Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wat jullie Belgen toch aan die Adrianhelmen vinden , naja, dat zal wel een of ander Nationaal trekje zijn
Maar mooi gedaan Peter, dat was zo ongeveer wel wat je wilde hebben, als ik me niet vergis toch?
Stijn schreef:Wat jullie Belgen toch aan die Adrianhelmen vinden , naja, dat zal wel een of ander Nationaal trekje zijn
Nationaal trekje zou ik niet durven zeggen want veel landen (waaronder Nederland) hebben deze type's officieel gebruikt.
De helm is eigenlijk een Frans product van origine...
Dachten zesoms aerodynamischer te zijn vanwege het model met die "hanenkam".
Het lijkt mij in de praktijk geen veilige helm, laat teveel onbedekt.
Geef mij maar een Duitse
of hij praktisch was weet ik niet, het is waarschijnlijk een overblijfsel van eerdere tijden. toen men nog in fel gekleurde uniformen elkaar te lijf ging met zwaard en musket
Stijn schreef:Volgens mij stamt het model zelfs nog uit de wo1.
Dat klopt.
Het model is uitgevonden,gemaakt en uitgedeeld aan de troepen rond 1915.
Daarom spreken we over een Adrian helm m15 (model 1915) of m26,of m33 of m37 etc.
Adrian.
ps: wat die prijs betreft van 30 euro voor die zwarte Adrian helm is niet overdreven duur tegenwoordig.
5 jaar geleden kon je deze type's nog kopen aan 10/15 euro maar ze zijn de laatste jaren in prijs gestegen.
Leden boekje Die Deutsche Arbeits Front plus een Arbeiter-Versicherte boekje met div.bijlagen{4}.De set hoort bij elkaar omdat het geheel van 1 en de zelfde persoon is.De zegels en stempels zijn vanaf 1936 t/m 1945.