Waar kopen jullie je verzamelstukken?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

JUIST :D Nu weet ik het weer
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Ben je nog immer op zoek naar een binnenwerk voor dat ding?,zelf vind ik dat je hem beter zo kan laten.
Men zal altijd blijven zien dat er later een binnenwerk in gezet is,er is dan in "vaktermen" mee gerommeld.

Mvg.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Inderdaad, misschien heb je wel gelijk.
Ik ben nu even niet opzoek naar een binnenwerk, heb namelijk haast geen geld meer. Ik ga in de vakantie maar weer eens even werken.
Die helm is wel mooi hoor, vind ik. Er zit nog een plaatje op enzo en nog enige verf.
Hoe zou die barst erin gekomen zijn? Zou hij gevallen zijn, of misschien vanwege de oorlodgshandelingen, granaat, luchtdruk of iets dergelijks?
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ik was daar ook geweest.
Een verkoper vond het blijkbaar erg lollig dat er zelfs mensen uit Groningen kwamen. :)
Volgende keer ben ik er zeker weten weer.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Dat is hoogstwaarschijnlijk door een inslag van het een of andere projectiel gekomen,een stahlhelm zal weinig mankeren als je hem laat vallen en of ergens tegen aan stoot.
Het is zeker een leuk ding,klopt er zitten nog resten van het originele decal en lak op.
Jammer dat een of andere ......hem ooit heeft willen "repareren" .

Mvg.

PS ja een dure smaak kost een hoop kneten Stijn :wink:
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Idd, helaas is hij gerepareerd, al is dat wel onopvallend.
Ik heb ook een M42 en die heeft me heel wat meer gekost want 50 euro kan er bij mij voor zo'n helm nog wel af.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Ja Bjorn,ze komen overal vandaan,Groningen Friesland :wink: .

Een koopje Stijn,50 euro,mooi voor in een vitrinekast.
Ja die M42 van je heb ik op dit forum gezien,gewoon een eerlijk ding en de prijs is redelijk.

Mvg.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Op die beurs in Arnhem ben ik nog nooit geweest. Was die niet verplaatst naar Duiven? Of is dat een andere beurs?

In het museum in Arnhem ben ik wel geweest met een groep oud Oostfronters in 1998 en we kregen er een zeer schone rondleiding door den eigenaar (ene meneer Peerens?)

....maar van beurzen houdt ik nog steeds niet veel; ge komt meestal pas thuis er achter of iets kopie is en dan is het te laat, en weet de verkoper de volgende keer van niks meer, of zegt dat het te lang geleden is om terug te geven. :(

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Meneer Eef Peters is de eigenaar.
Maar hoe bedoelt u, Mattie, groep oostfrontstrijders :shock: Vertelvertelvertel!!!!!!!!!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mattie schreef:
....maar van beurzen houdt ik nog steeds niet veel; ge komt meestal pas thuis er achter of iets kopie is en dan is het te laat, en weet de verkoper de volgende keer van niks meer, of zegt dat het te lang geleden is om terug te geven. :(

Mattie. :)
De beurs in Duiven is een maandelijks gehouden militariabeurs,de beurs in Schaarsbergen(Arnhem)wordt daar in tegen maar een maal in het jaar georganiseert,het eerste weekend van augustus en twee dagen lang.
Dat er pas thuis duidelijkheid is omtrent origineel of copie van het door jou aangeschafte item is het misschien eerst tijd om aan eigenkennis te gaan werken doormiddel van het kopen van naslagwerk.
Maar toch vooral ook door het geregeld bezoeken van beurzen,doormiddel van het alsmaar door je handen laten gaan van spullen zonder direct tot kopen over te gaan.
Het kost wat leergeld(heeft iedereen gedaan),maar verkoper's zoals door jou omschreven laat je dan ook direct links liggen :wink: .

Mvg
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mattie,
In veel van je posts lees ik dat je schrijft dat je reeds een lange tijd verzameld,hoe is het dan mogelijk dat je pas thuis ziet of iets wat je op een beurs hebt aangeschaft toch copie blijkt te zijn?.
Het is voor mij een gegeven,dat bij enige twijfel de aankoop niet doorgaat ook al lijkt het nog zo aanrekkelijk/koopje.

Mvg.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Mooyman schreef:Mattie,
In veel van je posts lees ik dat je schrijft dat je reeds een lange tijd verzameld,hoe is het dan mogelijk dat je pas thuis ziet of iets wat je op een beurs hebt aangeschaft toch copie blijkt te zijn?.
Het is voor mij een gegeven,dat bij enige twijfel de aankoop niet doorgaat ook al lijkt het nog zo aanrekkelijk/koopje.

Mvg.

Iedereen kan zich toch vergissen? Ik heb ook wel eens replica's gekocht zonder het te weten.... :oops: Ik verzamel ook al vrij lang maar ik heb me wel eens vergist.... :bonk:
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Wel wel wel;

Mooyman;
Nu verbaasd het mij zeer dat ge gelijk al een oordeel klaar hebt over mij terwijl ge mij niet eens kent! :shock:
Over boeken kopen gesproken; ten eerste heb ik bijna alle naslagwerken die er ongeveer te krijgen zijn. Ten tweede zijn er zelfs boeken bij waaraan ik heb meegewerkt (Foto's van mijn stukken zijn o.a. te vinden in het helmenboek van Baer) Ten derde bstaat er geen enkel boek dat duidelijk aangeeft wat kopie en wat origineel is; en begin nu niet over het "geweldige" boek : Detecting the Fakes, want dat is achterhaald en incompleet. Ten vierde; degenen die helmen namaken lezen dezelfde boeken als U en ik en zullen daar echt wel hun lessen uit trekken! Wellicht dat de slechte en redelijke kopien eruit te halen zijn, maar de goeie haalt men er ook niet tussen uit en al zeker niet met het blote oog. Ten vijfde verzamel ik al ruim 20 jaar; eerder in de buurt van de 25 jaar en kan dus echt wel enige kopie herkennen. Maar ook ik weet dat er altijd mensen zullen zijn die iets beter na kunnen maken dan dat ik kan herkennen. Om dan ook zo maar te stellen dat gij alle kopies er tussenuit haalt (waar een luchtje aan zit laat ik liggen) vindt ik dan ook behoorlijk hoog gegrepen. En ik betwijfel of ge waar kunt maken wat ge stelt....

Stijn,
Ik ben al jaren de verhalen van deze mensen op schrift aan het zetten en ga regelmatig met hen naar musea en dergelijke, waaruit zich een hechte vriendschapsband heeft ontwikkeld, los van enig politieke grondslag.

Mat. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mattie,
Wat gewoon een vraag was,wordt meteen "befordert" tot een oordeel in tegenstelling tot de oordelen die u heeft over het bezoeken van beurzen heb ik geen zins een oordeel over wie dan ook en snap dan eigenlijk niet waar u zich zo aangevallen over voelt.
,maar mocht dat toch zo zijn dan mijn excusses :( .
Ook heb ik nooit over titles van boeken gerept.
Natuurlijk ben ik met u eens dat de mensen die copie's vervaardigen de eersten zijn die dit soort naslagwerk kopen en lezen en daar hun "voordeel" mee doen.
Zelf kijk ik dan ook liever op site's als bvb At the front waar men spullen voor re-enactment aanbied om mijn eigen kennis bij te schafen
Voor mij persoonlijk is het nu juist de kunst om een origineel en voor mij interessant item op een beurs te vinden,ipv een hele dag op een rommelmarkt te moeten zoeken naar dat ene ding wat er mogelijk kan liggen en waarvan het ook maar afwachten is of het een origineel betreft daar veel handelaren op een rommelmarkt tegenwoordig ook al een "slaatje" willen slaan uit dit verzamelgebied.

Mvg
Laatst gewijzigd door Mooyman op 09 dec 2003, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Aangezien ik voor school een werkstuk moet maken, wil ik dit doen over de Nederlandse vrijwilligers in de Waffen-SS. Kunt u mij misschien zeggen of u nog enkele kent of dat u misschien enkele Vlamingen kent die in de Tweede Wereldoorlog bij de Waffen-SS gevochten hebben?