Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooyman schreef:Discretie wordt uiteraad gerespecteerd,het is alleen zo spijtig om niet de info achter deze juist zo interessante stukken te kennen.
Maar zoals gezegt,verbijt ons aub met foto's van deze bijzondere stukken.
Mvg.
ik vind het juist erg mooi dat matt met respect voor de originele eigenaar van de stukken er zo mee omgaat!
omdat er nog maar weinig foto's zijn gepost heb ik even wat scans gemaakt en online gezet!
mijn schotse 52nd lowland bijbel
gevonden in de kruipruimte van mijn grootouders huis waar blijkbaar dit door de soldaat na een overnachting daar is achtergelaten te Boxmeer
kan iemand mij precies uitleggen wat N.W.E.F is en indipentent coy wat dat precies inhoud
B.E.F. is al bekent en de rest ook alleen de info op de 3de foto de bovenste teksten
Een interessant en geweldig mooi item,alleen de kaft spreekt al boekdelen .
Een item wat,met het verhaal er achter, meer voldoening geeft dan iets wat je hebt gekocht!.
Onderdeel: Eerste Onafhankelijke (Independant) Compagnie (Coy; Compagny)
Deelgenomen campagnes: NWEF: Norway Expedisionary Force (deelnemer aan de Noorse campagne in 1940) en BEF: British Exp. Force (Britse strijdkrachten die in 1940 op Frans en Belgisch grondgebied hebben gevochten tijdens de Blitskrieg.
Als ge dan in betracht neemt dat pas najaar 1944 bij U in de buurt gevochten is en daar zijn bijbel achtergebleven is, kunt ge er vanuitgaan dat het hier gaat om een oude rot in het vak die de oorlog van begin tot einde actief heeft meegemaakt!
Bijzonder interessant Guido!
Wellicht dat ge via Britse bronnen (Imperial War Museum etc) kunt achterhalen of deze meneer nog leeft! (Awel; als hi in 1940 al 18 was, dan wis hij geboortig uit 1922 en zou hij nu zijn: ............reken maar uit!)
Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
antwerpx schreef:nee, hij heeft da rechtstreeks van Léon Degrelle gekregen, da weet ge toch op voorhand
Heb een klein stukje uit zijn erfenis, 3 mooie foto's getrokken te Frankrijk, tijdens zijn verjaardag waar ook Jef F. (Peter weet wel wie ik bedoel) aanwezig was.
ik ben er al achter gekomen dat hij ZEKER de oorlog heeft overleefd op een registerin een musea waar alle slachtoffers van de 52e lowland devision op stond!
Thomas schreef:
Heb een klein stukje uit zijn erfenis, 3 mooie foto's getrokken te Frankrijk, tijdens zijn verjaardag waar ook Jef F. (Peter weet wel wie ik bedoel) aanwezig was.
mattie.. ik was al ooit van plan om het document te kopieren uit het museum van groesbeek maar de kans nog niet gehad om he te vragen of het mogelijk is