Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
okke schreef:Vertel eens over dat boek, Symen? Gaat het vooral over Italië?
Hi Okke,
Ik ben nog maar bij blz. 200 maar het is een boek dat over de gaat over de strijd in Noord Afrika.
Ik had nooit echt veel gelezen over Noord Afrika, ik vond het verbazend dat ze met hun eerste operatie (Operatie Torch) tegen de Fransen streden. terwijl ze wel een gezamenlijke vijand hebben.
Het is zeker een interessant boek om te lezen tot zo ver.
Ik had dit boek al een stukje gelezen voor de serie The Pacific en bij het bekijken van de serie dacht ik van die Robert leckie, ik ken die naam van ergens
Mvg Yente.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
okke schreef:Vertel eens over dat boek, Symen? Gaat het vooral over Italië?
Hi Okke,
Ik ben nog maar bij blz. 200 maar het is een boek dat over de gaat over de strijd in Noord Afrika.
Ik had nooit echt veel gelezen over Noord Afrika, ik vond het verbazend dat ze met hun eerste operatie (Operatie Torch) tegen de Fransen streden. terwijl ze wel een gezamenlijke vijand hebben.
Het is zeker een interessant boek om te lezen tot zo ver.
Groeten,
Wilhelm
Hi Okke
Dit boek gaat wel helemaal over Italië, goed intressant boek
Maastricht bevrijd - September 1944 de kerkdorpen Heer Amby Borgharen en Itteren
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Ik heb net "Assistent van Mengele" uitgelezen, van Miklos Nyiszli en ben nu begonnen aan "Escaping Auschwitz. A Culture of Forgetting" van Ruth Linn.
Allebei echte aanraders!!
Op dit moment ben ik bezig in het boek: "Het Ardennen Offensief" van Peter Elstob een echte aanrader met prachtige foto's uit deze tijd en kaarten waarop je precies kan nakijken waar de soldaten waar je zojuist over hebt gelezen zich nu precies bevonden. dit boek behoort eigenlijk tot een serie van meerdere boeken over "kopstukken uit de Tweede Wereldoorlog" maar dit is, zoals de uitgever het noemt: "Hoofdstukken uit de Tweede Wereldoorlog". Van de serie "Kopstukken uit de Tweede Wereldoorlog" bestaan er o.a. boeken over Patton, Montgomery, Rommel, Himmler, zelf ben ik in bezit van de eerste drie.