Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Afgelopen weekend door een vriend aangeschaft, waarbij ik moest adviseren: deze jeepsalade, bestaande uit een Ford GPW chassis, een na-oorlogse Willys motor en grotendeels Hotchkiss plaatwerk. Al met al de meest niet-originele oorlogsjeep die ik in tijden heb gezien. Hij loopt echter als een zonnetje, heeft geen spatje roest en is wel "eerlijk" betreffende originaliteit. De prijs was redelijk en de nieuwe eigenaar wil hem naar Bonaire verschepen (waar hij een zomerhuis heeft), en daar gewoon als speeltje gebruiken, dus daar was deze jeep wel geschikt voor. We gaan hem zaterdag ophalen, en er ook nog wel het een en ander aan doen om hem toch qua uiterlijk wat origineler te krijgen.
nou vandaag binnengekomen twee originele language guides
French language guide TM 30-302 van June 21, 1943
German language guide TM 30-306 van June 24, 1943
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Mooie koop heeft die vriend van jou gedaan earlymb!!
Mijn nieuwste aanwinsten zijn 2 verzetskrantjes. Vrij Nederland speciaal bulletin van 20 en 26 sept 1944. Ik had er al 1 van 23 sept 1944. Al deze 3 gaan over Market Garden.
earlymb schreef:Afgelopen weekend door een vriend aangeschaft, waarbij ik moest adviseren: deze jeepsalade, bestaande uit een Ford GPW chassis, een na-oorlogse Willys motor en grotendeels Hotchkiss plaatwerk. Al met al de meest niet-originele oorlogsjeep die ik in tijden heb gezien. Hij loopt echter als een zonnetje, heeft geen spatje roest en is wel "eerlijk" betreffende originaliteit. De prijs was redelijk en de nieuwe eigenaar wil hem naar Bonaire verschepen (waar hij een zomerhuis heeft), en daar gewoon als speeltje gebruiken, dus daar was deze jeep wel geschikt voor. We gaan hem zaterdag ophalen, en er ook nog wel het een en ander aan doen om hem toch qua uiterlijk wat origineler te krijgen.
grtn
David
Daar gaat het groene hart toch weer wat sneller van kloppen. Waaraan herken je een naoorlogse motor? Ik heb denk ik ook een naoorlogs blok in me Willys. Heeft deze jeep combat rims?
seabee schreef:Daar gaat het groene hart toch weer wat sneller van kloppen. Waaraan herken je een naoorlogse motor? Ik heb denk ik ook een naoorlogs blok in me Willys. Heeft deze jeep combat rims?
De kop is makkelijk; een na-oorlogs exemplaar heeft in de lengte 3 verstevigings ribbels lopen, tussen de gaten voor de kopbouten (duidelijk te zien op onderstaande foto). Een na-oorlogs blok heeft een vlak horizontaal stuk aan de voorkant, boven de waterpomp van zo'n 8 cm. Bij een oorlogsblok is dit zo'n 3 cm. Bovendien heeft een oorlogsblok het nummer 638632 ingegoten aan de linkerkant, onder de startmotor net boven de rand van de oliepan. Bij een na-oorlogs blok is dit nummer 641145 of 641087 (Hotchkiss: 80101). Een oorlogsblok tenslotte heeft een kettingdistributie en een later blok een tandwieldistributie. Dit zijn wel de elementaire verschillen.
Grtn
David
Laatst gewijzigd door earlymb op 10 mar 2005, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.