Had m nog niet:P....
Je Nieuwste aankoop - Deel 1
- Michiel M.
- Lid
- Hell-Fire
- Lid
ThanxNico Roelofs schreef:...
Hell-Fire: Mooie aanwinst!
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44
Tommy-Talk.com
Tommy-Talk.com
- Roel R.
- Lid
Hier wat nieuwe aanwinsten van mij

Doosje Purple Heart.

Purple Heart.

Nog een keer, overzichtje...

M1 pouch, Korea periode. Ondanks dat het geen wo2 is absoluut een aardigheidje!

Pouch geopend, mét inhoud!

De inhoud, twee M1 carbine magazijnen, waarschijnlijk ook Korea.
Al met al leuke aanwinsten. De Purple Heart is naar mijn weten wel wo2.

Doosje Purple Heart.

Purple Heart.

Nog een keer, overzichtje...

M1 pouch, Korea periode. Ondanks dat het geen wo2 is absoluut een aardigheidje!

Pouch geopend, mét inhoud!

De inhoud, twee M1 carbine magazijnen, waarschijnlijk ook Korea.
Al met al leuke aanwinsten. De Purple Heart is naar mijn weten wel wo2.
Daar is 'ie weer!
- earlymb
- Moderator

- Ontvangen: 31 keer
Afgelopen weekend door een vriend aangeschaft, waarbij ik moest adviseren: deze jeepsalade, bestaande uit een Ford GPW chassis, een na-oorlogse Willys motor en grotendeels Hotchkiss plaatwerk. Al met al de meest niet-originele oorlogsjeep die ik in tijden heb gezien. Hij loopt echter als een zonnetje, heeft geen spatje roest en is wel "eerlijk" betreffende originaliteit. De prijs was redelijk en de nieuwe eigenaar wil hem naar Bonaire verschepen (waar hij een zomerhuis heeft), en daar gewoon als speeltje gebruiken, dus daar was deze jeep wel geschikt voor. We gaan hem zaterdag ophalen, en er ook nog wel het een en ander aan doen om hem toch qua uiterlijk wat origineler te krijgen.

grtn
David

grtn
David
-
Marc 82 Recon
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- seabee
- Lid
Daar gaat het groene hart toch weer wat sneller van kloppen. Waaraan herken je een naoorlogse motor? Ik heb denk ik ook een naoorlogs blok in me Willys. Heeft deze jeep combat rims?earlymb schreef:Afgelopen weekend door een vriend aangeschaft, waarbij ik moest adviseren: deze jeepsalade, bestaande uit een Ford GPW chassis, een na-oorlogse Willys motor en grotendeels Hotchkiss plaatwerk. Al met al de meest niet-originele oorlogsjeep die ik in tijden heb gezien. Hij loopt echter als een zonnetje, heeft geen spatje roest en is wel "eerlijk" betreffende originaliteit. De prijs was redelijk en de nieuwe eigenaar wil hem naar Bonaire verschepen (waar hij een zomerhuis heeft), en daar gewoon als speeltje gebruiken, dus daar was deze jeep wel geschikt voor. We gaan hem zaterdag ophalen, en er ook nog wel het een en ander aan doen om hem toch qua uiterlijk wat origineler te krijgen.![]()
grtn
David
CAN DO
- earlymb
- Moderator

- Ontvangen: 31 keer
De kop is makkelijk; een na-oorlogs exemplaar heeft in de lengte 3 verstevigings ribbels lopen, tussen de gaten voor de kopbouten (duidelijk te zien op onderstaande foto). Een na-oorlogs blok heeft een vlak horizontaal stuk aan de voorkant, boven de waterpomp van zo'n 8 cm. Bij een oorlogsblok is dit zo'n 3 cm. Bovendien heeft een oorlogsblok het nummer 638632 ingegoten aan de linkerkant, onder de startmotor net boven de rand van de oliepan. Bij een na-oorlogs blok is dit nummer 641145 of 641087 (Hotchkiss: 80101). Een oorlogsblok tenslotte heeft een kettingdistributie en een later blok een tandwieldistributie. Dit zijn wel de elementaire verschillen.seabee schreef:Daar gaat het groene hart toch weer wat sneller van kloppen. Waaraan herken je een naoorlogse motor? Ik heb denk ik ook een naoorlogs blok in me Willys. Heeft deze jeep combat rims?

Grtn
David
Laatst gewijzigd door earlymb op 10 mar 2005, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hell-Fire
- Lid
Nieuwste aanwinst, gedateerd 1944 in de binnenkant

"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
Tommy-Talk.com
Tommy-Talk.com