Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
demian326
Lid
Lid

Re: Duits Re-enactment

Bericht door demian326 »

Pvt. Mike schreef:Weet je toevallig de site van die groep of.. ?? Iets waar foto's op staan??

Mvgr.
Mike
PM Send.
Oranje Zal Overwinnen!
502
Lid

Bericht door 502 »

Neem Wiking http://www.wiking.org/. Niks mis mee naar mijn weten.Ziet er netjes, mooi en zeer echt uit. Wat mij wel erg mooi lijkt om met zulke groepen re-enactment een battle op film op te nemen.
Pvt. Mike
Lid

Bericht door Pvt. Mike »

Fijne foto's die wiking en die wat demian mij stuurde!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
502
Lid

Bericht door 502 »

Ja ik zit ook alle foto's te bekijken. Behoorlijk grote groep trouwens.

Moet je dan is kijken. SS, nouen? Ziet er heel mooi uit! Ik ben blij dat er mensen zijn die zo fanatiek zijn hiermee en aan ons het verleden kunnen laten zien in levende lijve....
woudric
Lid

Bericht door woudric »

502 schreef:Ja ik zit ook alle foto's te bekijken. Behoorlijk grote groep trouwens.

Moet je dan is kijken. SS, nouen? Ziet er heel mooi uit! Ik ben blij dat er mensen zijn die zo fanatiek zijn hiermee en aan ons het verleden kunnen laten zien in levende lijve....
Ik ben het helemaal met je eens, alleen leg het maar eens uit aan anderen... :/
Blitz
Lid

Bericht door Blitz »

Leuke discussie,

Kan SS wel of niet? Wie bepaald hier wat je wel en niet doet? Zoeits bepaal je altijd nog zelf! De Waffen-SS werd op de Processen van Neurenberg beschouwd als een misdadige organisatie en ontbonden. Toch is en blijft het een stuk van de geschidenis! Het is overgens complete onzin dat iemand die SS wilt gaan doen meteen een '' Rechts Extremist'' is. Als voorzitter bepaal je zelf wie er lid wordt. Indien de vooritter zelf '' Extreem rechts'' is dan laat je diegene lekker niet op evets komen en laat je ze lekker hun gang gaan. HHet maakt niks uit in welk unifom je loopt, SS, heer, Kriegsmarine zijn allemaal betrokken geweest bij oorlogsmisdaden.

Einsatzguppen is actie, heer soldaten kijken gewoon voor de fun mee:

Afbeelding

Het uitbeelden van dit soort acties of iets wat met de Holocaust te maken heeft is inderdaad een beetje te extreem. Bij een evt uitbeeldinge van de Waffen - SS mag er ook best wel aan het publiek uitgelegd worden wat de (Waffen) SS was, wat ze deden en waar ze verantwoordenlijk voor waren. Dan mag er ook best wel bij verteld worden dat NIET ALLEEN DE SS oorlogsmisdaden pleegde.
Ruimteaapje
Lid
Lid

Bericht door Ruimteaapje »

502 schreef:Neem Wiking http://www.wiking.org/. Niks mis mee naar mijn weten.Ziet er netjes, mooi en zeer echt uit. Wat mij wel erg mooi lijkt om met zulke groepen re-enactment een battle op film op te nemen.
Om er echt uit te zien vrees ik dat ze per persoon een kilootje of 20 moeten afvallen (sommige zo'n 40).
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Shifty
Lid

Bericht door Shifty »

502 schreef:Ja ik zit ook alle foto's te bekijken. Behoorlijk grote groep trouwens.

Interessant hoe mensen die helemaal niet in re-enactment betrokken zijn toch een mening hebben over Duits re-enctment.
Probeer jij maar eens uit te leggen aan het publiek uit te leggen dat die soldaatje met de 2 S'en op hun kraag niets uitgespookt hebben tijdens de oorlog.

Stakkers .... :bonk:
Blitz
Lid

Bericht door Blitz »

Je kan SS doen en het gewoon uitleggen aan het publiek, het heet niet voor niets Living History. Zorg ervoor dat je alleen samenwerkt met mensen die niet extreem rechts zijn. maar ook geen extreem links wandt die overdrijven de boel altijd zo!

Als Nederlander kan je trouwens prima SS in het buitenland doen, er zijn geboeg mensen daar die wél weten waar ze mee bezig zijn!
ww2passion
Lid

Bericht door ww2passion »

Blitz schreef:Je kan SS doen en het gewoon uitleggen aan het publiek, het heet niet voor niets Living History. Zorg ervoor dat je alleen samenwerkt met mensen die niet extreem rechts zijn. maar ook geen extreem links wandt die overdrijven de boel altijd zo!
Het waren dan ook héél aangename gozers, die SS jongens ! Vraag het maar aan mensen die het meegemaakt hebben. Ik heb vrede met wat je schrijft, maar die pointe was er over.
Verder mag reenactment niets met politieke strekking te maken hebben, zou ik denken.
G.
Jim
Lid
Ontvangen: 28 keer

Bericht door Jim »

Blitz schreef:Je kan SS doen en het gewoon uitleggen aan het publiek, het heet niet voor niets Living History. Zorg ervoor dat je alleen samenwerkt met mensen die niet extreem rechts zijn. maar ook geen extreem links wandt die overdrijven de boel altijd zo!
Als Nederlander kan je trouwens prima SS in het buitenland doen, er zijn geboeg mensen daar die wél weten waar ze mee bezig zijn!
Gewoon uitleggen aan het publiek? Reken er maar op dat er genoeg mensen vooraf al moeilijk gaan doen. Zeker als het mensen zijn de directe ervaring hebben met de SS. Hoe nuchter jij en vele anderen er ook tegenaan zullen kijken genoeg volk dat daar anders over denkt. (Anders hadden we deze discussie hier niet)

Als je het mag geloven is het een illusie om te denken dat er onder Duits reenacters extreem rechts zit. Bewijs? Kijk maar naar al die websites van alle Duits reenactment groepen. Ze zeggen allemaal dat ze niet politiek gemotiveerd zijn en extreem rechtse georienteerde personen niet getolereerd worden. (O ja en volgend jaar wereld vrede en genoeg eten voor iedereen)
Ik weet zeker dat er genoeg (extreem rechts) georienteerde en sympatiserende personen in reenanactment groepen zitten.
En zolang deze zich enigzins inhouden ze gewoon overal aanwezig zijn. Ook deze weten wat ze doen.

De extreem linkse reenactment groepen heb ik persoonlijk niet zo'n ervaring mee. Hoewel er steeds meer Sowjet reenactment in opkomst lijkt te zijn. Ook heb ik eens een Spaans burger oorlog groepje gezien. In hoeverre deze groepen zich politiek uiten of bezighouden weet ik niet. Zeer goed mogelijk dat ook in deze groepen die-hard communisten of sympatisanten zitten.

Momenteel is het idee: alles wat geschiedenis /Living history is moet kunnen. Vergeet het maar. Men is het niet eens over welke eenheden uitgebeeld kunnen en mogen. Maar ook niet over wat wat wel en niet gedaan kan worden.

Tot mijn verbazing blijkt dat voor het uitbeelden, voor publiek, van executies (van verzetslieden) blijkbaar geen probleem is. Een eventuele aanwezigheid van oud-verzetsmensen of hun na-zaten is iets wat die maar blijkbaar moeten kunnen accepteren? Als dat moet kunnen waar gaat het heen? Publiekelijk mishandelen? (in scene natuurlijk). Concentratie kamp gevangen te werk stellen? Of eerst voorzichtig beginnen met dwangarbeiders?
Gaat ongewijfeld ook eens gebeuren want het is nu eenmaal Living History en het kan daarom blijkbaar wel aan het publiek uitgelegd worden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
ww2passion
Lid

Ach, al die extreem rechtse jongens gaan regelmatig gezellig kantklossen, wat zouden DIE sloebers nu toch leuk vinden aan rondlopen in SS uitrustingen ? Trouwens, wat de SS uitgevreten heeft, kàn niet nagespeeld worden, wordt wakker !
Blitz
Lid

Bericht door Blitz »

ww2passion schreef:Ach, al die extreem rechtse jongens gaan regelmatig gezellig kantklossen, wat zouden DIE sloebers nu toch leuk vinden aan rondlopen in SS uitrustingen ? Trouwens, wat de SS uitgevreten heeft, kàn niet nagespeeld worden, wordt wakker !
Beetje makkenlijk om alle SSers over een kam te scheren! De SS maakte nou eenmaal deel uit van de WO2! De daden van bepaalde SS eenheden is inderdaad niet goed te praten maar die van de Heer ook niet. Dan kan je net zo goed ook geen RAF / USAF uitbeelding doen. Die gasten hebben ook genoeg onschuldige slachtoffers gemaakt!

Ik heb een tijdje terug eens met een aantal (extreem) linkse mensen lopen praten, hun conclussie: Alle WO2 verzamelaars/Re-enactors zijn slecht en de meeste van hen hebben rechtse trekjes. Volgens hun zijn alle Duitse veteranen oorlogsmisdadigers en alle burgers wisten van de holocaust. Bovendien zijn extreem linkse mensen net zo agressief als extreem rechts en zien ze nationalisten vaak aan als extreem rechtse neo nazi's!
ww2passion
Lid

Beste Blitz, ik kon geen pointe ontwaren in je reply op hetgene je in quote hebt opgenomen. Er worden hier trouwens meerdere discussies binnen één thread gevoerd. Extreem is nooit goed, of het nu naar links is, of naar rechts, geloofsmatig of weet ik veel...laat ik dat alvast even duidelijk stellen. Afgezien daarvan blijf ik bij mijn stelling dat Waffen SS jongens niet die lieden waren waarmee je graag te maken had. Misschien toch eens wat lectuur raadplegen. Of nog beter, het vragen aan de laatste getuigen die hen van dichtbij meegemaakt hebben, kan je gelijk aan hen vertellen dat je niet alle SS'ers over dezelfde kam mag scheren !En een polemiek beginnen over USAAF of RAF is niet aan de orde, noch over gewone bezettingssoldaten van het Duitse Leger.
En nu hou ik ermee op, die eeuwige lulkoek over goeie soldaten onder de slechten, dit is te belachelijk voor woorden. G.
Laatst gewijzigd door ww2passion op 05 aug 2008, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Beetje makkenlijk om alle SSers over een kam te scheren! De SS maakte nou eenmaal deel uit van de WO2! De daden van bepaalde SS eenheden is inderdaad niet goed te praten maar die van de Heer ook niet. Dan kan je net zo goed ook geen RAF / USAF uitbeelding doen. Die gasten hebben ook genoeg onschuldige slachtoffers gemaakt!
Correct, er zijn zoveel eenheden of groepen die fouten hebben gemaakt, maar kijk eens verder daarop in, hoe ernstig waren die daden, er valt niet makkelijk een lijn in te trekken maar daden van de SS worden zwaarder gezien als die van andere organisaties. Je moet niet kijken hoe het in de realiteit is/was maar hoe de gemiddelde burger hier tegenaankijk.
Ik heb een tijdje terug eens met een aantal (extreem) linkse mensen lopen praten, hun conclussie: Alle WO2 verzamelaars/Re-enactors zijn slecht en de meeste van hen hebben rechtse trekjes. Volgens hun zijn alle Duitse veteranen oorlogsmisdadigers en alle burgers wisten van de holocaust. Bovendien zijn extreem linkse mensen net zo agressief als extreem rechts en zien ze nationalisten vaak aan als extreem rechtse neo nazi's!
Wat heeft het hier bovenstaande temaken met de discussie? Dergelijke mensen zul je niet snel vinden op een reenactment event, daar heb je dus niet echt last van lijkt me... En volgens mij zit er niet zo veel extreem links tussen de gemiddelde burger :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''