Shifty schreef:RJ, ik vind het heerlijk als je zo te keer gaat.
Tommy-Talk is een Brits forum en daar zijn geen Amerikaanse vlaggen mee gemoeid!
Verder las ik dit op het re-enactmentforum
DIT LIJKT VERDOMDE VEEL OP HET SCRIPT VAN SCHIMMEN VAN HET VUUR, ONDER ANDERE NU BEKEND ALS IN HET VUUR VAN DE STORM!!!!
Ik denk dus dat je je maar eens moet gaan beraden.............
BBD
Dit is het verhaal van 'In het Vuur van de Storm'... Ik zie niet meteen de grote gelijkennissen tussen dit en 'Den Vaderland Getrouwe'.
SYNOPSIS 'In het Vuur van de Storm'
Een éénzame oude man wordt al ruim zestig jaar geteisterd door nachtmerries en kwade schimmen uit het verleden. Hij draagt een vreselijk geheim bij zich die hij al die tijd heeft verzwegen voor de buitenwereld.
Maar als hij op een stormachtige nacht opnieuw wordt belaagd door de schimmen, speelt nog één keer het fatale verhaal voor zijn ogen af. Het brengt hem terug naar de zomer van 1942. Twee jonge mensen, de Nederlandse volksduitser Hans Hallerbach en de Joodse Vera Weinberg, spelen al twee jaar lang een gevaarlijk spel om hun verboden liefde in stand te houden.
Beide families proberen de relatie te stoppen. Maar als de Duitsers die zomer de deportatie van alle Nederlandse joden in gang zet, komt het gevaar steeds dichterbij.
Als Hans ook nog wordt opgeroepen om de Duitse dienstplicht te vervullen en Vera's familie wordt bedreigd, krijgt het spel een steeds grimmiger karakter...
Dit verhaal lijkt meer op een moderne variant van 'Romeo en Julia' dan op 'Den Vaderland Getrouwe'...
En wat betreft de uitleg van RJ, die kan ik alleen maar betreuren. Ik had totaal geen weet van zijn verklaringen en volgens mij wist de rest van de crew hier ook niets vanaf... Ik vind het dan ook ontzettend erg dat dit tenkostte gaat van de film... die we gewoon steeds met de beste bedoelingen hebben willen maken...
Ik hoop dan ook dat de toffe en vriendelijke mensen van Tommy Talk dit voorval door de vingers kunnen zien... en hun eventuele ergernis kunnen afreageren op RJ en niet op het gehele filmgedoe... Dit was duidelijk een zelfstandige actie zonder het medeweten van de anderen...
Mijn oprechte excuses voor de eventuele schade dat het filmgebeuren sommige mensen heeft aangedaan en mijn dank aan al diegene dat ons zijn blijven steunen...
Mvg
Von Pratt aka Joris
PS : Buiten deze spijtige situatie, heeft RJ toch al goed werk geleverd wat betreft het zoeken van locaties en voertuigen. Daar ben ik hem dan ook nog steeds dankbaar voor...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.