-When Trumpets fade" gaat over de slag om de HurtgenWald en vindt ik persoonlijk een redelijke film. Al zeker als je de situatie aldaar kent zie je dat de film een realistisch beeld geeft van de gevechten die daar plaats gevonden hebben.
-All quiet on the western front is ook mijn favoriete speelfilm; en dan net als Adrian wel de zwart/wit-verfilming uit de jaren '30! De kleurenverfilming uit de jaren '70-'80 trekt echter op niks.
-En de serie de Bospartizamen heb ik ook gezien (en gelezen). Ik moet inderdaad zeggen; zeer schoon verfilmd, met als enige kleine minpunt dat op het laatst van de serie ge ene T-34 ziet rijden (naast een Sherman-tank) en deze T-34 groen is en Amerikaanse kentekens draagt! Maar het acteerwerk is geweldig. Die Huub Stapel van jullie is nen goeie!
Zelf heb ik ongeveer een groot aantal videobanden met documentares van de oorlog, waarbij mijn favorieten de Deutsche Wochenschauen uit den oorlog zijn. Speelfilms heb ik er wel en paar, maar aangezien een groot deel fictieve verhalen zijn die wel in den oorlog spelen, maar qua geschiedenis op niks trekken, rangschik ik die eerder onder de actiefilms dan onder de oorlogsfilms.
Mattie.