Re-enactment verfilming?

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
viny
Lid

Bericht door viny »

wittmann schreef:je kunt bijvoorbeeld ook een kleine slag pakken,
bijvoorbeeld de bevrijding van een klein gehucht, dorp.

je hoeft toch niet meteen een bekende slag te gaan naspelen.
vooral als je een film van een half uur wilt pakken met vooral actie.

maak bijvoorbeeld een film in een bos.
Dat kan overal en je kunt zeggen dat het ergens is
bijvoorbeeld oostenrijk ofzoiets.

tis maar een idee :)

Je hebt wel gelijk, maar bij Diepe dacht ik niet aan het strand zelf, dan kom je weer bij de film Saving private Ryan(ook al was dit niet in Diepe).

Zelf dacht ik hierbij aan een groep soldaten die allemaal verdwaald zijn, die uit eindelijk elkaar (terug) vinden in een bos, waarna ze proberen om terug te komen bij hun eenheid. Maar natuurlijk lukt dit niet zonder bombarie, mischien moeten ze een nacht in het bos blijven, en als je wil mischien wel langer.

Dit hoeft natuurlijk niet over het strand van Diepe te gaan, je zou het ook over d-day kunnen laten gaan.

En nog een kleine opmerking, ik wil die andere film, When we were heroes zeker niet afzeiken, maar je ziet daar dingen in die je als iemand die niet van WO2 houdt zelf zou kunnen zien, normale werk schoenen, een Amerikaan met een Enfield en meerdere van dit soort dingen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Misschien een vreemde opmerking maar vinden wij als Nederlanders een film die zich in Nederland afspeelt niet leuker? Kunnen we ook met Nederlandse burgers werken. Als het niet te ver weg van mijn woonplaats is kan ik wel wat helpen en misschien wat US gear leveren...
viny
Lid

Bericht door viny »

Heb je een idee waar we dan aan moeten denken, er zijn al genoeg films over Market garden, en dit zou een te grote actie worden, even de brug bij Arhem afhuren bijvoorbeeld :D
Opgeheven account 942

Bericht door Opgeheven account 942 »

Neem geen cliché-onderwerpen!! Iets zoals een klein dorpje die ingenomen wordt zoals reeds gezegd is. Niet Market Garden of D-day, etc.

Het is misschien een idee, als je er Amerikanen bij betrekt, een film te maken over de periode eind '44 begin '45. Toen had je een mengeling van soorten uniformen en komt het niet zo nauw als er een mengeling is. Als je D-day neemt moet idereen in M41 lopen.
viny
Lid

Bericht door viny »

Joun idee over soorten uniformen maakt het denk ik voor ons wat makkelijker. Geen slecht idee, maar zou jij wat voor beelden kunnen geven over wat je noemt, de periode 44-45?
Opgeheven account 942

Veel mogelijkheden natuurlijk:
-Hürtgenwald
-Ardennenoffensief (hoewel, weer cliché)
-Inval van Duitsland (oversteek van de Rijn)
-Streek van Elzas-Lotharingen

Neem een weinig gekende eenheid die toch het een en ander heeft gedaan in de oorlog en maak er een research van.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Bevrijding van Schimmert, 17 september 1944.
Heb je alleen het probleem dat je één Willys moet opofferen en een werkende 88er nodig hebt. Het vinden van Duits (zwaar) materieel is in ieder geval erg moeilijk. Mij lijkt Hürtgen zeer interessant!
viny
Lid

Bericht door viny »

Loek D. schreef:Bevrijding van Schimmert, 17 september 1944.
Heb je alleen het probleem dat je één Willys moet opofferen en een werkende 88er nodig hebt. Het vinden van Duits (zwaar) materieel is in ieder geval erg moeilijk. Mij lijkt Hürtgen zeer interessant!

Het Hurtegen wald lijkt mij inderdaad ook wel wat, alleen dan zit je weer met bergen en heuvels. De overgang van de rijn, dan moet je een grote rivier hebben, waar je misschien ook wel een dun meertje kan gebruiken, je moet dan ook met kapotte huizen en puin werken, ken jij een meer, aan een verlaten stad, die ook nog eens kapot geschoten is?
Opgeheven account 942

Misschien weet ik een goeie plek.
Volgend jaar hebben we met onze groep een nieuw evenement in
Sint-Kruis-Winkel (bij Gent). Daar is een groot veld bij, bossen en een rivier (tamelijk breed).
Ik kan er niet onmiddellijk foto's van nemen, maar i kbel straks wel eens naar een vriend die daar woont.
viny
Lid

Bericht door viny »

Voordat we foto's gaan plaatsen van plekken die wel goed zouden zijn voor opnames te maken, vraag ik me eerst af wat onze regiseur er van vindt, Dennizje.... vertel wat je er van denkt.
dennizje
Lid

Bericht door dennizje »

fotos, ideen. Kom maar op :)

nog meer mensen ideen met films ? script ?
plekken, scenarios ? etc kom maar op ...
viny
Lid

Bericht door viny »

Ok, voor het gevecht in het bos heb ik hier een ideaal plekje, het ligt ongeveer zo'n 800 meter vanaf het dicht bijste gebouw, en dit valt, als je zo'n 100 meter van de bosrand af staat, niet te zien! er staat een molen die al erg lang niet meer is gebruikt en echt bijna helemaal uit elkaar valt.

In overleg met de eigenaar van dit prive bos weet ik zeker dat dit DE geschikte plek is voor een gevecht in het bos op te nemen. Er zijn open plekken, onbegaanbare stuken struik gewas(maar ook een gewoon bos waar de bomen een stuk uitelkaar staan) en er is een meertje.

Ik denk dat er echter wel een probleem is, het is in mijn omgeving, Dokkum, boven Leeuwarden.

Hier de foto.

Afbeelding
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

viny schreef: vanaf het dicht bijste gebouw,
'Vanaf het dichtstbijzijnde gebouw.' Let een beetje op de spelling...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Forrest Guth 506th P.I.R
Lid

Bericht door Forrest Guth 506th P.I.R »

Het lijkt me wel wat, een film maken :) !!
we jump together we, we all come home together!

het gaat er niet om te sterven uit de naam van je land... het gaat er om je vijand te laten uit naam van het zijne.
viny
Lid

Bericht door viny »

Ja inderdaad, mij ook, ik ben benieuwd of hier wel genoeg animo voor is. Tot nu toe ziet het er volgens mij wel goed uit.