Rang is majoor, en is InfantriePeter schreef:Het zwarte uniform is van de Artillerie, de rang is die van een tweede luitenant.
Verzameling van Alex
-
Skylighter
- Lid
- Alex
- Beste Signature 2007

Gouden borduurde randje werd toch alleen gebruikt bij de infanterie en van luitenant- kolonel? tenminste dat staat op http://www.leger1939-1940.nl
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
- Alex
- Beste Signature 2007

-
Skylighter
- Lid
De rang kan ik fout hebben,
maar ik weet dat de Artillerie zwarte uitgaans uniformen had met opstaande kraag. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat het wel degelijk een artillerieuniform is maar misschien kan Bertjan toelichten om welk uniform het gaat daar dit meer zijn gebied is!
Daar is 'ie weer!
- Eric
- Lid
Hmmm, dit zei toch de eigenaar van de site leger1939-1940.nl ...Skylighter schreef:Doe jij je huiswerk eens wat beter Eric.Eric schreef:Rang is majoor, en is InfantriePeter schreef:Het zwarte uniform is van de Artillerie, de rang is die van een tweede luitenant.
En trouwens, er zitten knopen op van Infantrie en schouder stukken van Infantrie.
Ik kan het weten want ik ben mede-eigenaar....
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Even wat naslagwerken er op nagekeken, en verrek: ik moet je broertje ( Eric, dus ) gelijk geven! Ik had het bij het foute eind, hoewel ik er wel bij moet aantekenen dat het zwarte uitgaanstenue van de artillerie gelijk was aan die van de infanterie, de verschillen zitten in de snit ( enkele kleine verschillen ) en de distinctieven. Kortom: oeps
Toch zou ik graag wat detailpaatjes van het uniform willen zien om het zeker te weten ( en gewoon omdat ik het een prachtig uniform vind! ).
Daar is 'ie weer!
- Eric
- Lid
Peter schreef:Even wat naslagwerken er op nagekeken, en verrek: ik moet je broertje ( Eric, dus ) gelijk geven! Ik had het bij het foute eind, hoewel ik er wel bij moet aantekenen dat het zwarte uitgaanstenue van de artillerie gelijk was aan die van de infanterie, de verschillen zitten in de snit ( enkele kleine verschillen ) en de distinctieven. Kortom: oeps![]()
Toch zou ik graag wat detailpaatjes van het uniform willen zien om het zeker te weten ( en gewoon omdat ik het een prachtig uniform vind! ).
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
- Eric
- Lid
- Alex
- Beste Signature 2007