Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Gisteren een paar blikjes "wood alcohol burning stove" (soort kleine wegwerpstoves), en een (nog) een extra paar beenkappen gekocht. Mijn neefje van 10, die met me meeging en hiermee zijn eerste beurs bezocht heeft aardig wat ingeslagen (alles Brits): een 1942 gedateerde helm met 1942 gedateerd binnenwerk, 2 1941 gedateerde kruisriemen, 2 L-straps (datum onleesbaar), een veldfles met volle hoes, een camo netje/sjaal en nog wat blikjes voetpoeder en ander klein spul. Hij heeft ook een aantal kleine dingetjes kado gekregen van verschillende standhouders, wat erg leuk was natuurlijk.
Guido schreef:vandaag van een man gekregen die mij vaker dingen geeft nadat hij bij tentoonstellig was komen kijken. een bekende Boxmeerse historicus, doet veel voor de Boxmeere joden en oorlogslachtoffers.
het is een boekje met daar in veel vliegtuigen een foto/tekenening en informatie hoe je ze kan herkennen. op voorkant zie je duitse bommenwerpers boven een gebombardeerde stad met als tekst: Duitsche, Italiaansche, Britsch-Amerikaansche en Sovjetrussische Oorlogsvliegtuigen 1943 85cent
leuk detail is dat er bij de "Britsch-Amerikaansche en Sovjetrussische " met term "vijandelijke vliegtuigen" wordt beschreven.
erg leuk object! ook omdat ik weet dat het bij mij uit de regio komt