Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ook namens mij van harte welkom! DDR is echt een opkomend verzamelgebied waar je nog met redelijk weinig geld een redelijke collectie kunt opbouwen. Je kunt ook met redelijk veel geld een uitermate gave collectie opbouwen
Over vervalsingen zou ik me niet zo veel zorgen maken. Het meeste DDR/NVA spul is echt (99%). Wel zie je vaak samengestelde artikelen van allerlei verschillende onderdelen die niet bij elkaar horen. Bijv. een politie-uniform met brandweer insignes.
Vragen staat vrij!
Grüssle
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Toch blijft het mooi spul om te zien en dan vooral de volksmarine spullen
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
De shirts zijn zéér zeldzaam. Vraag maar aan Sgt. Meat.
Op de pop zit een gestreepte trui (ook zeldzaam). Ik heb er maar één. Vorige week vond ik toevallig eindelijk een shirt op ebay. Die is nu onderweg. Ik had 'm voor een goede prijs (er was een voetbalwedstrijd bezig toen de veiling afliep). Zie hier: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT
Tip: koop op ebay wanneer Duitsland moet spelen. Dan kun je je slag slaan
merk je echt een verschil? Zetten ze dan niet massaal biet-o-matic aan? Nouja...ik zal het onthouden! Dus tijdens de finale NL-DE is het al helemaal leeg op ebay x)
Zo...20 voor een shirt... nouja; als dat al een goede prijs is :O
En inderdaad, geen shirts, maar truien. Kon alleen even niet op het juiste woord komen!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Volgens mij begrijp je mij niet goed. Kan aan mijn uitleg liggen want ik heb gister de overwinning stevig gevierd. Er zijn shirts en truien. Op de pop zit een wollige trui, de advertentie van ebay is een 'katoenen' shirt. Ik maak wel wat foto's wanneer ik de 'ouwe troep' binnen heb.
Bieden tijdens de wedstrijden is zeker zinvol! Een vriend van me heeft ook al veel koopjes gevonden. Geen ddr overigens. Er blijven mensen die een biet-o-matic aanzetten maar ik heb niet het idee dat de meerderheid van de ebayers een auction sniper gebruikt.
Trouwens.... mogen wij DDR verzamelaars niet eens een vast plekje op dit forum krijgen? Dit onderwerp is al 12053 keer bekeken. Dat is vaker dan de onderwerpen die een vaste plek in 'Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken' hebben. Ik weet niet of de moderator hier ooit komt maar bij deze!
Tja hoe zal ik eens beginnen ?
Al jaren interesseer ik me voor de DDR/NVA
Waar het in eerste instantie meer om het "sfeertje" van spionage, stasi etc in boeken ging, is mijn aandacht de laatste tijd meer en meer verlegt naar de materiele dingen uit de DDR.
Nu ik eindelijk:
- van mijn (inmiddels ex-) vriendin af ben.
- niet meer door mijn (ex) schoonfamilie verdacht word van het feit neo-n*zi te zijn... Tja.... als je WO2 boeken leest ben je dat al snel natuurlijk (hoezo kortzichtig.....)
- en ik ook nog eens naar een "grote mensen huis" ben verhuist (lees: meer dan 1 slaapkamer )
Is het dan eindelijk tijd geworden om mijn verzameling te gaan starten
Ik ben me al een beetje aan het orienteren op verschillende sites, fora, biedingssites etc, maar ben uiteraard nog geen held in het ontdekken van fake en echt.
Dus ik zal jullie vanaf nu regelmatig lastig gaan vallen met vragen
Had ik helemaal je stukje over het hoofd gezien Nouja; welkom dus! En zoals gezegd is het een goed, doch klein groepje verzamelaars. Met vragen kom je maar! Altijd leuk en leerzaam.
@hastafidel en pietertje;
Heb wat aanwinsten;
-LuSK Fähnrich Musikkorps uniform
-En een erendolk Even tussendoor Zal a.s.a.p. eens foto's plaatsen! De set heeft mijn Oberstleuntnat GSA compleet gemaakt
hastafidel schreef:Trouwens.... mogen wij DDR verzamelaars niet eens een vast plekje op dit forum krijgen? Dit onderwerp is al 12053 keer bekeken. Dat is vaker dan de onderwerpen die een vaste plek in 'Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken' hebben. Ik weet niet of de moderator hier ooit komt maar bij deze!
Ah ok...ja inderdaad begrepen over die shirts en truien. Excuses daarvoor
En misschien is een eigen plekje teveel van het goede voor sommige leden hier op dit forum (kijk maar eens in het setjes/displays forum, daar werden de mooie displays van pietertje ook niet echt op prijs gesteld...)... Maar het is hier ook wel goed x)
Ik denk dat de DDR wel een eigen plekje verdient temeer omdat de DDR een direct gevolg was van de oorlog,en dat erbij het is mooi spul om te zien.
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Precies! Zijn zeker verlengden van WoII Duitse uniformen etc.
Heb trouwens NOG iets nieuws;
-Kapitän zur See Gesellschaftsanzug (klein)
Foto van Ebay ga ik nog niet plaatsen (lukt niet helemaal ), dus dat komt nog wel als 'ie hier thuis op een buste staat!
Goed om te lezen dat 99% nog echt is, altijd handig voor zo'n newbie als ik haha.
Wat bij mij de meeste interesse wekt is de uniformering van de Grenztruppe en allerhande parade uniformen.
Dit omdat ik de, van pruisische afgeleide, uniformen gewoon erg mooi vind.
Wat betreft de Grenztruppe ga ik ook op zoek naar allerlei papieren zoals dienstvorschrift , handbuche etc.
En dan ook maar eens gelijk een vraag voor jullie; Bestaan er (hand)boeken over correcte uniformering betreffende de DDR/NVA? (net zoals bijv. de wehrmacht boeken)