjagers van Kurt Student die gasten hebben zich op Kreta weten te hergroeperen terwijl ze onder zwaar vuur lagen
Neem aan dat je Fallschermjäger bedoeld ?
Denk het niet, ik denk eerder Fallschirmjäger/Fallschirmjaeger of Valschermjager.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience