plaatsgebrek voor je verzameling uit te stallen !!!!!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Bedankt voor het plaatsen van de foto.
Het gaat hier dus om een wachtmeister in de schutzpolizei en draagt een M42 stahlhelm met beide decals.
Dit was dus de laatste "vreemde" eend en is dus inmiddels in een ruil betrokken geweest.
Wel heb ik, op de broodzak en het koppel met slot na, de rest van zijn uitrusting nog.

Het schilderij Roel is een portret van de Ritterkreuzträger Karl Heinz Euling die zich onderandere, tijdens Market Garden, "verdienstelijk" heeft gemaakt in Nijmegen met het bataljon Euling.
Maar ook het schilderij is van eigenaar verandert.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Daar heb je Roel weer met zijn postzegels en schilderijen :P
Maar heel erg mooi hoor Ernst. Is dat een gewone K98k of een speciaal model?
Die laarzen, zijn die gestemempeld?
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Het is een Tsjechische mauser uit 1938 die veel aan Polizei en Luftwaffe troepen zijn uitgerijkt.
De laarzen zijn "gewoone" wehrmachts officiers laarzen met het ijzeren beslag nog in de hak.
Ernst heeft de foto voor me geplaatst, vandaar misschien de vergissing.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Sorry, echt heel mooi.
Ik dacht al dat dat geen normale K98k was :)
Maar was het niet Ernst die alles van de Polizei had :|
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Stijn,

Ik heb niet alles van de Polizei

Alles wat ik heb is wel van de Polizei (vrijwel alles dan :roll: )

;)
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

zie je, je begrijpt me wel 8)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Mooyman, ik vind het echt een heel erg mooi uniform, echt heel mooi. :)

Ik wil binnenkort ook een buste/etalagepop kopen, want mijn Feuerschutzpolizeiunform is nu compleet op de laarzen na; weet iemand toevallig een plekje waar je voor niet al te veel geld een etalagepop kan kopen, want ik heb ze ook gezien voor 500EUR. en dat vind ik toch een beetje te duur eigenlijk.

Bjorn.
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

wil je alleen een buste? wat ik persoonlijk mooier vind voor een uniform, of een compleet etalage pop zoals je in winkels ziet?
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ik zoek een complete etalagepop, want ik heb een half jaar voor een broek gezocht en nu wil ik hem zien ook :P :) !!

Ik vind een etalagepop persoonlijk veel mooier(want je ziet het uniform dan zoals het toendertijd ook echt gedragen is). mits er natuurlijk niets ontbreekt, bijv. z'n broek of jasje of helm of iets dergelijks. :)

Bjorn.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

In Ciney stonden er echt heel realistische voor 200EUR. Ook ik vind een buste alleen mooier, maar ja, waar blijf je dan met de broek?
Laatst gewijzigd door Peter M op 08 jan 2004, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

een tijdje geleden (paar jaar) heeft m'n zus er een paar in de kledingwinkel C&A gezien aan €25 stuk (hele pop), daarvan heeft ze er 4 gekocht, waarvan ik er nu (na lang zagen) eentje van ga krijgen, waar ik wss mijn Belgische kolonelspak op ga hangen
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Ikzelf vind bustes het mooist.
Ik wil namelijk het uniformjasje zien dat ik op die buste hang..........niet de kop van een pop erboven.

Wat ik nog het meest storend vind zijn die belachelijke poses die veel van die ex-etalagepoppen hebben. dat leidt dan nog meer af van dat waar het om gaat: het jasje.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ik blijf bij mijn mening; ik vind een etalagepop mooier.

Bjorn.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Ernst-H schreef:
Wat ik nog het meest storend vind zijn die belachelijke poses die veel van die ex-etalagepoppen hebben. dat leidt dan nog meer af van dat waar het om gaat: het jasje.

Het is natuurlijk zaak om een pop te vinden met de juiste houding voor het desbetreffende uniform, zoals ik deze pop een "echte" polizei houden vind hebben :wink: .
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:Mooyman, ik vind het echt een heel erg mooi uniform, echt heel mooi. :)

Bjorn.
Dank je Bjorn, ik was van mening dat je hem al eens gezien had :wink: .
Ik ben het met je eens, maar hij is geruild voor een, voor mij, nog mooier en interessanter uniform :wink: .