NVA

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
pietertje
Lid

Re: NVA

Bericht door pietertje »

hallo, ik heb pas een nva officieren pet gekocht zoals op bovenste foto van hastafidel, graag info over de waarde en rang
bedankt alvast
pietertje
Lid

Bericht door pietertje »

hallo, ik heb pas een nva officieren pet gekocht zoals op bovenste foto van hastafidel, graag info over de waarde en rang
bedankt alvast
greetz,
pietertje
racefiets
Lid
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 45 keer

Bericht door racefiets »

Ga je dit nou iedere 2 uur opnieuw vragen? :bonk: Als je antwoord wilt dan zal je gewoon moeten wachten.
pietertje
Lid

Bericht door pietertje »

jah srry, dacht dat ik verkeerd gepost had dus deed het nog eens :) maar was dus toch wel goed, mijn fout :+
JimK
Lid

Bericht door JimK »

@ Pietertje, Bedoel je de bovenste foto op pagina 1 of waar?

Over het kraagspiegels vastzetten, het klopt dat originele erop genaaid zitten. Zo is dat ook het geval bij mijn grenzpolizei uniform, deze komt uit Duitsland en is ook daadwerkelijk gedragen, waat meestal niet het geval is.
Bij een kennis waar ik veel help hebben we nog honderden DDR uniformen op voorraad, NVA, Polizei, grenztruppen, Fallschirmjager, panzer, marine, ausgeh, blousjes, en alle uitrusting. Ook de oude modellen met de donkergroene kragen.
Deze zijn allemaal zonder emblemen, en bij verkoop zet ik vaak emblemen op de jasje, de schouderstukken knup je erop en de kraagspiegels druk ik inderdaad ook met de metalen pinnetjes door de kraag (want ik ga ze ook niet erop naaien). Maar origineel hoort het dus wel genaaid. Dat uniformen samengesteld zijn kan heel goed, want wij hebben ook allerlei rangen en waffenfarben op voorraad, en kunnen in feite bijna alle combinaties wel maken.

Gr.Jim
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 70 keer
Ontvangen: 127 keer

Bericht door asjemenou »

Jullie antwoorden wat het vastzetten van de kraagspiegels betreft, klinkt wel overtuigend. Ik ga er dan ook maar van uit dat de Oostduitser, die mij het uniform destijds verkocht, ze er zelf op heeft gezet. Al kan het natuurlijk ook een "snelle oplossing" zijn geweest. Ik kan mij voorstellen dat er ook "luie" militairen in de DDR zijn geweest. Hastafidel, zou je de foto die je in je laatste reactie wilde plaatsen nog een keer willen plaatsen. Naar mijn mening is dit niet helemaal goed gegaan. Ik kan de foto in ieder geval niet zien of openen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
hastafidel
Lid

Bericht door hastafidel »

twee tot drie tientjes

groeten uit la france
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
EricM
Lid

Bericht door EricM »

De re-anecment groep waar jullie het over hebben komt uit hoek van holland ik ben er zelf bestuurslid in !!

kijk maar eens o¨p de site van http://www.vlgh.nl

groet stabsobermeister
hastafidel
Lid

Dag stabsobermeister,

Volgens mij heb ik je laatst een reflecterende vopo riem via marktplaats verkocht ;)

Mmmm maar die grijze strichtarn knoopjes moeten echt weg bij het strichtarn volkmarineuniform, daar horen gewoon gouden knoopjes op.

Jammer dat Hoek van Holland niet echt centraal ligt (zoals het mooie brabant) anders was ik een keertje komen kijken.

Grüssle,

Hastafidel
asjemenou
Gegeven: 70 keer
Ontvangen: 127 keer

NVA reenactment

Bericht door asjemenou »

Het blijft toch een leuke reenactmentgroep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
hastafidel
Lid

Zonder twijfel!
Volkspolizei
Lid

Bericht door Volkspolizei »

Zojuist aangemeld op dit forum.
Verzamel hoofdzakelijk beeldmateriaal en lectuur m.b.t. WW2 met als voornaamste interesse de Atlantikwall.
Kortgeleden een NVA uniform gekocht en vrees dat ik daaraan verslaafd ga raken.
Al 1 boek m.b.t. uniformen van de NVA gekocht en een tweede naslagwerk is onderweg.
Omdat ik op dit gebied een komplete nono ben al speurend op dit forum terecht gekomen, leuk.
Hoewel een chronisch gebrek aan tijd zal ik zo nu en dan verhalen van mijn aankopen en graag gebruik maken van de kennis van andere forumleden.
Behalve NVA ook belangstelling voor VoPo, TraPo en grenstroepen ( ik vrees dat dit uit de hand gaat lopen )

Deze heb ik vandaag besteld:

Afbeelding

Deze heb ik reeds in bezit:

Afbeelding

Naar deze ben ik nog op zoek:

Afbeelding
"One man's rubbish is another man's treasure"
Volkspolizei
Lid

Bericht door Volkspolizei »

Inmiddels overgestapt naar een ander forum:

[url] http://ddrverzamelaars.123forum.nl/
"One man's rubbish is another man's treasure"
Hindemitt
Lid

Bericht door Hindemitt »

hastafidel schreef:
Jim schreef:Misschien ook interessant om te weten dat in nederland ook aan NVA reenactment gedaan wordt.
http://link.marktplaats.nl/161631273
Ik heb de site van de reenactmentgroep gezien en al contact opgenomen; ik krijg alleen niks terug. Hoewel reenactment mij een beetje te ver gaat. Mijn verzameling verlaat de hobbykamer niet echt maar wil ze zeker een keer spreken.
Ik hoop niet dat het onze groep was... normaal gesproken word er binnen 2 - 3 dagen minstens een berichtje terug gestuurd.
In ieder geval, iedereen is welkom!
Onze vernieuwde website is te vinden op: http://www.ab-4.nl, nog wel in aanbouw.
Frontovik
Lid

Bericht door Frontovik »

Hele mooie collectie! _/-\o_
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!