Zwarte dag voor Nederland
-
- Lid
Hendrik schreef:
...."Een asielzoeker mag niet eindeloos door blijven gaan met beroep aantekenen. Hij kan in beroep gaan en in hoger beroep gaan.Als daarbij blijkt, dat hij onterecht in nederland verblijft, moet hij het land verlaten."...
Het is beslist onjuist dat het met bezwaar/beroep/hoger beroep per definitie afgelopen is met de asielprocedure. Na ongegrondverklaring van het hoger beroep kun je immers weer een nieuwe aanvraag doen voor toelating als vluchteling in de zin van het Vluchtelingenverdrag, waarna alle rechtsmiddelen wederom openstaan. In de regel moet je dan wel nieuwe gronden en/of omstandigheden aanvoeren: bijvoorbeeld een arrestatiebevel met jouw naam erop van een onfris regime. In de landen van herkomst is overigens een levendige handel in dergelijke - nauwelijks van echt te onderscheiden - documenten. Zo kon ik eind jaren '90 in Jordanie een vervalst Iraaks arrestatiebevel, desgewenst op mijn naam gesteld, kopen.
...."Een asielzoeker mag niet eindeloos door blijven gaan met beroep aantekenen. Hij kan in beroep gaan en in hoger beroep gaan.Als daarbij blijkt, dat hij onterecht in nederland verblijft, moet hij het land verlaten."...
Het is beslist onjuist dat het met bezwaar/beroep/hoger beroep per definitie afgelopen is met de asielprocedure. Na ongegrondverklaring van het hoger beroep kun je immers weer een nieuwe aanvraag doen voor toelating als vluchteling in de zin van het Vluchtelingenverdrag, waarna alle rechtsmiddelen wederom openstaan. In de regel moet je dan wel nieuwe gronden en/of omstandigheden aanvoeren: bijvoorbeeld een arrestatiebevel met jouw naam erop van een onfris regime. In de landen van herkomst is overigens een levendige handel in dergelijke - nauwelijks van echt te onderscheiden - documenten. Zo kon ik eind jaren '90 in Jordanie een vervalst Iraaks arrestatiebevel, desgewenst op mijn naam gesteld, kopen.
-
- Lid
pluskat schreef:Hendrik schreef:
Weet hendrik dat nou ook

Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
dan dooft het licht...
- Dodo
- Lid
Dat klopt ook. Dat is ook in defensie geaccepteerd. We proberen natuurlijk wel ook te beginnen met opbouwen. Alleen daar is tot nu toe niet echt veel van gekomen.- Dat wij een oorlogsmissie voeren in Afghanistan
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
- hendrik
- Lid
Dat weet Hendrik al langer. Internationaal recht gaat boven het Nederlandse recht. Als blijkt, dat het Nederlandse recht fout zit, kan een asielzoeker zich inderdaad beroepen op het internationale vluchtelingenverdrag. En dat daar veel mee gerommeld wordt weet Hendrik ook al langer. Herinner je je mevrouw Ayaan Hirsi Ali nog? Onder wat voor voorwendselen kwam zij ook al weer naar Nederland? En van welke partij was ze ook al weer lid? Zelfs Tweede Kamerlid... ehhh .... was dat niet de VVD? Diezelfde VVD die wist van haar leugens? Diezelfde VVD die jij weer wilt zien regeren? Samen met de PvdV? Onder leiding van Geert Wilders, die uitgebreid werd gefeliciteerd door de extreem-rechtse Belg Philip de Winter? Uiteraard heeft meneer Wilders niet om die felicitaties gevraagd, maar het zegt mij voldoende over het gedachtengoed van de zogenaamde Partij van de Vrijheid.THOR schreef:Weet hendrik dat nou ook
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
De PVDA is zelf grotendeels schuldig aan de situatie.
In 2002 wees ze een voorstel af om de gevallen van onder de oude vluchtelingenwet een generaal pardon te geven.
Had ze toen de eigen staatssecretaris COHEN en later KALSBEEK daartoe wel had bewogen,dan was er nu geen probleem.
In 2002 wees ze een voorstel af om de gevallen van onder de oude vluchtelingenwet een generaal pardon te geven.
Had ze toen de eigen staatssecretaris COHEN en later KALSBEEK daartoe wel had bewogen,dan was er nu geen probleem.
Een volk dat voor tirannen zwicht
dan dooft het licht...
dan dooft het licht...
- dvaupell
- Lid
Ik begin je manier van discussieren te begrijpen, Bob:
Je roept gewoon wat dingen die je niet weet of zelfs niet kunt weten en gaat dit vervolgens zonder enige onderbouwing verdedigen. Je roep dus maar wat.
Ik denk dus inderdaad dat die, wat jij noemt, linkse visies ervoor kunnen zorgen dat we een betere samenleving krijgen. Daarin ben ik vrij kritisch. Ik ben het niet altijd eens met de PvdA en maar zelden met de SP. Verder houdt iedere politicus van overdrijven (dat maakt de zaak immers duidelijk). Draaien doet ook elke politicus een beetje. Zowel links als rechts.
Bob, het zou goed zijn als je je eens inhoudelijk zou uitdrukken in plaats van te proberen om je gesprekspartners zwart te maken.
Je roept gewoon wat dingen die je niet weet of zelfs niet kunt weten en gaat dit vervolgens zonder enige onderbouwing verdedigen. Je roep dus maar wat.
Mwoah blind.... Ik draag een bril en kan daarmee vrij goed zien..Dvaupell, jij bent geloof ik gewoon blind. Je blind laten leiden door linkse visies die nooit waar gemaakt kunnen worden. Of je laten 'voorlichten' door de SP en PvdA met allerlei klinklare onzin. Links houdt graag van overdrijven en kontendraaien.
Ik denk dus inderdaad dat die, wat jij noemt, linkse visies ervoor kunnen zorgen dat we een betere samenleving krijgen. Daarin ben ik vrij kritisch. Ik ben het niet altijd eens met de PvdA en maar zelden met de SP. Verder houdt iedere politicus van overdrijven (dat maakt de zaak immers duidelijk). Draaien doet ook elke politicus een beetje. Zowel links als rechts.
Ik weet niet hoe je daarbij komt en het is dus ook onjuist.Je bent nog nooit in een verzorgingshuis in geweest
Bob, het zou goed zijn als je je eens inhoudelijk zou uitdrukken in plaats van te proberen om je gesprekspartners zwart te maken.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- hendrik
- Lid
Dus, 779, als JIJ je gelijk niet niet kunt krijgen, over feiten, waar je niets van weet, ben IK een smiecht? Dan moet ik maar gebanned worden? Omdat ik anders denk dan jij? De feiten liggen er. Ayaan Hirsi Ali geeft het zelf toe, dat ze onder valse voorwendselen naar Nederland is gekomen. Citaat van haar op de website van de VVD:779 schreef:Hendrik, je bent een smiecht. Ayaan is ALTIJD eerlijk geweest over haar geschiedenis. Ze heeft er zelfs een boek overgeschreven toen der tijd. Gadver je bent net zo'n draaikont als Wouter bos. MISSELIJK!!
Zou deze gast gebanned kunnen worden? BAH
779
Over het feit dat ik met een onjuiste naam en geboortedatum, en met een onjuist vluchtverhaal, naar Nederland ben gekomen, ben ik altijd zeer open geweest. In 2002 heb ik op televisie de precieze toedracht rond mijn aankomst voor het eerst uit de doeken gedaan
779, lees eerst wat bronnen na, voor je weer met onjuistheden komt.
- dvaupell
- Lid
-
- Lid
Was Ayaan Hirsi Ali niet eerst lid van de PVDA?hendrik schreef:Dat weet Hendrik al langer. Internationaal recht gaat boven het Nederlandse recht. Als blijkt, dat het Nederlandse recht fout zit, kan een asielzoeker zich inderdaad beroepen op het internationale vluchtelingenverdrag. En dat daar veel mee gerommeld wordt weet Hendrik ook al langer. Herinner je je mevrouw Ayaan Hirsi Ali nog? Onder wat voor voorwendselen kwam zij ook al weer naar Nederland? En van welke partij was ze ook al weer lid? Zelfs Tweede Kamerlid... ehhh .... was dat niet de VVD? Diezelfde VVD die wist van haar leugens? Diezelfde VVD die jij weer wilt zien regeren? Samen met de PvdV? Onder leiding van Geert Wilders, die uitgebreid werd gefeliciteerd door de extreem-rechtse Belg Philip de Winter? Uiteraard heeft meneer Wilders niet om die felicitaties gevraagd, maar het zegt mij voldoende over het gedachtengoed van de zogenaamde Partij van de Vrijheid.THOR schreef:Weet hendrik dat nou ook
De waarheid komt met de jaren
- dvaupell
- Lid
Nou ja - ze was werkzaam voor het wetenschappelijk instituut van de PvdA, De Wiardi Beckmann stichting. Maar is dit relevant?MARKET GARDEN schreef:Was Ayaan Hirsi Ali niet eerst lid van de PVDA?hendrik schreef:Dat weet Hendrik al langer. Internationaal recht gaat boven het Nederlandse recht. Als blijkt, dat het Nederlandse recht fout zit, kan een asielzoeker zich inderdaad beroepen op het internationale vluchtelingenverdrag. En dat daar veel mee gerommeld wordt weet Hendrik ook al langer. Herinner je je mevrouw Ayaan Hirsi Ali nog? Onder wat voor voorwendselen kwam zij ook al weer naar Nederland? En van welke partij was ze ook al weer lid? Zelfs Tweede Kamerlid... ehhh .... was dat niet de VVD? Diezelfde VVD die wist van haar leugens? Diezelfde VVD die jij weer wilt zien regeren? Samen met de PvdV? Onder leiding van Geert Wilders, die uitgebreid werd gefeliciteerd door de extreem-rechtse Belg Philip de Winter? Uiteraard heeft meneer Wilders niet om die felicitaties gevraagd, maar het zegt mij voldoende over het gedachtengoed van de zogenaamde Partij van de Vrijheid.THOR schreef:Weet hendrik dat nou ook
Als je daarmee wilt aangeven dat men in Den Haag (en trouwens overal in Nederland) op de hoogte was van het verhaal van Hirsi Ali, dan heb je gelijk. Het is echter mevr. Verdonk die (vlak voor de VVD-lijsttrekkersverkiezing) aanleiding zag het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali in twijfel te trekken.
Deze hele discussie gaat m.i. niet over Hirsi Ali. Kunnen we weer terug naar het onderwerp?

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.