airborn

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

jeroen1944 schreef:Toen ik klein was n keer Bridge too far gezien en van dat moment VERKOCHT! Trouwens Duits para, en US para wordt door veel meer verzamelaars verzameld en ik wilde ook iets anders! Duits paramateriaal lag volgens mn ouwe heer hiet in de buurt voor t oprapen, een dag in de tijd zou niet verkeert zijn!!!!

Ach zo :wink: , een tijdmachine zou inderdaad niet gek zijn :wink: :lol: .

PS ook de etalagepoppen zijn geweldig :yes: daar die modernere dingen vaak niet die uitstraling hebben.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

Jeroen: Jazeker heb ik wel zon jasje beet gehouden, zowel deze als anderen.Label en knopen kunnen wel origineel zijn, maar naoorlogs erop zijn gezet, dus perfecte replica. Maar als jij zo beweerd dat hij origineel is, hoe verklaar jij mij die kraag? waarom zie ik daar bruin? geen camo?
Laatst gewijzigd door Jurryt op 24 aug 2004, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen1944
Lid

fotos

Bericht door jeroen1944 »

Bij deze wat foto`s!!!!!! Voor de ongelovigen!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeelding
juiste kraag
Afbeelding
wollen cufs (bij latere modellen smocks werden sokken gebruikt!
Afbeelding
newey pat knopen
Afbeelding
ZWEETGATEN
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silk escapemap
jeroen1944
Lid

Jullie moeten eens wat beter kijken, naar de foto de smock is jammer genoeg wat vaal, en dat geeft op de displayfoto inderdaad een wat bruine kleur langs het khaki, deze fotos zijn wat beter!!!!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

jeroen1944 schreef:Jullie moeten eens wat beter kijken, naar de foto de smock is jammer genoeg wat vaal, en dat geeft op de displayfoto inderdaad een wat bruine kleur langs het khaki, deze fotos zijn wat beter!!!!

Jeroen,

Laat je niet zo opruien :wink: , jij behoeft toch niets te bewijzen, je laat alleen een paar mooie dingen zien zodat een ander er ook van kan genieten :wink: , originaliteit is toch niet ter sprake :? .
Mooyman
Lid

Re: fotos

Bericht door Mooyman »

jeroen1944 schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Mooie derde model parahelm :wink: , had er een paar jaar geleden een voor de verkoop maar kon hem toen moeilijk "slijten" :roll: , zal onderhand wel anders zijn.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

1. mijn excuses
2. Als jij zelf net ook beweerd dat op die foto echt gewoon bruin lijkt, waarom zouden wij dan "eens wat beter kijken" ?
Maar verder wel leuk spul
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Jeroen,

Mijn excuses. Nu ik de foto's bekijk lijkt hij me toch origineel. Ik had eerst foto's moeten vragen en dan pas had ik mogen zeggen wat ik er van vond. :oops:

Jan
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Jan schreef:Jeroen,

Mijn excuses. Nu ik de foto's bekijk lijkt hij me toch origineel. Ik had eerst foto's moeten vragen en dan pas had ik mogen zeggen wat ik er van vond. :oops:

Jan

Inderdaad Jan en Harsha, en ook stond de originaliteit niet ter discussie :!: , wat een manier om een nieuw lid te verwelkomen :roll: .
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

ghehe :P elke verzamelaar heeft zowat altijd een maar :P
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Mooyman schreef:
Jan schreef:Jeroen,

Jan

Inderdaad Jan en Harsha, en ook stond de originaliteit niet ter discussie :!: , wat een manier om een nieuw lid te verwelkomen :roll: .
Beste Mooyman,

Ik vond wel dat ik mocht zeggen wat ik wilde over de jas. Maar ik zei het te vroeg. (voordat ik de foto's had gezien) Daarom bood ik mijn excuses aan. Dus ik hoop dat we het nu kunnen vergeten.

Jan
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Jan schreef: Beste Mooyman,

Ik vond wel dat ik mocht zeggen wat ik wilde over de jas. Maar ik zei het te vroeg. (voordat ik de foto's had gezien) Daarom bood ik mijn excuses aan. Dus ik hoop dat we het nu kunnen vergeten.

Jan

Originaliteit stond geheel niet ter discussie, reageren ja maar denigreren nee, en een oordeel vellen zonder eerst iets goed en wel te kunnen zien?, daar kan je je dan ook lelijk vergissen zoals hier dus nu het geval is :wink: .

Terug on topic, de bijzondere Engelse para collectie van Jeroen die dat toch maar met ons wil delen :wink: .
jeroen1944
Lid

vergeven en vergeten
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

verder een mooie collectie hoor Jeroen ;)
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

jeroen1944 schreef:vergeven en vergeten

Bestaat de collectie alleen uit deze twee "Heren"(para's) :wink: , of heb je nog meer moois dat je eventueel met ons zou willen delen?.