Als of alle azianten spleet ogen zijn

En in Zuid Africa wonen ook heleboel blanken!
ja en die blanken uit Zuid-Afrika komen allemaal oorspronkelijk uit Nederland, Engeland enz. dat zijn allemaal kolonisten..Katusha schreef:Ja maar het is zeer kort door te bocht om te zeggen.. het is een bepaald continent dus ze zijn niet blank!
Als of alle azianten spleet ogen zijn![]()
En in Zuid Africa wonen ook heleboel blanken!
Dat was al een tijdje duidelijk.Katusha schreef:Nu ben ik verward![]()
Ik voel me beledigt door je opmerking. Ik zou graag willen dat je ophoudt met mij met jezelf te vergelijken. Wist je trouwens dat ze dit fenomeen in de psychologie projectie noemen?Maar dan Descreminieren doet toch iedreen?? Uiteindelijk wel.. Iedreen beoordeelt iemand in eerste instantie op uiterlijkt en iedreen kent de stereotypes en clishes van andere.
Een reactie op iemand die langsloopt heeft te maken met iemands uitstraling. Want er zijn vele jongeren die van marokkaanse komaf zijn waar mensen niet zo op reageren. Het heeft dus veel meer te maken met de geestestoestand van de persoon in kwestie. Deze persoon kan echter niet accepteren dat hijzelf precies die persoon is op dat moment waar op gereageerd wordt en zoekt dus de fout bij de ander. Ook dit is een vorm van projectie.Of ben je niet zo'n eentje die toch wat meer op zijn tas gaat letten in de trein als er groep marokkanen langs loopt?? Of als je in de stad bent, en er iemand met 'verslaafd' uiterlijk langsloopt op je portmonee let??
Dan had het bedrijf het in eerste instantie bij het juiste eind; want iemand die zijn cv aanpast en liegt over zijn naam deugd niet. (en de steek naar ayaan was absoluut zo bedoeld)Maar het kan ook te ver gaan. Bijvoorbeeld dat ik een verhaal hoorde over een marokkanse jonge die ging solicieteren bij een bedrijf.. Perfect CV nette jonge man.. Niet aangenomen!
Ging ie (per e-mail) zijn CV inleveren, amper verandert, onder Nederlandse naam.. mocht hij langs komen voor een solicietatie gesprek![]()
Nee, er is iets mis met de persoon in kwestie. En al helemaal als die persoon zichzelf voor weet te houden dat hij vanwege zijn naam niet op gesprek mocht komen in plaats van het andere stukje van zijn of haar cv dat aangepast moest worden. De mate van zelfontkenning die hiervoor nodig is wordt alleen geëvenaard door de mate van projectie die je al eerder tentoon spreidde. Misschien is het een idee om eens objectief naar jezelf te kijken?Dan is er toch duidelijk iets mis met het bedrijf!
Ik vergelijk jou met me zelf?? Egosentrisme of achtervolgins waan ?:pIk zou graag willen dat je ophoudt met mij met jezelf te vergelijken.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 2 gasten