Waar kopen jullie je verzamelstukken?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Stijn, probeer Nederlande en Vlaamse SS-vrijwilligers niet door elkaar te halen, want in de meeste gevallen hadden die een verschillende reden om zich aan te sluiten bij Duitsland.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Bedoel je dat de Nederlandse vrijwilligers een reden hadden, of bedoel je dat de Vlaamse vrijwilligers een reden hadden?
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Ze hadden beide een andere soort reden. Individueel hadden ze allemaal een andere reden.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Nou Mooyman,
excusses natuurlijk aanvaardt. Gelieve U alleen in de toekomst iets genuanceerder uit te drukken zodat Uw woorden niet misverstaan kunnen worden.
Maar voor degenen die wel eens naar rommelmarkten gaan; als ge op vrijdagmorgen naar Luik gaat naar de rommelmarkt om 5 uur 's morgens dan kunt ge daar nog steeds zeer schoon stukken uithalen. Een originele Mauser98 bajonet van 1937 met leder van 1937 en met dezelfde nummers voor 12 euro gaat ge toch niet te duur vinden. (De madam vroeg 15 euro, maar aangezien ik tegen de Hollandse grens aan woon is er toch iets van die zuinigheid overgesprongen over de Maas en heb ik er nog iets vanaf gekregen :lol: :lol: :lol: :lol: ; grapje beste Nederlanders, grapje!)

Uw Zuiderbuur Mat. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mattie,
Of gewoon lezen wat er staat,een vraag,en de lange tenen binnenboord houden is er niets loos :P .
Even goed :wink: .

Mvg.

Qui habet aures audiendi audiat.
Laatst gewijzigd door Mooyman op 12 dec 2003, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

:shock: een Duits bajonet voor 15 euro :shock:
Dat bestaat niet meer hoor, daar geloof ik niets van!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik heb zelfs een 98k bajonet gratis gekregen, en er zat nog een gescchiedenis van de Witte Brigade aan vast...

Ik heb ook een aantal maanden geleden een stuk Heeresverpflegungsambt-zak uit 1942 gekocht voor 4 euro. Met heel wat geluk is het nog te doen, zo'n koopjes op rommelmarkten.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Bestaat nog wel hoor.
Gewoon een beetje geluk hebben en op het juiste moment op de juiste plaats zijn.

Adrian.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik ken dat niet en heb dat nooit gekend, de meeste spullen die ik heb, daar wisten de verkopers HELAAS iets vanaf, anders had ik mijn spaarpot misschien minder op z'n kop hoeven houden :(
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Stijn, Peter en Adrian,

Een deel van de kunst is natuurlijk om niet TE geinteresseerd iets in de handen te nemen op de rommelmarkt; als ge het gelijk vastgrijpt en er half verliefd heen kijkt, zal de verkoper al met de prijs omhoog gaan voordat ge de prijs uberhaubt gevraagd hebt!

Maar het vroeg opstaan is me het prijsverschil wel waard! (Eventjes voor de duidelijkheid; dergelijke koopjes heb ik natuurlijk niet iedere keer als ik die rommelmarkt bezoek! Maar met lege handen kom ik zelden thuis!)

Mattie. :)
Roel R.
Lid

Bericht door Roel R. »

wat matt zegt is waar, het kunnen handelen is de helf van de truuk , de rest is kennis natuurlijk.

en handelen is natuurlijk moeilijk, waarschijnlijk zijn pokerspelers daar wel goed in :)
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Nagel op den kop Roel!
Maar dat zal toch ook niet veel anders zijn op een beurs; daar kunt ge toch ook handelen betreffende de prijs.....

Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik ben niet gek hoor, dat snap ik ook wel. Ik kijk er altijd erg goed naar enzo. Ik ga niet gelijk roepen, je moet het ook wel een beetje tactisch aanpakken.
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Stijn,
ik kan me herinneren dat bij jullie in Amsterdam toch een grote rommelmarkt is op het Waterloo-plein. Of is die niet meer? Duikt daar niks meer op dan?

Een verzamelaar uit het Antwerpse heeft daar begin jaren '90 nog een paar originele Duitse para-schoenen uitgehaald voor echt heel weinig (Ik meen nog geen 500 Frank)

...kan dus ook bij jou in de buurt!

Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Daar komt alleen nog maar rommel vandaan, er staan nu alleen nog mensen met kleren enzo, nee, hier is maar bar weinig te vinden :?