Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb ook nog NVA iets. Het is een gasmasker filter in het plasic verpakking nog met een label en daar staat:
"Aktivkohlefilter
A 12001
Der in diesem Beutel onthaltene Filtereinsalss ist innerhalb von 5 Jahren zu verbrauchen.
Die lagerung muss bei einer Temperatur von 15-25C und elker relativen Luftfeuchtigkeit von 20 bis 80% erfolgen.
Der beuter darf nicht in geoeffnet werden
VEB KOMBINAT MEDIZIN- UND LABORTECHNIK LEIPSIG - DDR
Stammbetrieb
Herstellungsdatum April 1979 (stempel: A8MW) 16
schl.-Nr., ELN 13887121"
Ik weet ff neit hoe je foto's moet plaatsen want de gebruikelijke "bijlagen" zijn iets van beperkt...
Heeft iemand hier meer info over wat het is? En niet vertellen dat de temperatuur... want dat lees ik zelf ook wel
mvg
Ik heb eindelijk een foto weten te plaatsen.
Ik hoop dat iemand weet wat het is...
Mvg
Zoals je al vertelde; een op- en afdraaibare (lijkt me zo) filter voor op een gasmasker. Gedateerd dus april 1979. Wat zou je er nog meer van willen weten? x) Ben niet echt (echt niet) een kenner van gasmaskers uit de DDR, dus het is nog maar de vraag of ik kan helpen. Maar vraag gerust!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
ja, maar dan niet voor het standaard GP5 gasmasker, misschien dan voor het het gasmasker voor gewonden.
kun je misschien ook een foto plaatsen van van de andere kant of moet je daarvoor de verpakking openen en dus de waarde laten zakken
Jan Klaassen schreef:@m. molenaar; heb je daar een leuk adresje voor dan?
Dumpshop Paans in dordrecht (NL) dacht 12,50 per stuk uit me hoofd. Doos vol met verschillende maten. Allemaal normale manschaps schirmmutze
Zojuist ook een dumpshop bezocht x) Een pet voor manschappen (wollen stof), maat 61 gedateerd O (=1974) met TGL-nummer. Ook voor 12,50. Zo zie je maar, er zit verschil in!
Jan Klaassen schreef:@m. molenaar; heb je daar een leuk adresje voor dan?
Dumpshop Paans in dordrecht (NL) dacht 12,50 per stuk uit me hoofd. Doos vol met verschillende maten. Allemaal normale manschaps schirmmutze
Zojuist ook een dumpshop bezocht x) Een pet voor manschappen (wollen stof), maat 61 gedateerd O (=1974) met TGL-nummer. Ook voor 12,50. Zo zie je maar, er zit verschil in!
Het zijn ook maar dumpshops, je moet gewoon es gaan kijken want het zijn geen experts...
heb ooit bij de dump hier in centrum rotterdam een hele palletdoos met de russische gasmaskers.
niet echt bijzonder object, wel bijzonder is dat dat de enige plaats is waar ik tot nu toe 5x maat 3 heb gevonden.
de enige waar mijn dikke plofkop in past
ps: dames en heren vergeet niet, volgende week ga wij ons kamp wederom neerzetten in zeeland, waar wij de hollanders eens een poepie gaan laten ruiken.
adres is hier te vindenhttp://www.gaf92.nl/ zoeken onder dienstplicht op herhaling
sgtmeat schreef:heb ooit bij de dump hier in centrum rotterdam een hele palletdoos met de russische gasmaskers.
niet echt bijzonder object, wel bijzonder is dat dat de enige plaats is waar ik tot nu toe 5x maat 3 heb gevonden.
ps: dames en heren vergeet niet, volgende week ga wij ons kamp wederom neerzetten in zeeland, waar wij de hollanders eens een poepie gaan laten ruiken.
adres is hier te vindenhttp://www.gaf92.nl/ zoeken onder dienstplicht op herhaling
sgtmeat schreef:heb ooit bij de dump hier in centrum rotterdam een hele palletdoos met de russische gasmaskers.
Benscore?
sicherlich, alleen heette toen nog gewoon de goeie oude vertrouwde DUMP 2000
Ik ben weer terug op het forum. Ik ben op vakantie geweest en heb wat uurtjes geklust ons huis dus had ik niet veel tijd. Ik kon helaas geen ansichtkaart sturen maar voor de liefhebber een foto van mijn nieuwste volksmarine aanwinst. Het is de hoogte rang die ik in mijn collectie heb, een Kapitän zur See.
Het Udsr absolventenabzeichen heb ik van mijn Fregattenkapitän afgehaald en op dit uniform bevestigd. Inmiddels heb ik een ander NVA absolventenabzeichen op mijn Fregattenkapitän geplaatst.
Op korte termijn (deze week?) krijg ik nog veel volksmarine spul binnen aangezien ik samen met Genosse Jan Klaassen een en ander heb gekocht. Wordt vervolgd!
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Ik heb trouwens ook geen idee waar dat filter van is. In de ddr zijn meerdere gasmaskers gebruikt en volgens mij kun je daar een boek mee vullen. Ik heb er iig geen verstand van.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Hallo Hasta en anderen! Ook ik ben weer terug van vakantie... Er komen dus (zoals al gezegd door genosse Hasta) ook bij mij wat spulletjes binnen op korte termijn, waaronder (vind ik erg leuk) een uniform van een Militärmusikschüler
Mooi uniform trouwens! Gaat weer goed