Nieuw member, enkele foto's van mijn kleine verzameling ;-)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

misschien wel slim..

maar je meot het niet zien dat ik je verzameling de grond in wil boren maar ik ben meestal een beetje geschokt als ik zo iets ziet.. nu hou ik er ook over op met dit onderwerp want dit kan eeuwen doorgaan .. is gewoon een questie van mening is niet tegen in tegaan met welk argument dan ook! sorry voor de overlast! terug naar het orginele onderwerp:

echt zeeer mooie collectie! maar dat had ik al gezegt.. hoe lang ben je al bezig met je verzameling?
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

Tis niet erg hoor Guido, khou van tijd wel eens van een deftige discussie over zo'n "gevoelige" onderwerpen als dit met iemand die goeie tegengewichten kan opwerpen. :wink: Ik verzamel nu niet echt meer, ben begonnen op mijn 16 jaar met een Duitse helm WO I die ik op ne rommelmarkt gevonden heb voor 5 euro. De interesse was er wel al maar tis dan altijd meer en meer geworden. En toen ik ben beginnen werken en m'n auto had is het alleen maar verergerd. Heb toch redelijke afstanden afgelegd voor dit te verkrijgen en met het geld dat ik begon te verdienen is het mogelijk geweest om de mooiere stukken aan te schaffen. Momenteel doe ik nog regelmatig rommelmarkten in de streek en beurzen, maar tzijn zo meer foto's die me nu interesseren, vooral als er dingen opstaan die ook in m'n bezit zijn zoals dit bv..

Luftwaffe - gebruik van een Feldfernsprecher.. (je ziet er zo eentje staan op de tafel bij de soldaat op pagina 1..)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door thrill me op 14 jan 2004, 22:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Als afsluiting op de discussie over schedels wil ik graag de volgende afbeelding laten zien. Kunnen we daarna weer met zn allen verder praten over het verzamelen van Militaria 8)

EDIT, foto verwijderd.
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 14 jan 2004, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
thrill me
Lid

Bericht door thrill me »

Is ie van jou? Weet je de geschiedenis van deze?
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Is inderdaad van mij. Ik weet niet meer dan dat ie enkele honderden jaren oud is en bij een opgraving is opgedoken. Via via is ie uiteindelijk bij mij terecht gekomen.
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 14 jan 2004, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Guido
Lid

Bericht door Guido »

ik hou mn mond maar... :wink:
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Die foto van Ernst vind ik echt heel erg griezelig.... :|
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

ik vind 100 jaar iets te 'nieuw' om zelf bij te houden. Is het zoiets als die schedel van Tim, zou ik er weinig problemen mee hebben. Een recente schedel vind ik, zoals Bjorn al zei....griezelig.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Een schedel met een Historisch artikel erop,om zo een 'mooi' plaatje te maken is volgens mijn inziens NOT DONE.
Getuigd van weinig tot geen respekt,sorry.
Van een neo nazi dude kan ik dat 'begrijpen',althans begrijpen is een verkeerd woord,maar van een verzamelaar?!?
Maarja,dat is maar mijn mening of visie,daar hoef jij niet mee accoord te gaan.

Adrian.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Adrian schreef:Een schedel met een Historisch artikel erop,om zo een 'mooi' plaatje te maken is volgens mijn inziens NOT DONE.
Getuigd van weinig tot geen respekt,sorry.
Van een neo nazi dude kan ik dat 'begrijpen',althans begrijpen is een verkeerd woord,maar van een verzamelaar?!?
Maarja,dat is maar mijn mening of visie,daar hoef jij niet mee accoord te gaan.

Adrian.
zo denk ik er dus ook over !
Willem ter Haar
Lid

Bericht door Willem ter Haar »

Menselijke beenderen mag men volgens mij niet eens thuis hebben. Alleen scholen mogen ze hebben.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Timo
Lid

Bericht door Timo »

nou ik maak me der nie zow druk over
gothics hebben ze tenslotte vaak ook
Starting up again
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Timo schreef:gothics hebben ze tenslotte vaak ook
:? beetje vooroordelen over dat soort mensen ? :!:
Timo
Lid

Bericht door Timo »

LoL tja weleens gezien hoe ze er bij lopen ??
t lijkt wel of ze zelf net uit de dood zijn opgestaan
Starting up again
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Timo schreef:LoL tja weleens gezien hoe ze er bij lopen ??
t lijkt wel of ze zelf net uit de dood zijn opgestaan
ik ken er zat.. goede vriende sommige... maja of ze nou schedels thuis hebben liggen gaat wel heel ver...

of jij kent mensen die eerder in een gesticht thuishoren...

maja ff ontopic blijven,,

sorry alweer :)