Filmplannen....

Films, series en documentaires over WOII
Michiel M.
Lid

Bericht door Michiel M. »

En waar wil je een rijdende Sherman vandaan halen??
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

'Den vaderland getrouwe'
Wanneer je vriend je vijand wordt

Oké, dit is dus de titel...
O'Neal en ik zorgen voor filmmateriaal.
SAS ging voor de prinses Irene brigade uniformen zorgen.
Nu moeten we alleen nog concrete datums afspreken, zodat Robert-Jan dit kan melden aan de groeperingen die misschien voor de voertuigen zorgen. En zo weten we ook op welke dagen we filmen...

Heeft er trouwens ook al iemand aan de hoeveelheid acteurs gedacht..?
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Robert-Jan
Lid
Lid

Bericht door Robert-Jan »

Rednas schreef:SAS ging voor de prinses Irene brigade uniformen zorgen en misschien voor een brencarrier. Aan Jeeps hebben we eigenlijk niet echt veel, vooral brencarriers en een Sherman zijn nodig.
Een jeep was het standaard vervoersmiddel van de "allies" en moet dus zeker in de film voorkomen. Je hebt zeker 5 jeeps nodig.

@ vraag sherman.
Ik ken een adres die vent heeft 2 rijdende shermans staan.
En ik heb veel conncties binnen een aantal voertuigverenigingen.
Maar als ik geen draaidata heb kan ik niks regelen.

Ik zag btw "back to hell" net, ik vond het acteerwerk wel oke, de wapens ronduit bagger en de uniformen idem.
Het bloed liet te wensen over, gewoon niet echt.
En de kwaliteit van de camera was matig.
De intro was top.

Als het net zo'n film als Back to hell word dat haak ik echter af.
Ik wil meedoen aan een film, niet aan een "buurjongensachtertuinfilm"
Ik eis dan ook dat alle spelers in de film boven de 18 zijn.
Ik zag namelijk weer de jonge kindergezichtjes, ik ben er zelf ook 1 van dus ik wil daarom ook niet in beeld.

Wees realistisch, laat de 'Mannen' het werk doen.
De burgers mogen wel jong zijn.
Wat ik vooral jammer vond was de afwisseling tussen oud en jong.
Je zag alleen maar jonge soldaten van 14-16... Dit was zeer jammer.
gebruik ook eens 20-30-40 jarigen.
Het geheel moet wel eerlijk overkomen.

Dit is mijn mening..
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Robert-Jan
Lid
Lid

Brigadeführer Von Pratt schreef:'Den vaderland getrouwe'
Wanneer je vriend je vijand wordt

Oké, dit is dus de titel...
O'Neal en ik zorgen voor filmmateriaal.
SAS ging voor de prinses Irene brigade uniformen zorgen.
Nu moeten we alleen nog concrete datums afspreken, zodat Robert-Jan dit kan melden aan de groeperingen die misschien voor de voertuigen zorgen. En zo weten we ook op welke dagen we filmen...

Heeft er trouwens ook al iemand aan de hoeveelheid acteurs gedacht..?
Ik zie een zeer grote groep soldaten wel zitten.
Niet telkens 3 of zo in beeld.
Tijdens het oprukken moet je zeker wel 30 tot 50 soldaten in beeld hebben.
Ik zou zeggen, 10 per kant (d.w.z. 10 landstormers en 10 PIB'ers)
Die vaak in beeld zijn. de andere 40 huppelen er om heen.
Dus, je hebt als je een goeie crew hebt toch wel 100 vrijwilligers nodig.

40 PIB'ers, dit is wel mooi want die achter in beeld zijn kunnen gewoon jaren 50 battledressen aan.
zelfde geld voor de andere 40 landstormers, die kunnen gewoon zweedse tunieken aan. Met een overgespoten Jetzt geht loss helmen ( die oranje)
Dus eigenlijk heb je maar 10 echte uniformen van Landstorm NL en PIB nodig, scheelt al weer.

Als iedereen die wat regelt voor de film nou voor 10 mensen zorgt, dan kom je zeker al wel een eind.
Ik zou zeggen, neem je vader en je ooms maar mee.
Je buurman en je overbuurman.. en je komt er al..

We hebben trouwens ook dames nodig, voor burgers.

Ik weet dat ik het groots aanpakken wil, maar het is niet onmogelijk.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Uhm, de meeste soldaten hadden een leeftijd van rond de 20, officieren waren meestal 30+. Het overgrote deel van de soldaten waren jonge gezichten, al dan niet met baardgroei. Wat we dus zoeken is (voor de Landstorm iig) jongens van 17-25 ongeveer.
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

Ik zag btw "back to hell" net, ik vond het acteerwerk wel oke, de wapens ronduit bagger en de uniformen idem.
De intro was top.
Ik vind het na een tijd wel wat vervelend...steeds vergelijkingen maken met "Back to Hell".
Ter herrinering : film is 3 jaar oud, we hadden geen wapens en geen uniformen --> we hadden gewoon geen gereedschap noch geld noch ervaring...
Wat de kwaliteit betreft van de camera...de oorspronkelijke kwaliteit is veel beter, ik heb de kwaliteit moeten verminderen om het geheel online te krijgen...(plus nu hebben we dan ook beter materiaal...)
Ook het bloed dat we daarin gebruikten, hebben we nu allang niet meer... Dat was gewoon bietensap :lol: en nu gebruiken we toch al een tijdje echt filmbloed. (geschikt genoeg voor Den Vaderland Getrouwe)
Oja, ik kan verzekeren dat de jonge kindergezichtjes nu toch al erg verdwenen zijn...(bij sommigen van ons in ieder geval toch :P)

Ik ben dit topic oorspronkelijk gestart om een nieuwe film te maken (en om natuurlijk beter te doen dan "Back to Hell").
Laten we gewoon vooruitkijken en niet meer denken aan "BtH"... toch totdat we zelf resultaat hebben behaald...

Wat betreft de acteurs en figuranten... we moeten dus mensen gaan zoeken van 17 - 30+ jaar oud...
We zoeken het best achter zoveel mogelijk kannidaten, maar we moeten er ook wel rekening meehouden dat sommige van 17 of ouder er jonger of ouder uit kunnen zien dan ze eigenlijk zijn (met of zonder baardgroei)...

PS: Ik ben wel blij dat je de intro top vond, Robert-Jan... :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
special air service
Lid

Bericht door special air service »

het wordt dus opgenomen in Hasselt. is het dan niet beter om iemand die vlak bij het museum van de PIB woont daar uniformen probeert te vinden? ik kan het hier wel proberen maar zou niet weten hoe ik die naar Hasselt ofzo moet krijgen. zelf kan ik daar niet heen. (m'n ouders vinden het te ver) maar ik zal kijken wat ik kan doen.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Vraag eerst maar of we überhaupt die uniformen (brencarrier?) mogen lenen ;)
special air service
Lid

Bericht door special air service »

ben er mee bezig. heb nu gemailt maar ga proberen naar het museum te komen. moet dan op een doordeweekse dag met de bus. maar m'n school werkt niet echt mee :P ik zie wel.
Robert-Jan
Lid
Lid

Oke,, Misschien hebben we dus PIB, maar we hebben ook landstorm nodig.

En, wat wil je vragen dan? mogen we ze ff lenen...
Een museum kan moeilijk gaan doen,
En je hebt toch draaidata nodig wil je dat allemaal verwezelijken.
Dus,

DRAAIDATA!!! :P
Von Pratt
Lid

Bericht door Von Pratt »

Ik geloof dat Rednas had voorgesteld om te filmen in de zomervakantie... Maar ik vrees dat er dan veel mensen op reis zijn... Ikzelf ben toch al zeker in juli niet echt vrij...(vakantiewerk), alhoewel ik waarschijnlijk wel kan in het weekend. Het zou misschien best zijn dat we op voorhand al eens samenkomen, om concrete afspraken te maken en de locaties eens goed te verkennen...
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

De eerste week van juli ben ik niet vrij. Voor de rest eind augustus en die resterende 3 weken van juli. We gaan nog eens op vakantie in augustus maar ik weet niet juist wanneer.
O'Neal
Lid

Bericht door O'Neal »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
De intro was top.
Ik vind het na een tijd wel wat vervelend...steeds vergelijkingen maken met "Back to Hell".
Ter herrinering : film is 3 jaar oud, we hadden geen wapens en geen uniformen --> we hadden gewoon geen gereedschap noch geld noch ervaring...
oWat de kwaliteit betreft van de camera...de oorspronkelijke kwaliteit is veel beter, ik heb de kwaliteit moeten verminderen om het geheel online te krijgen...(plus nu hebben we dan ook beter materiaal...)
Ook het bloed dat we daarin gebruikten, hebben we nu allang niet meer... Dat was gewoon bietensap :lol: en nu gebruiken we toch al een tijdje echt filmbloed. (geschikt genoeg voor Den Vaderland Getrouwe)
Oja, ik kan verzekeren dat de jonge kindergezichtjes nu toch al erg verdwenen zijn...(bij sommigen van ons in ieder geval toch :P)

Ik ben dit topic oorspronkelijk gestart om een nieuwe film te maken (en om natuurlijk beter te doen dan "Back to Hell").
Laten we gewoon vooruitkijken en niet meer denken aan "BtH"
... toch totdat we zelf resultaat hebben behaald...
Von Pratt heeft gelijk..
Als je kritiek of lof hebt over BtH, dan kan dat in dit topic:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=959 ... highlight=

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Justin
Lid

Bericht door Justin »

In Nederland hebben we toch ook vakantie in mei? Is volgens mij maar 1 week tijd, maar in die week kun je toch best wel iets doen?
En Robert-Jan, niet iedereen hoeft tussen de 17-30 jaar oud te zijn, alleen degenen die veel in beeld komen. Die personen op de achtergrond (die volgens jou dus die jaren 50 BD's hebben en de Zweedse tunieken) kunnen jonger zijn..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Van mij mogen jullie dan komen draaien maar ik kan niet. Ik heb na de Paasvakantie school tot aan de Grote vakantie. Ik heb wel enkele vrije dag maar dat is maar 1 maal tijdens een week of zo.