Politie inval

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

robin.h schreef:Ik vind niet dat je alles mag hebben,stel nou dat er zon gekke is die weer met een pistool een school inloopt....
Maar bijvoorbeeld als je een verzetswapen van je opa krijgt,en dat mag niet.Dat vind ik niet juist.

Robin.

Ik denk dat er niemand is die je belet om dat wapen in bruikleen te geven aan een museum of iets dergelijks. Dan blijft het van jouw op een legale wijze en dan is de overheid er zeker van dat je er geen gekke dingen mee gaat doen.

Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat je zoiets liefst zo dicht mogelijk bij jezelf in de buurt wilt, maar vergeet niet: 'de overheid meent het goed met u' :)

Vergeet ook niet dat amper gecontroleerd kan worden vanwaar bv. een wapen komt, je kan al veel zeggen 'het komt van mijn pas-overleden grootvader die in het verzet zat'
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Ik weet dat IK er geen gekke dingen mee zou doen!
Een verzamelaar heeft zoiets toch vanuit historisch oogpunt.
Als ik een automatisch wapen zou hebben dat nog werkt, zou ik ABSOLUUT niet mijn school binnenlopen, dat vind ik het allemaal helemaal niet waard.
Het wapen wordt in beslag genomen en ik word overhoop geknalt of ik knal mensen overhoop.
Nee, ik vind het laf van de mensen die zoiets doen of gedaan hebben.
Maar ik vind dat de Nederlandse wet zich wel even een beetje beter mag aanpassen.
Tim
Lid

Bericht door Tim »

OK dat jij dat niet zou doen, maar dat kunnen de autoriteiten toch niet weten ; wees gerust, er zullen ook wel labiele mensen zijn die een verzameling historische wapens hebben hoor.
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Vast wel, maar ik heb het trouwens helemaal niet over werkende wapens....
Ik vind alleen dat de wet omtrent historische (en onklaargemaakte) wapens NOG te streng is!
Verzamelaar_Freak
Lid

Bericht door Verzamelaar_Freak »

hoezo niet? stel je voor dat jij er iets van plan mee bent....
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Hoezo van plan..........?
Als je naar de ons omringende landen kijkt zie je dat onze wet toch wel heel streng is.
Maar hierover hebben wij het volgens mij al eens gehad.
Verzamelaar_Freak
Lid

Bericht door Verzamelaar_Freak »

ik reageer op de reactie van Robin.h

robin.h schreef:
Ik vind niet dat je alles mag hebben,stel nou dat er zon gekke is die weer met een pistool een school inloopt....
Maar bijvoorbeeld als je een verzetswapen van je opa krijgt,en dat mag niet.Dat vind ik niet juist.

Robin.

stel jouw opa was in het verzet en je krijgt zn wapen dan kan je er nog steeds gekke dingen mee doen....
Tim
Lid

Bericht door Tim »

Stijn schreef:Vast wel, maar ik heb het trouwens helemaal niet over werkende wapens....
Ik vind alleen dat de wet omtrent historische (en onklaargemaakte) wapens NOG te streng is!
Hiermee ben ik het wel eens ...
in België is dit allemaal wel ok zoals het nu is
robin.h
Lid

Bericht door robin.h »

Verzamelaar_Freak schreef:ik reageer op de reactie van Robin.h

robin.h schreef:
Ik vind niet dat je alles mag hebben,stel nou dat er zon gekke is die weer met een pistool een school inloopt....

Robin.

stel jouw opa was in het verzet en je krijgt zn wapen dan kan je er nog steeds gekke dingen mee doen....
Daar heb je gelijk in,maar ook zonder dat wapen kan ik gekken dingen doen.Hoef maar een keukenmes te pakken en daar kun je ook gekke dingen mee doen.Dus ik vind dat het niet zo veel uitmaakt,want als je echt iemand met dat wapen wilt vermoorden kun je net zo goed een schroevendraaier of een keukenmes gebruiken.(Zouden ze dan ook de schroevendraaier en keukenmessen moeten verbieden.) :|
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
LHek
Lid

Bericht door LHek »

Verzamelaars kunnen natuurlijk ook gekke dingen met wapens.
Waarom ze dan geen aardappelschilmesjes verbieden? Nou, wapens zijn gemaakt om te doden. Maar ja, met keukenmessen kun je natuurlijk ook iemand vermoorden.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

en met een veertje kun je iemand dood kietelen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

Dus, zoals gewoonlijk heb ik weer gelijk:D
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Maarja, met een veertje is het weinig vanzelfsprekend om bijvoorbeeld een eetzaal binnen te stappen en daar dan een leraar dood te kietelen zonder dat er iemand iets tegen doet :)
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Kijk dat verwachten ze niet. Daarom is het zo'n dodelijk wapen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Aangezien er in nederland nog zoo veel mensen zijn die net iets te snel hun zelfverdediging verliezen en daarmee andere 'pijn doen' of erger (zie voetbalrel, rel op school, rel in supermarkt, rel in bus, rel op het politiebureau, parkeerwachters, files etc..) lijkt het me beter om er voor te zorgen dat Die mensen op zo'n moment niet de mogelijkheid hebben om naar een vuurwapen te grijpen.

Natuurlijk is het zwaar klote als op je 13e verzamelstukken met een emotionele waarde van je worden afgepakt op zo'n manier.
Misschien zou het dus een optie zijn om verzamelaars te scheiden van andere mensen.
Stel je voor; verzamelaars kunnen een papietje aanvragen, een inspecteur bekijkt jouw strafblad en verzameling en gaat op die manier uitzoeken of jij een vergunning mag krijgen voor historische wapens.