Wat is de 'trots' van je verzameling?
-
- Lid
- Roel R.
- Lid
ik vind het juist erg mooi dat matt met respect voor de originele eigenaar van de stukken er zo mee omgaat!Mooyman schreef:Discretie wordt uiteraad gerespecteerd,het is alleen zo spijtig om niet de info achter deze juist zo interessante stukken te kennen.
Maar zoals gezegt,verbijt ons aub met foto's van deze bijzondere stukken.
Mvg.
- Guido
- Lid
omdat er nog maar weinig foto's zijn gepost heb ik even wat scans gemaakt en online gezet!
mijn schotse 52nd lowland bijbel
gevonden in de kruipruimte van mijn grootouders huis waar blijkbaar dit door de soldaat na een overnachting daar is achtergelaten te Boxmeer
kan iemand mij precies uitleggen wat N.W.E.F is en indipentent coy wat dat precies inhoud
B.E.F. is al bekent en de rest ook alleen de info op de 3de foto de bovenste teksten
voorkant
1ste pagina's
de blz er na
laatste blz.
achterkant
mijn schotse 52nd lowland bijbel
gevonden in de kruipruimte van mijn grootouders huis waar blijkbaar dit door de soldaat na een overnachting daar is achtergelaten te Boxmeer
kan iemand mij precies uitleggen wat N.W.E.F is en indipentent coy wat dat precies inhoud
B.E.F. is al bekent en de rest ook alleen de info op de 3de foto de bovenste teksten
voorkant
1ste pagina's
de blz er na
laatste blz.
achterkant
-
- Lid
Eventjes zien Guido:
Onderdeel: Eerste Onafhankelijke (Independant) Compagnie (Coy; Compagny)
Deelgenomen campagnes: NWEF: Norway Expedisionary Force (deelnemer aan de Noorse campagne in 1940) en BEF: British Exp. Force (Britse strijdkrachten die in 1940 op Frans en Belgisch grondgebied hebben gevochten tijdens de Blitskrieg.
Als ge dan in betracht neemt dat pas najaar 1944 bij U in de buurt gevochten is en daar zijn bijbel achtergebleven is, kunt ge er vanuitgaan dat het hier gaat om een oude rot in het vak die de oorlog van begin tot einde actief heeft meegemaakt!
Bijzonder interessant Guido!
Wellicht dat ge via Britse bronnen (Imperial War Museum etc) kunt achterhalen of deze meneer nog leeft! (Awel; als hi in 1940 al 18 was, dan wis hij geboortig uit 1922 en zou hij nu zijn: ............reken maar uit!)
Mattie.
Onderdeel: Eerste Onafhankelijke (Independant) Compagnie (Coy; Compagny)
Deelgenomen campagnes: NWEF: Norway Expedisionary Force (deelnemer aan de Noorse campagne in 1940) en BEF: British Exp. Force (Britse strijdkrachten die in 1940 op Frans en Belgisch grondgebied hebben gevochten tijdens de Blitskrieg.
Als ge dan in betracht neemt dat pas najaar 1944 bij U in de buurt gevochten is en daar zijn bijbel achtergebleven is, kunt ge er vanuitgaan dat het hier gaat om een oude rot in het vak die de oorlog van begin tot einde actief heeft meegemaakt!
Bijzonder interessant Guido!
Wellicht dat ge via Britse bronnen (Imperial War Museum etc) kunt achterhalen of deze meneer nog leeft! (Awel; als hi in 1940 al 18 was, dan wis hij geboortig uit 1922 en zou hij nu zijn: ............reken maar uit!)
Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
-
- Lid
- Guido
- Lid
- Peter M
- Lid