ik zie het inderdaad ook
het kan zijn dat ik het verkeerd heb gelezen toen
kan het zijn dat die trekken / velden en ook na de oorlog in zijn gedraaid ?
ik vermoed dat ik me dan vergist heb!
niels
Graag gedaan!german collector schreef:Dat is i.d.d een goed site. hier kun je duidelijk de kenmerken van een Kampfpistole zien. en wederom met de Z op de zijkant.
Ook het andere kenmerk het Kampfpistool "de draaing in de loop"
wordt hier prima afgebeeld.
Dank voor de info Arie(en ik denk dat Menno hier ook wel wat aan heeft)
Klopt niet helemaal,er zit geen insteek loop in een sturmpistole deze heeft een getrokken loop. Op de granaat die jij bedoeld zitten aan de zijkant nokken die in de trekken en velden(deze zijn +/- 1 cm breed) passen van de loop. De andere granaten die hier mee konden verschoten worden hadden ook dezelfde trekken en velden aan de omtrek van het granaat lichaam. Bij de eerste granaat zit een losse patroon bij voor het afvuren, bij de andere is er een huls van +/- 4 cm hoog. Deze sturm pistolen hebben overigens aan de rechter zijkant een vizier zitten met een waterpas er in verwerkt.toril schreef: Verder had men nog het zogenaamde Sturmpistole. Dat is hetzelfde model, Walther Heeresmodell LP34, voorzien van een insteekloop waarmee wurfkorper als anti tank granaat afgeschoten konden worden. De insteekloop én de granaat die op een kleie panzerfaust kop lijkt, zijn super zeldzaam.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten