Nee hoor, ik ben vast van plan om me niet te laten afschrikken door dergelijke dingen. Om hier dan even de link te leggen met het topic:
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden (mss wel meer hoor): ofwel zullen de wetten en dergelijke plots heel veel strenger worden (zoals het in de loop der eeuwen altijd geweest is: gaan we te ver dan komt er een tegenreactie) maar als dit niet gebeurt, als mensen niet gaan inzien dat we totaal verkeerd bezig zijn, dan moorden we elkaar uit. (geloof me, ik besef nu wel goed dat ik het in extremen stel, hoor!)
Ach ja, je kunt het ook zo stellen: we moeten toch ooit doodgaan.

Nee, eventjes serieus nu. Ik blijf erbij dat het geen zin heeft om alles op andere mensen af te schuiven. Er is iets grondig mis met de maatschappij en de hedendaagse mentaliteit als zulke dingen getolereerd worden. Ik heb er geen idee van hoe we die mentaliteit kunnen verbeteren, maar er moet toch een manier zijn. En racisme is die manier niet.
Ik zag net op tv "Walking with Cavemen". Hoopte hartsgrondig dat de Vlaams Blokkers en hun Nederlandse zielsverwanten dit programma ook gezien hadden. De mens van wie wij de feitelijke afstammelingen zijn waren mensen met een bruine huidskleur. In your face, dacht ik even.
Om ook nog eventjes in te gaan op het zogenaamde 'opvoedingsprobleem' bij de allochtonen: ik zou hier graag even een vergelijking stellen. Er zijn in Oostende een aantal scholen, waaronder het SLO (mijn school) en het College. In het College is er veel meer discipline dan bij ons. Maar bij ons is het ook aangeleerd dat er minder discipline is, maar dat je er geen misbruik van moet maken. Nu merken we wel vaak dat mensen die van het College naar ons komen (van discipline naar minder discipline dus) daar wel vaak last van hebben en bijgevolg hun grenzen niet weten. Misschien heeft het daar wel mee te maken, maar ik ben wel van mening dat dit absoluut niet het enige probleem kan zijn.