battle of the Bulge schreef:Wat mij ook heel erg stoort is dat ik vaak te horen krijg: "En wat weet deze jongenman er dan van ". Ik vind dit zeer storend.
Iedereen wordt in eerste instantie wel een beetje gechecked op zijn kennis. Dat lijkt me logisch, hieruit kan bijvoorbeeld blijken hoeveel waarde je moet hechten aan iemands oordeel als het gaat om de "fake-origineel vraag" of hoe serieus iemand in de hobby is.
Op wel vlak heeft iemand veel verstand van de materie en op welk gebied kun je hem beter geen vragen stellen?
Heeft de persoon al een hele collectie, is het een beginnend verzamelaar of verzameld hij helemaal niet?
Hoe denkt hij over bepaalde zaken omtrend de oorlog of het verzamelen en is dit toelaatbaar?
Allemaal logische vragen. Men probeerd gewoon een beeld te scheppen van jou als persoon en forumlid. Is het iemand waarvan je wat kunt leren of is het iemand die zelf nog veel moet leren? Het is toch logisch dat mensen dat willen weten. Althans ik vind dat logisch, ik weet niet hoe het bij jou zit?
Toen ik hier voor het eerst kwam zullen mensen dat wellicht ook wel gedaan hebben. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het me niet zo kan herinneren. Dit kan echter ook komen omdat ik meteen in het begin al met een paar vragen kwam over spullen waaruit wel bleek dat ik een beginnend verzamelaar was.
Ik denk dat, dat over een tijdje zeker minder zal worden en dat je er dan niet veel meer van zult denken. Op elk forum waar je komt zul je dit waarschijnlijk meemaken, hier moet je even doorheen maar het gaat vanzelf over.