moslimscholen verbieden

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Zalm wil voorkomen dat er nieuwe Moslimscholen worden opgericht.

Mee eens; moslimscholen zijn achterstandsscholen en kosten te veel.
1
8%
Mee eens; moslimscholen zijn een bedreiging voor de Nederlandse cultuur.
7
54%
Mee eens; er mogen geen nieuwe achterstandsscholen opgericht worden; moslim of anders.
4
31%
Mee oneens; Moslimscholen moeten toegestaan worden, om de vrijheid van geloof.
1
8%

Totaal aantal stemmen: 13

Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

mag ik vragen waar jij woont okke?
want het heeft misschien wel met abgst te maken maar niet op de manier die jij denkt volgens mij.
want zoals ik het zie zijn er gewoon een aantal moslims bang om hun "identiteit" kwijt te raken en houden zich daarom krampachtig vast aan een aantal zaken. dat moet ook meestal andere gedachten/ideeën/culturenj overstemmen en dat is wat de irritatie veroorzaakt.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Je mag best vragen waar ik woon, maar ik vind het niet een al te bijstere vraag, want vanaf het moment dat ik me geregistreerd heb op dit forum staat er bij elk bericht dat ik geplaatste heb mijn woonplaats.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

dat getuigd idd niet van veel oplettendheid.
nee ik vroeg me af of je misschien in een dorp woonde waar je niet zo geconfronteerd wordt met allerlei situaties.
anyway het is natuurlijk overal weer anders en ook sterk afhankelijk van hoe je naar de dingen kijkt...
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
okke
Lid

Bericht door okke »

Amersfoort lijkt soms een beetje een dorp, maar ik denk dat de burgemeester hier daar anders over denkt.

http://www.amersfoort.nl

Als je doelt op een gebrek aan ervaring met achterstandswijken en de daarbij horende problemen denk ik dat je beter directe vragen kan stellen in plaats proberen te achterhalen waar ik woon en daaruit te concluderen of ik wel of niet meepraat bevoegdheid heb.

Ik wil zeker niet ontkennen dat criminaliteit, integratieproblemen, armoede, vervuiling, beperkte spreiding van bevolkingsgroepen en dergelijke een probleem is in Nederland waarvoor oplossingen gevonden moeten worden.

Ik ben het alleen niet eens met de kort-door-de-bocht oplossing van Zalm, waarin veel problemen toegeschreven (lijken te) worden aan een religie.
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

het ging niet om de bevoegdheid okke; maar om de ervaringen die je al dan niet hebt.
overigens ben ik het roerend met je eens als je je vraagtekens zet bij wat er allemaal aan die godsdienst ligt en wat niet.

ik meende wat ik zei okke; je moet een klein beetje meedenken hoor...
anders blijf je tegen dit soort spookbeelden vechten ipv. dat je echt kunt praten over waar je het over hebben wilt...
okke
Lid

Bericht door okke »

benmaf schreef:het ging niet om de bevoegdheid okke; maar om de ervaringen die je al dan niet hebt.
overigens ben ik het roerend met je eens als je je vraagtekens zet bij wat er allemaal aan die godsdienst ligt en wat niet.

ik meende wat ik zei okke; je moet een klein beetje meedenken hoor...
anders blijf je tegen dit soort spookbeelden vechten ipv. dat je echt kunt praten over waar je het over hebben wilt...
Zou je het spookbeeld waar ik tegen zou vechten willen beschrijven zodat ik weet waar ik volgens jou moeite heb met meedenken?
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

precies dit okke; want welk gedeelte begrijp je nu precies niet?
volgens mij het gedeelte dat ik het goed bedoel en met jou meedenk.
maar goed..ik zal erover ophouden.
okke
Lid

Bericht door okke »

benmaf schreef:precies dit okke; want welk gedeelte begrijp je nu precies niet?
volgens mij het gedeelte dat ik het goed bedoel en met jou meedenk.
maar goed..ik zal erover ophouden.
Ik begrijp niet dat je met me meedenkt. En met de allochtone Nederlanders meedenkt. En de Islam een plek in deze wereld gunt. En toch bij mij de indruk kan opwekken dat je het een prima idee vindt dat scholen waar kinderen over de Islam kunnen leren - naast de opvoeding - verboden moeten worden.
Arjen
Lid
Lid

Bericht door Arjen »

ok jij wint ik ben een lul en bij deze bekeerd.