[Completed] - [Sdkfz 234/2 Puma] - [Italeri 1/35]

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Jurrie
Moderator
Moderator
Ontvangen: 3 keer

Bericht door Jurrie »

@Sjoerd & Spitfire,

Bedankt voor de reacties!

@allen:

Weer een update, de ena-laatste. Dit dio is namelijk bijna af, zo goed als. Moet nog 3 dingen doen: 1) accesoires vastzetten op de base, 2) emmer van een klein beetje pigment voorzien en 3) 1 spiegel is (lang geleden) afgebroken, ik werk dat nog een beetje mooi af (ik heb die spiegel nl niet meer)

Wat heb ik gedaan?

- Base van wat pigment voorzien, dezelfde pigmenten als op de Puma
- Emmertje toegevoegd met daarin wat parketplus en restant van een wash ==> bruin viezig goedje. Ook al een beetje gechipped
- Roosters v/d motoren op de Puma gewashed met zwart
- Hele model in de terpetine gegooid, hierdoor is het stof effect ietsje vervaagd en in de kieren getrokken, het was eerder wat overdone.
- Over de decals wat extra pigment gemikt
- Plaatje gemaakt .. zwart printen op transparant en dan de achterkant zilver geverfd. Ik heb er een schets (via Google) inver werkt van een Puma, in de zin van een katachtige. De Puma is "in its natural habitat", oftewel: Afrika :). Dit idee van de titelplaatjes heb ik trouwens van Robert Blokker, Faust.

Dat was het wel weer even. Nog 3 dingen, dan ook meteen even fatsoenlijke foto's (dwz: bij daglicht, ik ga ook een mooi papier halen voor de achtergrond...komt helemaal goed!)

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Jurrie

PS: Ja het klopt, dat de emmer op foto #1 niet gevuld is en op de laatste foto wel :D
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Erg mooi geworden! :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Zoals ik al had verwacht jurrie, met een mooie look a like bakelieten rand :) .

Ga zo door, w8 maar tot mijn dio af is :P .
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Justin,

Bedankt :). Hij is nog niet 100% af ;).

@Waffenambt,

Ja, zeker een mooi randje. Wordt wel vaker genoemd hehe. Ben ook benieuwd naar jouw dio ;)

Greetz,

Jurrie
Guido
Lid

Bericht door Guido »

haha grappig dat bordje op de ondergrond! gaaf

echt erg gaaf geworden!
Antex
Lid
Lid

Bericht door Antex »

Prachtig gewoon
82nd All Americans
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Guido,

Bedankt! Ik vind het naamplaatje ook erg leuk, ook een geinige techniek om dat zo te maken...ziet er vrij professioneel uit. Nog professioneler is laten ingraveren ergens...maja...

@Antex,

Bedankt voor je reactie.

De volgende update bevat (hopelijk), nadat ik een mooi stuk karton heb gekocht, mooie foto's, in daglicht, met dus een neutrale achtergrond.

Greetz,

Jurrie
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Hallo mensen,

Hierbij even de laatste update. Ik heb het mij aangetrokken dat niet alle foto's even goed zijn. Vandaar dat ik vanochtend door weer wind en regen naar de lokale tijdschriftenzaak ben gegaan en daar A3 vellen papier gehaald als achtergrond voor de foto's.

Het weer was helaas niet optimaal voor de belichting, maar ik denk toch dat dit een redelijk goede representatie geeft van het geheel in al haar kleuren en geuren.

Hier is ie dan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Goed, dat was het. Ik hoop dat jullie het vinden, ik vind het persoonlijk wel weer en geslaagd project. Het enige wat er mis aan is is dat er eigenlijk nog een figuur bij hoort. Wie weet komt die ooit nog...

Greetz,

Jurrie

PS: @Greyclock, heb niets meer aan de slotjes gedaan...Wie weet dat ik er later nog even naar kijk
Dean-
Lid

Bericht door Dean- »

Nou Jurrie, laat ik hier ook maar een reactie geven...

Ubermooi!!!

Hij is echt goed gelukt vind ik, vooral leuk dat je veel aandacht besteed aan kleine dingetjes zoals een doosje, een emmertje etc...!!!

Misschien een beroep als proffesioneel modelbouw bouwer overwegen :lol: :o

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Das ist sehr schön! :D
Alleen tegen die blauwe achtergrond ziet er een beetje raar uit :P
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
Spitfire
Lid
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Spitfire »

Prachtig Jurrie,
Gewoonweg prachtig _/-\o_ _/-\o_

Zal nog veel moeten oefenen voor ik zoiets kan :roll:
Maar we doen ons best :wink: :wink:

Grtz.

Luc 8)
SPITFIRE....KING OF THE SKY
Geuf
Lid

Bericht door Geuf »

Geniaal gast!

Heb je mooi gedaan! :D

zag ik niet eerder nog ammo in die dozen zitten voordat je de props had bewerkt? toch maar besloten het niet te doen, offeh...? :)
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

@Dean,

Bedankt. Het klopt wel dat ik dit keer meer accesoires heb toegevoegd. Kost wat meer tijd, maar is wel leuk. Levendigt het geheel net wat meer op.

@Justin,

Thanks. Vind je dat raar met die blauwe achtergrond? Is misschien even wennen. "De modelbouwwereld" werkt veel met dit soort blauwe achtergronden. Het idee erachter is dat je een neutrale achtergrond hebt. Overigens: je kan ook gewoon wit gebruiken, maar "men" gebruikt veel blauw, vandaar dat ik dat ook eens geprobeerd heb :)

@Spitfire,

Bedankt voor het commentaar. Ik ben zelf ook al lang bezig ermee. (ik denk inmiddels wel meer dan 10 jaar ofzo, ben nu 21). Maar: door inderdaad te oefenen, het MIG boek te lezen, websites te bezoeken, artikelen over technieken door te lezen EN het plaatsen van dit soort berichten op forums waardoor je feedback krijgt, zijn de manieren om je resultaat te verbeteren. Dat is dan ook wat ik constant probeer te doen.

@Geuf,

Bedankt. Ik heb de ammo eruit gelaten omdat ik niet de goede kleuren had om deze te verven (maar dat is een flutreden, de eigenlijke reden is dat ik nog niet geexperimenteerd heb met huls-kleuren, die een beetje goud-bruin-brons achtig van kleur moeten zijn).

Greetz,

Jurrie
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Jurrie schreef:@Dean,

Bedankt. Het klopt wel dat ik dit keer meer accesoires heb toegevoegd. Kost wat meer tijd, maar is wel leuk. Levendigt het geheel net wat meer op.

@Justin,

Thanks. Vind je dat raar met die blauwe achtergrond? Is misschien even wennen. "De modelbouwwereld" werkt veel met dit soort blauwe achtergronden. Het idee erachter is dat je een neutrale achtergrond hebt. Overigens: je kan ook gewoon wit gebruiken, maar "men" gebruikt veel blauw, vandaar dat ik dat ook eens geprobeerd heb :)

@Spitfire,

Bedankt voor het commentaar. Ik ben zelf ook al lang bezig ermee. (ik denk inmiddels wel meer dan 10 jaar ofzo, ben nu 21). Maar: door inderdaad te oefenen, het MIG boek te lezen, websites te bezoeken, artikelen over technieken door te lezen EN het plaatsen van dit soort berichten op forums waardoor je feedback krijgt, zijn de manieren om je resultaat te verbeteren. Dat is dan ook wat ik constant probeer te doen.

@Geuf,

Bedankt. Ik heb de ammo eruit gelaten omdat ik niet de goede kleuren had om deze te verven (maar dat is een flutreden, de eigenlijke reden is dat ik nog niet geexperimenteerd heb met huls-kleuren, die een beetje goud-bruin-brons achtig van kleur moeten zijn).

Greetz,

Jurrie
Ik had hem meer tegen een gele achtergrond ofzo verwacht :P
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
RoBBy
Lid

Bericht door RoBBy »

Super mooi gelukt man. :shock:
Ik ben ook weer iets verder. Krijg morgen vakantie en probeer dan mijn model af te maken. Ik post hem dan hier ook nog wel.