Nieuwe aanwinsten
- Volkspolizei
- Lid
Re: Nieuwe aanwinsten
Mooie aanwinst, gefeliciteerd!
Bernhard Troeger heeft volgens mij bijpassende knopen!
Bernhard Troeger heeft volgens mij bijpassende knopen!
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Volkspolizei
- Lid
Gisteren aangekocht via Ebay bij U & E:
Uniform Unterfeldwebel Panzer, maat K 52, jasje uit 1971, pantalon 1972, schuitje 1968

Uniform Unterfeldwebel Panzer, maat K 52, jasje uit 1971, pantalon 1972, schuitje 1968

- Jan Klaassen
- Lid
Wow :O Daar zat ik eigenlijk ook op de azen, maar hij ging mij persoonlijk net iets te hoog, terwijl het an sich een goede prijs was voor een dark-collar Panzer!!
En over de knopen; die bij bernhard zijn 20mm, net als de latere knopen. Volgens 50'er-verzamelaars zijn er voor dit vroege jasje knopen nodig van 19mm. Gelukkig hebben we hier op het forum ook nog genosse Pietertje, die er nog een aantal heeft liggen waarschijnlijk
Schouderstukken ook, en kraagspiegels komen uit Duitsland over. Het jasje zal dus binnen belachelijk korte tijd compleet zijn!!
En over de knopen; die bij bernhard zijn 20mm, net als de latere knopen. Volgens 50'er-verzamelaars zijn er voor dit vroege jasje knopen nodig van 19mm. Gelukkig hebben we hier op het forum ook nog genosse Pietertje, die er nog een aantal heeft liggen waarschijnlijk
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Volkspolizei
- Lid
Ik had hem dan ook voor mijn maximumprijs, € 58,55.
Goed dat Pietertje waarschijnlijk de bijpassende knopen voor je heeft!
- Jan Klaassen
- Lid
De combinatie roze/zwart is erg mooi altijd... Net als geel/zwart (vandaar mijn Uffz van laatst), geeft een tof contrast!
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009

- Gegeven: 76 keer
- Ontvangen: 133 keer
Mooi uniform. Is dit zo'n beetje een gangbare prijs voor zo'n vroeg zeventiger jaren NVA uniform?Volkspolizei schreef:Ik had hem dan ook voor mijn maximumprijs, € 58,55.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Volkspolizei
- Lid
Mooi uniform. Is dit zo'n beetje een gangbare prijs voor zo'n vroeg zeventiger jaren NVA uniform?[/quote]
Zo'n beetje wel, soms voor minder, soms voor meer, het kan verkeren.
Zo'n beetje wel, soms voor minder, soms voor meer, het kan verkeren.
- Volkspolizei
- Lid
Afgelopen zondag gekocht via Ebay Deutschland:
Ausgangsuniform Filz, Jacke, Hose, Mütze Unterfeldwebel Mot.-Schützen, Infantrie, Aufklärer, Trageweise bis 1981. Jacke mit Ärmelpatten Grösse k 48, Stemplung I/O=1974 , Hose Grösse k 48 Stemplung I/R=1976, Mütze Grösse 59. An der Jacke befindet sich am rechten Unterarm der Winkel für UaZ, an beiden Unterarmen die Patten, an der rechten Brust die Schützenschnur , die Qualispange, das Bestenabzeichen und das Militärsportabzeichen.

Ausgangsuniform Filz, Jacke, Hose, Mütze Unterfeldwebel Mot.-Schützen, Infantrie, Aufklärer, Trageweise bis 1981. Jacke mit Ärmelpatten Grösse k 48, Stemplung I/O=1974 , Hose Grösse k 48 Stemplung I/R=1976, Mütze Grösse 59. An der Jacke befindet sich am rechten Unterarm der Winkel für UaZ, an beiden Unterarmen die Patten, an der rechten Brust die Schützenschnur , die Qualispange, das Bestenabzeichen und das Militärsportabzeichen.

- Jan Klaassen
- Lid
Leuk, en geen verkeerde prijs ook volgens mij!
- Volkspolizei
- Lid
Zojuist aangekocht bij Uwe und Elke voor € 34,60:
Kompleet uniform onderofficier vlieger luchtmacht, maat g48

Kompleet uniform onderofficier vlieger luchtmacht, maat g48

- Jan Klaassen
- Lid
Mooi
Uwe blijft de hofleverancier voor dit forum ^^
- Volkspolizei
- Lid
Gekocht via Ebay bij Uwe und Elke voor € 40,50 !
Ausgangsuniform Filz Jacke,Hose,Mütz,Stabsgefreiter Luftverteitigung,Luftabwehr,Trageweise bis 1981.Jacke mit Ärmelpatten Grösse g 56 Stemplung I/S=1975,Hose Grösse g 56 Stemplung I/A=1977 ,Mütze Grösse 58.An der Jacke befindet sich an beiden Unterarmen die Ärmelpatten,am linken Unterarm das Laufbahnabzeichen Raketentruppen-Artillerie Handvernäht,an der rechten Brust die Schützenschnur ,das Bestenabzeichen und das Militärsportabzeichen .Die Kragenspiegel sind maschinel vernäht.

Ausgangsuniform Filz Jacke,Hose,Mütz,Stabsgefreiter Luftverteitigung,Luftabwehr,Trageweise bis 1981.Jacke mit Ärmelpatten Grösse g 56 Stemplung I/S=1975,Hose Grösse g 56 Stemplung I/A=1977 ,Mütze Grösse 58.An der Jacke befindet sich an beiden Unterarmen die Ärmelpatten,am linken Unterarm das Laufbahnabzeichen Raketentruppen-Artillerie Handvernäht,an der rechten Brust die Schützenschnur ,das Bestenabzeichen und das Militärsportabzeichen .Die Kragenspiegel sind maschinel vernäht.

- Jan Klaassen
- Lid
**Jaloers**
Die leek mij nu ook wel leuk, gelukkig is 'm op een goede plek terecht gekomen. Gefeliciteerd met de aanwinst!
- Memory
- Lid
Ik ga met Jan Klaassen mee, ben best wel jaloers 
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
- Volkspolizei
- Lid
Ik vrees dat mijn vrouw niet gaat meedelen in de vreugde over deze aankoop, ik heb nl geen kastruimte meer!
Binnenkort maar eens wat dubbelaars gaan verkopen en/of in het geheel afscheid nemen van Volks und Transportpolizei teneinde weer wat ruimte te creëren.
Het leven bestaat nu eenmaal uit, zware, keuzes!
Binnenkort maar eens wat dubbelaars gaan verkopen en/of in het geheel afscheid nemen van Volks und Transportpolizei teneinde weer wat ruimte te creëren.
Het leven bestaat nu eenmaal uit, zware, keuzes!