Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Documentairs:
• Auschwitz: The Nazi's & The Final Solution
• Nazis: A Warning from History
• Het Dagboek van Joseph Goebbels
• World War II Series: Weapons
Over de box van Bruna: "De geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog in Beeld". Ik moet zeggen dat het echt een prachtige box is! Het bevat 3 DVD's met BBC documantaires over de Tweede Wereldoorlog: Strijders van de Tweede Wereldoorlog (speelduur 125 minuten), Helden van de Tweede Wereldoorlog (speelduur 125 minuten), Het dagboek van Anne Frank (speelduur 120 minuten). Ik heb tot nu toe een stuk gezien van Strijders van de Tweede Wereldoorlog het is een DVD vol met documantaires over verschillende "bekende" groepen (legeronderdelen) van vele naties die helemaal worden uitgelicht. Ik heb nu gezien: Waffen-SS, SAS, Kamikaze. Het mooie van de DVD's vind ik dat alles zo goed en duidelijk wordt verteld en ook eht beelmateriaal. Het is geen documentaire met iedere keer het zelfde bekende filmpje van een schietende duitser met een mg42:P:P maar beelden die ik nog nooit eerder heb gezien (en geloof me ik heb al heel wat documantaires gezien). Verder zitten er 4 boeken bij. 2 boeken over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog die heel goed schetsen wat er ook voor de oorlog is gebeurt in het interbellum (periode tussen WO1 en WO2). Er zit een fotoboek bij met allerlei foto's over de Tweede Wereldoorlog. Ook foto's die ik nog niet eerder had gezien! Het allermooiste is toch wel de Encyclopedie (bedankt voor de correctie Bob). Deze Encyclopedie gaat van a-z en daarin kan je alles opzoeken over personen, veldslagen, voertuigen, wapens, gebeurtenissen etc. per werelddeel zit er ook een chronologische volgorde. Zo kan je precies zien wat waar is gebeurt! Ik vind deze box echt een fantastische aankoop! Mocht iemand nog vragen hebben of foto's willen hebben van de box post het dan ff in dit forum!