NVA
- JimK
- Lid
Re: NVA
@ Pietertje, Bedoel je de bovenste foto op pagina 1 of waar?
Over het kraagspiegels vastzetten, het klopt dat originele erop genaaid zitten. Zo is dat ook het geval bij mijn grenzpolizei uniform, deze komt uit Duitsland en is ook daadwerkelijk gedragen, waat meestal niet het geval is.
Bij een kennis waar ik veel help hebben we nog honderden DDR uniformen op voorraad, NVA, Polizei, grenztruppen, Fallschirmjager, panzer, marine, ausgeh, blousjes, en alle uitrusting. Ook de oude modellen met de donkergroene kragen.
Deze zijn allemaal zonder emblemen, en bij verkoop zet ik vaak emblemen op de jasje, de schouderstukken knup je erop en de kraagspiegels druk ik inderdaad ook met de metalen pinnetjes door de kraag (want ik ga ze ook niet erop naaien). Maar origineel hoort het dus wel genaaid. Dat uniformen samengesteld zijn kan heel goed, want wij hebben ook allerlei rangen en waffenfarben op voorraad, en kunnen in feite bijna alle combinaties wel maken.
Gr.Jim
Over het kraagspiegels vastzetten, het klopt dat originele erop genaaid zitten. Zo is dat ook het geval bij mijn grenzpolizei uniform, deze komt uit Duitsland en is ook daadwerkelijk gedragen, waat meestal niet het geval is.
Bij een kennis waar ik veel help hebben we nog honderden DDR uniformen op voorraad, NVA, Polizei, grenztruppen, Fallschirmjager, panzer, marine, ausgeh, blousjes, en alle uitrusting. Ook de oude modellen met de donkergroene kragen.
Deze zijn allemaal zonder emblemen, en bij verkoop zet ik vaak emblemen op de jasje, de schouderstukken knup je erop en de kraagspiegels druk ik inderdaad ook met de metalen pinnetjes door de kraag (want ik ga ze ook niet erop naaien). Maar origineel hoort het dus wel genaaid. Dat uniformen samengesteld zijn kan heel goed, want wij hebben ook allerlei rangen en waffenfarben op voorraad, en kunnen in feite bijna alle combinaties wel maken.
Gr.Jim
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 70 keer
- Ontvangen: 127 keer
Jullie antwoorden wat het vastzetten van de kraagspiegels betreft, klinkt wel overtuigend. Ik ga er dan ook maar van uit dat de Oostduitser, die mij het uniform destijds verkocht, ze er zelf op heeft gezet. Al kan het natuurlijk ook een "snelle oplossing" zijn geweest. Ik kan mij voorstellen dat er ook "luie" militairen in de DDR zijn geweest. Hastafidel, zou je de foto die je in je laatste reactie wilde plaatsen nog een keer willen plaatsen. Naar mijn mening is dit niet helemaal goed gegaan. Ik kan de foto in ieder geval niet zien of openen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- hastafidel
- Lid
twee tot drie tientjes
groeten uit la france
groeten uit la france
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
-
- Lid
De re-anecment groep waar jullie het over hebben komt uit hoek van holland ik ben er zelf bestuurslid in !!
kijk maar eens o¨p de site van http://www.vlgh.nl
groet stabsobermeister
kijk maar eens o¨p de site van http://www.vlgh.nl
groet stabsobermeister
- hastafidel
- Lid
Dag stabsobermeister,
Volgens mij heb ik je laatst een reflecterende vopo riem via marktplaats verkocht
Mmmm maar die grijze strichtarn knoopjes moeten echt weg bij het strichtarn volkmarineuniform, daar horen gewoon gouden knoopjes op.
Jammer dat Hoek van Holland niet echt centraal ligt (zoals het mooie brabant) anders was ik een keertje komen kijken.
Grüssle,
Hastafidel
Volgens mij heb ik je laatst een reflecterende vopo riem via marktplaats verkocht

Mmmm maar die grijze strichtarn knoopjes moeten echt weg bij het strichtarn volkmarineuniform, daar horen gewoon gouden knoopjes op.
Jammer dat Hoek van Holland niet echt centraal ligt (zoals het mooie brabant) anders was ik een keertje komen kijken.
Grüssle,
Hastafidel
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 70 keer
- Ontvangen: 127 keer
NVA reenactment
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- hastafidel
- Lid
- Volkspolizei
- Lid
Zojuist aangemeld op dit forum.
Verzamel hoofdzakelijk beeldmateriaal en lectuur m.b.t. WW2 met als voornaamste interesse de Atlantikwall.
Kortgeleden een NVA uniform gekocht en vrees dat ik daaraan verslaafd ga raken.
Al 1 boek m.b.t. uniformen van de NVA gekocht en een tweede naslagwerk is onderweg.
Omdat ik op dit gebied een komplete nono ben al speurend op dit forum terecht gekomen, leuk.
Hoewel een chronisch gebrek aan tijd zal ik zo nu en dan verhalen van mijn aankopen en graag gebruik maken van de kennis van andere forumleden.
Behalve NVA ook belangstelling voor VoPo, TraPo en grenstroepen ( ik vrees dat dit uit de hand gaat lopen )
Deze heb ik vandaag besteld:

Deze heb ik reeds in bezit:

Naar deze ben ik nog op zoek:

Verzamel hoofdzakelijk beeldmateriaal en lectuur m.b.t. WW2 met als voornaamste interesse de Atlantikwall.
Kortgeleden een NVA uniform gekocht en vrees dat ik daaraan verslaafd ga raken.
Al 1 boek m.b.t. uniformen van de NVA gekocht en een tweede naslagwerk is onderweg.
Omdat ik op dit gebied een komplete nono ben al speurend op dit forum terecht gekomen, leuk.
Hoewel een chronisch gebrek aan tijd zal ik zo nu en dan verhalen van mijn aankopen en graag gebruik maken van de kennis van andere forumleden.
Behalve NVA ook belangstelling voor VoPo, TraPo en grenstroepen ( ik vrees dat dit uit de hand gaat lopen )
Deze heb ik vandaag besteld:

Deze heb ik reeds in bezit:

Naar deze ben ik nog op zoek:

"One man's rubbish is another man's treasure"
- Volkspolizei
- Lid
-
- Lid
Ik hoop niet dat het onze groep was... normaal gesproken word er binnen 2 - 3 dagen minstens een berichtje terug gestuurd.hastafidel schreef:Ik heb de site van de reenactmentgroep gezien en al contact opgenomen; ik krijg alleen niks terug. Hoewel reenactment mij een beetje te ver gaat. Mijn verzameling verlaat de hobbykamer niet echt maar wil ze zeker een keer spreken.Jim schreef:Misschien ook interessant om te weten dat in nederland ook aan NVA reenactment gedaan wordt.
http://link.marktplaats.nl/161631273
In ieder geval, iedereen is welkom!
Onze vernieuwde website is te vinden op: http://www.ab-4.nl, nog wel in aanbouw.
-
- Lid
Hele mooie collectie! 

Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!