Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zitadelle schreef:Plastic Modelbouw = geen modelbouw?? Tuuurlijk.
Het is 1 van de grootste takken van de modelbouw, dus dat zou ik zo net niet zeggen. Modelbouw is het namaken van een model, tot welk (abstractie) niveau dan ook. Dus wel of niet rijden/vliegen/schieten etc etc..Ligt eraan hoe je het modelleert.
Een model is een vereenvoudiging van de werkelijkheid, dus plastic modelbouw is zeker modelbouw en zoals eerder gezegd een van de grootste takken van modelbouw.
Dus daarom vind ik het jammer dat ze dat niet op dat forum bespreken. Anders zou ik er wel op zitten.
BTW, meer modelbouw ==> zie het Me-163 topic:) op deze site
Dodo schreef:ik zou ook wel eens een mooi tankje willen bouwen. alleen ik ben een verschrikkelijke beginneling. Ik heb wel eens wat dingetjes gemaakt, dus ik heb ook nog lijm en een fikse hoeveelheid verf in potjes...
Welk model, welke schaal, welk merk raden jullie aan om mee te beginnen? Het zou wel mooi zijn als het een voertuig kan zijn.
En hoe krijgen jullie die verf en cammo zo goed? ik heb enkel kwastjes (hoewel ik wel nieuwe moet gaan kopen)
Waar begin ik het beste mee?
Bedankt!
Dodo,je koopt gewoon een model die jij leuk vindt.Ik zou wel schaal 1:24 nemen anders wordt het allemaal zo'n prutswerk als je schaal 1:72 neemt.Met een beetje fantasie kun je er leuke dingen mee doen.Heb ik ook gedaan.Zelf camouflagenetten maken enz.(mijn tank op de foto is niet uit de tweede wereldoorlog,hè).
Je zou een plankje kunnen nemen,en dat gebruiken om je tank of ander voertuig erop te zetten.Compleet met wat zand en gras.Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.Kijk anders maar ff op Modelbouwforum.nl .Bij rubriek tanks kom je op leuke ideeen.Succes Marcel.
bedankt voor jullie reacties! Ik ga, als het gestopt is met regenen, even kijken bij wat winkels. En dan een model uitzoeken
Nog aanraders voor fabrikant, hoewel het meeste Revell is...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Zitadelle schreef:Dat "Tuurlijk" was uiteraard sarcastisch bedoelt (zie ook de smilies na de opmerking)... of begreep je dat al en heb ik jouiw post verkeerd begrepen?
PS: Die Panzer IIIM van mij is toch echt van plastic, dus zou zo'n opmerking van mij nogal ongepast en tegenstrijdig zijn. Niet?
Ik las net dat ze bij de modelbouwshop hier in de buurt geweldige kortingen hebben (1 model: 30% korting, 3 modellen: 40%, 5 modellen: 50%)... dus ik ga morgen ff inslaan ik meld mijn aankopen z.s.m.
Aantal Tamiya/Dragon modellen standaard 50% goedkoper. Ik heb daar en 1:16 RC King Tiger van Tamiya besteld...Nu maar hopen dattie aankomt, maar volgens wat forumleden van Twenot zit dat wel snor:)
Giel schreef:Hasegawa is een uitstekend merk als het op 1/72 tanks uitkomt!
Ja, dat kan je zeker stellen! En volgens mij probeert het zich ook een beetje als kwaliteits-merk te "nestelen". Want de prijzen zijn hoog van Hasegewa(zowel hier als in Amerika) en de kwaliteit van de kits is, voor zover ik nu gehoord heb, uitstekend.
Alleen ik heb er zelf nog geen 1 gehad, door de hogere prijzen