NVA
- hastafidel
- Lid
- Jan Klaassen
- Lid
Re: NVA
nog maar half negen en nu al een pilsje 
Nee, maar bedankt wederom voor een duidelijk overzicht. Dat de Auf Zeit lieden geen witte overhemden waren wist ik al...en dat van die laarzen (de drie typen) ondertussen ook (de site gowenmilitaria is best handig
)... Dat van die riem wist ik niet. Dat dus beroepsonderofficieren ook een bruine riem droegen...die droegen ze dan vast ook tijdens parades.
En het leek me ook als volgt (sorry; zet ik je weer aan het denken
);
Stabsdienstuniform/Dienstuniform; alleen interimsspange
Kleiner Gesellschaftsuniform; alleen interimsspange
Grosser Gesellschaftsuniform / paradeuniform; volle medaillespange
Ausgangsuniform; alleen interimsspange
Goh...ben vanavond wel in the mood om alles op een rijtje te zetten x) maar wilde nu toch eindelijk eens een echt bestaande combinatie gaan toepassen op mijn hauptmann LuSK uniform!
Nee, maar bedankt wederom voor een duidelijk overzicht. Dat de Auf Zeit lieden geen witte overhemden waren wist ik al...en dat van die laarzen (de drie typen) ondertussen ook (de site gowenmilitaria is best handig
En het leek me ook als volgt (sorry; zet ik je weer aan het denken
Stabsdienstuniform/Dienstuniform; alleen interimsspange
Kleiner Gesellschaftsuniform; alleen interimsspange
Grosser Gesellschaftsuniform / paradeuniform; volle medaillespange
Ausgangsuniform; alleen interimsspange
Goh...ben vanavond wel in the mood om alles op een rijtje te zetten x) maar wilde nu toch eindelijk eens een echt bestaande combinatie gaan toepassen op mijn hauptmann LuSK uniform!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- hastafidel
- Lid
Half negen is laat voor een pilsje.. Ik kom uit het bourgondische zuiden en daar mag het al om 12:00 uur op een vrije dag.
Onderscheidingen kloppen zo. Ik ben langzaam mijn nieuwe site aan het vullen met dit soort praktische informatie. Er is op internet maar weinig goede info te krijgen.
Onderscheidingen kloppen zo. Ik ben langzaam mijn nieuwe site aan het vullen met dit soort praktische informatie. Er is op internet maar weinig goede info te krijgen.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
- Jan Klaassen
- Lid
Inderdaad...maar met een beetje kennis van ieder kom je tot erg handige overzichten... Ik merk ook op dat je site nog elke dag veranderd toch?
- hastafidel
- Lid
Ja, de site wordt nog veel uitgebreider. Ik heb nu bijna alle uniformen erop staan maar ik heb nog zo veel troep die er ook nog op moet. Hoewel.... ik er sinds een paar dagen over pieker om met militaria te stoppen en over te stappen op meer politieke prullaria. Ik heb vandaag al de eerste aankopen in die richting gedaan. Een verzamelaarsidentiteitscrisis
Maar eigenlijk sluit het één het ander niet uit.
Ik heb trouwens sinds vandaag mijn qualispangen (van na 1986) compleet!! Ik heb ze nu allemaal inclusief de zeldzame en dure Flieger M(eister) - stufe.

PS: ik ben benieuwd naar je nieuwe aanschaf. Post eens een ebay link!
Ik heb trouwens sinds vandaag mijn qualispangen (van na 1986) compleet!! Ik heb ze nu allemaal inclusief de zeldzame en dure Flieger M(eister) - stufe.

PS: ik ben benieuwd naar je nieuwe aanschaf. Post eens een ebay link!
- Jan Klaassen
- Lid
Mooi die! Die is zeker wel aan de pingels...kan je bijna (of helemaal :O) een uniform voor kopen x)
En ja...een identiteitscrisis; je komt er vast wel beter uit! En het een sluit het ander inderdaad niet uit... Vind het wel mooi om te zien hoe je site elke keer verder uitgebreid is, dus zou het jammer vinden als dat stil zou komen te staan, maar de keus is aan u
En ja...een identiteitscrisis; je komt er vast wel beter uit! En het een sluit het ander inderdaad niet uit... Vind het wel mooi om te zien hoe je site elke keer verder uitgebreid is, dus zou het jammer vinden als dat stil zou komen te staan, maar de keus is aan u
- hastafidel
- Lid
Ach het is een verslaving dus ik zal wel niet kunnen stoppen zonder professionele hulpverlening. De site wil ik sowieso afmaken. Wel wil ik me meer gaan toeleggen op het dagelijkse en politieke leven in de DDR. Gisteren heb ik al wat porseleinen SED plakketes gekocht en een paar wandteller. Poeh... ik heb dit weekend veel te veel gekocht. Moet even gaan nadenken hoe ik dit thuis ga verantwoorden.
Kun je trouwens een ebay-foto laten zien van je nieuwe aanwinst? Ben benieuwd.
PS: Pietertje leef je nog?
Kun je trouwens een ebay-foto laten zien van je nieuwe aanwinst? Ben benieuwd.
PS: Pietertje leef je nog?
- pietertje
- Lid
haha. zeker leef ik nog. ben alleen een paar dagen weggeweest met school enzovoort. nog niet echt wakker genoeg geweest om te posten.
ik heb nog een paar dingetjes in de aanbieding voor jullie, maar dat in een pmmetje;)
ik heb nog een paar dingetjes in de aanbieding voor jullie, maar dat in een pmmetje;)
- hastafidel
- Lid
Genosse, goed je weer te zien! Ga je zaken verkopen? Je gaat toch niet stoppen met DDR?
- Jan Klaassen
- Lid
Nee! Niet stoppen...veel te leuk clubje zo
maar ok...een pm wacht ik wel af 
Ik zal even een fototje plaatsen van m'n nieuwe aanwinst!
Ik zal even een fototje plaatsen van m'n nieuwe aanwinst!
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 24 mei 2010, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Klaassen
- Lid
Hmm...het fototje van Ebay werkt niet mee...maar zal een beschrijving geven;
Grosser Gesellschaftsuniform van een Oberstleutnant Mot. Schützen, met NVA Treue Dienste (Brons, Zilver, Goud en XX), Verdienste-medaille NVA (Brons, Zilver, Goud) en Achselschnur. Met broek en pet. Inclusief Absolventenabzeichen Civiele Hogeschool of Universiteit.
Grosser Gesellschaftsuniform van een Oberstleutnant Mot. Schützen, met NVA Treue Dienste (Brons, Zilver, Goud en XX), Verdienste-medaille NVA (Brons, Zilver, Goud) en Achselschnur. Met broek en pet. Inclusief Absolventenabzeichen Civiele Hogeschool of Universiteit.
- hastafidel
- Lid
Klinkt goed! Gefeliciteerd! Wat voor absolventenabzeichen zit er op? Een wit-rode of een oranje-witte? Post maar eens een foto van de set wanneer je 'm binnen hebt.Jan Klaassen schreef:Hmm...het fototje van Ebay werkt niet mee...maar zal een beschrijving geven;
Vandaag heb ik mijn koppel ontvangen voor het Wachregiment F. Engels ontvangen. De kunststof paradehelm heb ik op aanraden van JK op MP gekocht. De set is nu compleet!

- Jan Klaassen
- Lid
Dat is een erg mooi uniform! Die hoop ik ook nog eens compleet te kunnen maken (moet ik natuurlijk wel beginnen met een jasje ooit)...heb jij trouwens ook bij alle uniformen een hose zitten?
En het absolventenabzeichen zal wel rood-wit zijn, de niet-zeldzame versie x)
En het absolventenabzeichen zal wel rood-wit zijn, de niet-zeldzame versie x)
- Jan Klaassen
- Lid
Heeft iemand trouwens echt goed kennis van FJ uniformen? Want ik vroeg mij het volgende af;
In Berlijn staan allemaal van die Indiers met tafels vol zgn. NVA spullen (verkeerde jasjes, samengestelde petten etc). Nu bood er een FJ baret aan; zwart met een oranje parachute-insigne; waar diende deze voor?
In Berlijn staan allemaal van die Indiers met tafels vol zgn. NVA spullen (verkeerde jasjes, samengestelde petten etc). Nu bood er een FJ baret aan; zwart met een oranje parachute-insigne; waar diende deze voor?