Film van wo2forum leden

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.

film?maken?

Ja
24
51%
Nee
21
45%
anders nl.
2
4%

Totaal aantal stemmen: 47

viny
Lid

Bericht door viny »

Nou ik sta honderd punten achter je! Voor evt. vragen, je stelt ze maar en we proberen er samen uit te komen RJ!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

Ik vind het maken van een film met de forumleden wel een goed idee, ik zou één van de eerste zijn om voor filmmateriaal enzo te zorgen.

Maar als we de zaak toch wat meer realistischer bekijken, wordt het al snel duidelijk dat een film maken toch enorm veel werk en tijd in beslag neemt.
Een geschikt scenario hebben, genoeg filmmateriaal en kostuums, genoeg acteurs, en zelfs catering... Veel dingen dus waar rekening met gehouden moet worden...

Het is een zéér goed initiatief, maar ik vrees dat het enorm moeilijk is om alles te realiseren... Als we echter veel positieve commentaar krijgen, vind ik natuurlijk wel dat we een film moeten maken... :)
Ik zou dan zeker willen meedoen... :P

Von Pratt
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
viny
Lid

Bericht door viny »

Ik denk ook niet dat deze film binnen een bepaalde datum klaar moet zijn, tuurlijk, je moet wel zeggen waar je van uit gaat. Maar als iedereen nou zijn eigen hpje en drinken mee neemt?, acteurs zijn te regelen, de bepakking en unifromen word al minder, en er is altijd wel ergens een geschikt scenario.
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

oké dan, waar wachte we dan nog op om deze film te maken...? :P
Ik doe al zeker mee :wink:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Het is en blijft onrealistisch...

Hoe wil je mensen op een dag bij elkaar brengen en dat meerder dagen lang (ga me niet vertellen dat je alles in een dag kan filmen...)
wie zegt er dat iedereen hier een goede acteur is, iemand met oorlogse kleding is nog niet direct een goede acteur.. en geloof me, acteren is een vak apart.

en zo kan ik er nog wel meer bedenken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
viny
Lid

Bericht door viny »

Hoe denk je dat die zero budget films gemaakt zijn?
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Kerel dat is geen zero want dat kan niet... zijn low-budget films waar jij het dan over hebt.

Ik denk dat weinig mensen van dit forum er veel voor voelen om nu in één keer een hele re-enactment outfit te kopen of om in originele kleding rond te gaan lopen.

Maar als jij nou lekker samen met RJ alle wapenvergunningen, wapens, kostuums, catering, cameramannen en geluidsmannen, eventueel nog wat Tigers of Panthers, een aantal Me 109's, een stuk of 10 Shermans, wat Willy's en een toplocatie regelts dan doe ik mee ... :)
Deas Gu Cath
viny
Lid

Bericht door viny »

Nee, ik help helemaal niet mee aan deze film, ik zeg alleen dat het te realiseren is, omdat het al menig maal gebeurd is! En dat zijn geen low budget films, zero budget films, zoals ik al zei.
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

viny schreef:Nou ik sta honderd punten achter je! Voor evt. vragen, je stelt ze maar en we proberen er samen uit te komen RJ!
Nee, ik help helemaal niet mee aan deze film, ik zeg alleen dat het te realiseren is, omdat het al menig maal gebeurd is! En dat zijn geen low budget films, zero budget films, zoals ik al zei.

:roll:

Zero budget?
Wat denk je van reiskosten?
Er zijn GEEN films die 0 Euro kosten om te maken...
Deas Gu Cath
sobel
Lid

Bericht door sobel »

viny schreef:Nee, ik help helemaal niet mee aan deze film, ik zeg alleen dat het te realiseren is, omdat het al menig maal gebeurd is! En dat zijn geen low budget films, zero budget films, zoals ik al zei.
Je maakt even een foutje denk ik, De mensen die in lowbudget films als ''In het vuur van de storm'' spelen zijn ECHTE acteurs, een lowbudget film zegt NIETS over de kwaliteit van de mensen, maar op dit forum zitten verzamelaars, mensen die niet hebben geleerd om in films te spelen (althans het meerendeel)..

en reageer eens op de punten die ik heb neergezet, dat is iets wat bij een lowbudget film WEL haalbaar is omdat daar audities worden gedaan (in de meeste gevallen).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

En die film die wordt gemaakt door die Belgen, ze gebruikten daar oa die zelfgemaakte MG34 voor.
rico v
Lid

Bericht door rico v »

Rednas schreef:En die film die wordt gemaakt door die Belgen, ze gebruikten daar oa die zelfgemaakte MG34 voor.
Ja, lachen lol, maar in NL staat dat ding ook al dik onder verbod.......
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Rednas schreef:En die film die wordt gemaakt door die Belgen, ze gebruikten daar oa die zelfgemaakte MG34 voor.
Carl en de rest van zijn crew wonen enigszins in de buurt van elkaar (voor zover ik weet) ze zijn volgens mij al een jaar bezig met een film! en dan komt er pas resultaat, niet in een dag, want je kan niet met een hoop forummembers verspreid in het land veel keer filmen!
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

Carl en de rest van zijn crew wonen enigszins in de buurt van elkaar (voor zover ik weet) ze zijn volgens mij al een jaar bezig met een film! en dan komt er pas resultaat, niet in een dag, want je kan niet met een hoop forummembers verspreid in het land veel keer filmen!
Ik zou graag een film willen maken met de forumleden, maar hierin moet ik Sobel wel gelijk geven. Bij het maken van "Back to Hell" waarvan ik de regisseur ben, hebben we toch een heel jaar lang gewerkt aan het filmen alleen... De montage nam ook nog enkele maanden in beslag...
Laten we het gewoon zo bekijken, een film met een meerderheid van de forumleden zal heel weinig kans op slagen hebben. Een film maken met een select groepje kan mits enige inspanning wel denk ik...( en ik zeg dit puur omdat mijn studies film zijn en ik toch al een klein beetje ervaring heb, vind ik zelf toch :P )

Von Pratt
carl1944
Lid

Bericht door carl1944 »

sobel schreef:
Daar heb je zeker een punt, Ben. Als je dan ook nog eens de correcte weersituaties in acht wil nemen, sluit je je echt al op in een bepaald tijdskader. Daarbij komende nog vervoer naar de andere kant van het land, voor het filmen op de originele locaties + afspraken met de lokale overheden. Een hele rompslomp geloof me, maar het blijft leuk om te doen :wink:
Vooral als de veteranen je inspanningen ook appreciëren.

Mvg
Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt