Nieuwe aanwinsten
- Jan Klaassen
- Lid
Re: Nieuwe aanwinsten
Tja, daar kan zelfs een mooie hobby als deze niet tegenop! Ze is niet enthousiast te krijgen? 

Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Volkspolizei
- Lid
Ik kon echt geen weerstand bieden!
Vandaag gekocht via Ebay bij Uwe und Elke voor € 42,92:
Uniform Jacke,Hose lang,Mütze,Bluse,Binder Stabsfähnrich(Spies,Haupfeldwebel) Luftverteitigung,Luftabwehr .Jacke Grösse k 52-1 ,Hose lang Grösse k 52,Mütze Grösse 57.An der Jacke befindet sich am linken Oberarm das Fähnrichabzeichen ,an beiden Unterarmen die Kolbenringe für Spies,Hauptfeldwebel, an der rechten Brust das Militärsportabzeichen,das NVA Leistungsabzeichen und die Qualispange ,an der linken Brust eine I-Spange.Die Effekten und Laufbahnabzeichen sind maschinel nicht durch das Futter vernäht.

Hoe ga ik dit nu weer uitleggen aan mijn vrouw?
Vandaag gekocht via Ebay bij Uwe und Elke voor € 42,92:
Uniform Jacke,Hose lang,Mütze,Bluse,Binder Stabsfähnrich(Spies,Haupfeldwebel) Luftverteitigung,Luftabwehr .Jacke Grösse k 52-1 ,Hose lang Grösse k 52,Mütze Grösse 57.An der Jacke befindet sich am linken Oberarm das Fähnrichabzeichen ,an beiden Unterarmen die Kolbenringe für Spies,Hauptfeldwebel, an der rechten Brust das Militärsportabzeichen,das NVA Leistungsabzeichen und die Qualispange ,an der linken Brust eine I-Spange.Die Effekten und Laufbahnabzeichen sind maschinel nicht durch das Futter vernäht.

Hoe ga ik dit nu weer uitleggen aan mijn vrouw?
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Jabnus
- Lid
Ach het is maar 40 euro? Dat is toch niet zoveel voor een hobby? Zij zal vast meer uitgeven per maand aan schoenen? 

- Volkspolizei
- Lid
Het geld is niet het probleem , maar het volume!Jabnus schreef:Ach het is maar 40 euro? Dat is toch niet zoveel voor een hobby? Zij zal vast meer uitgeven per maand aan schoenen?
Ik heb geen kastruimte meer beschikbaar!
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Jan Klaassen
- Lid
Luftverteidigung, zeeeeer goede keus 

- Jabnus
- Lid
in dat geval zal ik me wel weer opofferen en je mijn adresgegevens pm-en, heb altijd ruimte over voor militaria

- pietertje
- Lid
- Memory
- Lid
Hahaha, Geloof dat jij ondertussen ook weer genoeg kastruimte hebt Pietertje?
of zitten die nu vol met je studie boeken?
ALex
of zitten die nu vol met je studie boeken?
ALex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
- Jan Klaassen
- Lid
Jabnus begrijpt de beginselen van het Oost-Duitse communisme; opoffering voor het grote doel (zoveel mogelijk stukken bijeen verzamelen
)!

- Jabnus
- Lid
ja, het is een hele opoffering, maar we doen ons best 
Bij te weinig ruimte kan er altijd wel iets anders minder belangrijks weg in huis!

Bij te weinig ruimte kan er altijd wel iets anders minder belangrijks weg in huis!
- Memory
- Lid
De huidkamer bijvoorbeeld 

Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
- Jan Klaassen
- Lid
Drie aanwinsten van de afgelopen tijd in de categorie "Marine en omstreken".
1. Uniformjasje met overhemd van een officier (waarschijnlijk rond de VM-rang Leutnant) in de Gesellschaft Fur Sport Und Technik, de Maritieme Ausbildung. Is op het WAF uitvoerig besproken. Hemd is (gedeeltelijk dan
) te zien in het Schouderstukken-Topic.

2. Een gevoel van "eindelijk!". Had er al 1 hangen, maar gezien de omhoog-schietende prijzen van de afgelopen jaren ben ik nog niet in staat geweest een tweede van deze mooie uniformen te bemachtigen. Tot nu
Een uniformjasje van een Fregattenkapitan, Kustendienst. Naar eigen mening ook nog eens de mooist haalbare rang binnen de VM: de "breedste" rangstrepen! Het is een wat grotere maat (G52), vandaar dat het jasje aan de voorkant wat inzakt/vouwt.

3. Een zeer vreemde eend in de bijt. Een officiersjasje van de Volksmarine (met stempel voor 1990, typisch maatkaartje in de nek), maar zonder schouderstukken (professioneel verwijderd) en met Bundesmarine-rangen voor een Fregattenkapitan. Die zijn volledig professioneel en buitengewoon netjes aangebracht. Twee knopen verwijderd (VM = 10 knopen, BM = 6 knopen, deze 8, vraag me niet waarom
), rang loopt zeer mooi, compleet om de mouw. Wordt min of meer op het WAF besproken. "Min of meer", omdat je met dit soort jasjes nooit iets met volledige zekerheid kan zeggen.
Mits gebruikt (ik ben er van overtuigd!), dan tijdens en net na de Wende, totdat hij in 1991 door de huidige verkoper is verkregen.

1. Uniformjasje met overhemd van een officier (waarschijnlijk rond de VM-rang Leutnant) in de Gesellschaft Fur Sport Und Technik, de Maritieme Ausbildung. Is op het WAF uitvoerig besproken. Hemd is (gedeeltelijk dan

2. Een gevoel van "eindelijk!". Had er al 1 hangen, maar gezien de omhoog-schietende prijzen van de afgelopen jaren ben ik nog niet in staat geweest een tweede van deze mooie uniformen te bemachtigen. Tot nu

3. Een zeer vreemde eend in de bijt. Een officiersjasje van de Volksmarine (met stempel voor 1990, typisch maatkaartje in de nek), maar zonder schouderstukken (professioneel verwijderd) en met Bundesmarine-rangen voor een Fregattenkapitan. Die zijn volledig professioneel en buitengewoon netjes aangebracht. Twee knopen verwijderd (VM = 10 knopen, BM = 6 knopen, deze 8, vraag me niet waarom

Mits gebruikt (ik ben er van overtuigd!), dan tijdens en net na de Wende, totdat hij in 1991 door de huidige verkoper is verkregen.

- Memory
- Lid
Aaah, dus jij hebt zo op waf gekocht?
- Jan Klaassen
- Lid
Oei, nee :O Is er iemand die "zo" heeft gekocht dan? 
Deze drie uniformen/jasjes komen van ebay.

Deze drie uniformen/jasjes komen van ebay.
- Memory
- Lid
Hmm, geen idee hoe deze post van mij hier kwam, waarschijnlijk een zonnesteek...
wat ik wou vragen is, of je mij wat meer kan vertellen over dat GST jasje van de Maritieme Ausbildung...
wat ik wou vragen is, of je mij wat meer kan vertellen over dat GST jasje van de Maritieme Ausbildung...