Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik moet zeggen dat hij heel goed meegevallen is. Ik was vooral bang voor onnodige actie en geweld zoals in vele Amerikaanse films, dat was hier zeker niet het geval.
Het is een spannende film geworden die goed ineensteekt, de decors waren dik ok en de uniformen en wapens vond ik ook geslaagd, ik heb niet echt fouten kunnen ontdekken. Behalve dan dat een soldaat rondliep met een MG34 in één hand alsof het 4 kilo weegt, dat kan natuurlijk niet.
Bachrah schreef:Als jullie de duitse versie Operation Walküre en de Amerikaanse versie Valkyri met elkaar vergelijken welke vinden jullie dan de beste?
De Duitse versie, het Engels in zo'n film doet af aan de geloofwaardigheid, alsmede Tom Cruise een tè bekend gezicht heeft naar mijn smaak.
Jonkerman schreef:Trouwens, ik vind het een mooi einde, dat hij net voordat hij wordt geëxcuteerd roept Long live our sacred Germany/Es lebe unser heiliges Deutschland/Lang leve ons heilige Duitsland...
Zo is het ook echt geëindigd, althans, niemand weet zeker of hij nu riep:
„Heiliges Deutschland!”
„Es lebe Deutschland!”
of inderdaad „Es lebe unser heiliges Deutschland!”
Gisteren gezien, moet zeggen ik was zwaar onder de indruk.
Zeer veel belangrijke details aan het licht gekomen zoals o.a. het ophangen van de veroordeelde aan pianosnaren en vleeshaken !
Qua uniformen etc moet ik zeggen dat ik weinig fouten heb kunnen ontdekken, er is in elk geval genoeg ( zeer veel ) moeite gedaan om het zaakje historisch correct te krijgen ( iets waar het bij veel films ( lees oorlogswinter ) te kort schiet ).
Na deel is inderdaad de taal maar vond het wel zeer correct opgelost door van duits over te gaan naar het engels... erg origineel.
Het groepje Hitler, Göring en dergelijke was inderdaad uit de untergang beter al vond ik die Göring ( die denk ik alleen op uiterlijk is uitgezocht ) wel erg goed lijken.
Ik geef deze punt dan ook zonder meer een 8,5 !
de oude versie daarin tegen zou ik toch met een 8 belonen om een paar punten. ( als ik mij goed herinner komen daar de leiders bewust niet in beeld ).
Ik ben enthousiast en word zeker een film die ik straks op DVD ga kopen, zondermeer
Voor de geïnteresseerden in België: het boek "Complot tegen Hitler"
van G.Knopp is met een reductiebon (€7,95 ipv €19,95) uit de krant "De Zondag" te verkrijgen bij "Standaard Boekhandel" .
Actie geldig tot 21/03/2009.
Zoals ik al eerder vermeld had vind ik dat deze film niet meer actie nodig heeft dan nu.
Wat moet er volgens jullie dan nog gebeuren? De SS die een uitbraakpoging doet en het reserveleger neermaait of iets dergelijks, zou mijn inziens de film serieus de diepte insturen.
Valkyrie is een goeie film, Tom Cruise doet het helemaal niet slecht als von Stauffenberg! Viel me mee! De film zit vrij goed in elkaar en weet een redelijk goed beeld te vormen van de 20 juli aanslagen en de aanloop naar de aanslag . De rol die von Stauffenberg wordt toebedeeld is in de film aanzienlijk groter dat het in de realiteit was, maar dat is ook wel gebeurd om het verhaal enigzins eenvoudig te houden. De realiteit was aanzienlijk complexer! Blijft grappig: een film kijken waarvan je weet hoe het afloopt... Maar een aanrader is het!
De film viel me heel erg mee. Ik had ook wat anders verwacht (slechte film...te overdreven) echter bleken mijn vermoedens niet juist. Heb me wel krom gelachen over 'onze' C. van Houten die de 'vrouw van' mocht spelen: je ziet haar alleen in beeld als ze afscheid van hem moet nemen om één of andere reden: in het ziekenhuis bij zijn bed en als ie z'n missie gaat uitvoeren. De andere Nederlandse dame (Halina Reijn) was vaker in beeld. Een film die goed te doen is.
Account wordt opgeheven door Admins. Ben weer terug op m'n oude nick: Charly1975 met dank aan Proos.
de Duitse vesie is in mijn ogen veel beter.
een detail is bijvoorbeeld het wachbattalion Berlin, Dat WB was een onderdeel van de wehrmacht eenheid Großeutschland. In de Duitse versie zie je dan ook correct de armelband Großeutschland op de rechteronderarm en op de schouders het logo GD.
Ook de taal spreekt natuurlijk meer. Een film met Duitsers daarin moet Duits gesproken worden en niet engels of Amerikaans.