Pagina 4 van 5

Geplaatst: 08 apr 2007, 00:28
door LEO
De raid op Rommel in Beda Littoria.
Als hij aanwezig geweest was zou het zeker gelukt zijn.

De aanval op Yamamoto lukte dan weer wel.

Geplaatst: 08 apr 2007, 11:30
door King tiger
LEO schreef:
De aanval op Yamamoto lukte dan weer wel.
Hoe ging die?

Geplaatst: 09 apr 2007, 00:38
door LEO
US inlichtingdienst kwam via een gekraakte Japanse code erachter dat Yamamoto zich per vliegtuig zou verplaatsen naar de Salomonseilanden.

Zijn vliegtuig werdt boven Bougainville opgewacht door jachtvliegtuigen die vertrokken vanop Henderson field op Guadalcanal.

Het vliegtuig stortte neer in de brousse. Het lijk van Yamamoto werdt gevonden met zijn samoerai zwaard nog tussen zijn benen.

Bron: JPG HILTERMANN, Wereldoorlog II, deel 2.

Geplaatst: 10 apr 2007, 11:30
door arneken
zo zie dat het mogelijk is om een bevelhebber te doden.

Geplaatst: 11 apr 2007, 19:56
door King tiger
inderdaad

Geplaatst: 16 apr 2007, 18:43
door King tiger
LEO schreef:US inlichtingdienst kwam via een gekraakte Japanse code erachter dat Yamamoto zich per vliegtuig zou verplaatsen naar de Salomonseilanden.

Zijn vliegtuig werdt boven Bougainville opgewacht door jachtvliegtuigen die vertrokken vanop Henderson field op Guadalcanal.

Het vliegtuig stortte neer in de brousse. Het lijk van Yamamoto werdt gevonden met zijn samoerai zwaard nog tussen zijn benen.

Bron: JPG HILTERMANN, Wereldoorlog II, deel 2.
Ik heb er ook juist een stuk over gevonden. 3 P-38 lightings hebben hem opgewacht en lekker wraak genomen voor Pearl Harbour.

Geplaatst: 10 mei 2007, 18:28
door Demy
Nu we het toch over complottheorien hebben...(ben altijd in voor een goeie!) Wat dachten jullie van het verkeersongeval van Patton kort na de oorlog?

Geplaatst: 10 mei 2007, 22:10
door arneken
persoonlijk gezegd eerder gewoon 'bad luck'. das mijn gevoel.

Geplaatst: 12 mei 2007, 11:23
door King tiger
Demy schreef:Nu we het toch over complottheorien hebben...(ben altijd in voor een goeie!) Wat dachten jullie van het verkeersongeval van Patton kort na de oorlog?
Ja die heb ik ook altijd raar gevonden. Hoe kan hij in godsnaam zijn nek breken als hij in zijn auto zit terwijl hij voor een overweg staat die dicht is?

Geplaatst: 12 mei 2007, 15:34
door arneken
is hij niet gestroven doordat zijn auto tegen een vrachtwagen reed?
Accident and death

On December 9, in Germany a day before he was due to return to the United States, Patton was severely injured in a road accident. He and his chief of staff, Major General Hobart R. 'Hap' Gay, were on a daytrip to hunt pheasants in the country outside Mannheim. Their 1939 Cadillac Model 75 was driven by PFC Horace Woodring (1926 - 2003). Patton sat in the back seat, on the right with General Gay on his left, as per custom. At 11:45 near Neckarstadt, (Käfertal), a 2½ ton truck driven by T/5 Robert L. Thompson appeared out of the haze and made a left-hand turn towards a side road. The Cadillac smashed into the truck. General Patton was thrown forward and his head struck a metal part of the partition between the front and back seats. Gay and Woodring were uninjured. Paralyzed from the neck down, George Patton died of an embolism on December 21, 1945 at the military hospital in Heidelberg, Germany with his wife present.

Patton was buried at the Luxembourg American Cemetery and Memorial in Hamm, Luxembourg along with other members of the Third Army[8]. His body was moved from the original grave site in the cemetery to its current prominent location at the head of his former troops. A cenotaph was placed at the Wilson-Patton family plot at the San Gabriel Cemetery in San Gabriel, California, adjacent to the Church of Our Saviour (Episcopal), where Patton was baptised. In the narthex of the sanctuary of the church is a stained glass window honor which features, among other highlights of Patton's career, a picture of him riding in a tank. A statue of General Patton is in the court yard adjacent to the church.

Patton's car was repaired and used by other officers. The car is now on display, with other Patton artifacts, at the Patton Museum of Cavalry and Armor at Fort Knox, Kentucky.
gehaald van wiki.[/b]

ja

Geplaatst: 12 mei 2007, 15:39
door desertrat
dvd moet ik maar even hebben :)

Geplaatst: 12 mei 2007, 20:26
door King tiger
Dat hij tegen een vrachtwagen heeft aangereden kunnen die geheim agenten makkelijk faken.

Geplaatst: 13 mei 2007, 01:14
door Wouter
Een Amerikaan bestuurde de vrachtwagen.. en waarom zouden de Amerikanen nou een van hun topgeneraals weg willen hebben... Patton's ongeluk is geen voer voor een complottheorie. De verdwijning van Bormann daarentegen wel...

Geplaatst: 13 mei 2007, 10:42
door Demy
Wouter schreef:Een Amerikaan bestuurde de vrachtwagen.. en waarom zouden de Amerikanen nou een van hun topgeneraals weg willen hebben... Patton's ongeluk is geen voer voor een complottheorie. De verdwijning van Bormann daarentegen wel...
Omdat hij er openlijk voor uit kwam dat na het verslaan van de Nazi's de Russen in de pan moesten worden gehakt.

Geplaatst: 13 mei 2007, 14:42
door King tiger
Inderdaad en daarbij nog genomen dat de koude oorlog al begonnen was...