Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
gilles schreef:Als ik me niet vergis is die airborne patch op het eerste vestje gebruikt als 'afleiding' dat de duisters zouden denken dat ze meer divisies hadden.
Ik kan fout zijn...
Zit niet zo in het Amerikaanse gebeuren maar een vriend van me heeft een dergelijk uniform, maar dan gevechtspak, en heeft mij verteld dat het de 17de Amerikaanse Luchtlandings divisie is die onder andere over de Rijn zijn geland.
patch is van de 13th Airborne Division. Zij hebben gevochten in zuid frankrijk, het Rijngebied, Duitsland, Slag om Ardennen, Alsace.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
ow, ik had het inderdaad over de eerste patch. Deze is van 13th airborne, zoals je correct zei.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Dodo schreef:ow, ik had het inderdaad over de eerste patch. Deze is van 13th airborne, zoals je correct zei.
De tweede patch zal je bedoelen daar dit de eerste is
eh ja
had eigenlijk even moeten terugkijken
Tex.
Een 100% originele Dubbele decal m35 Kriegsmarine helm is vrij zeldzaam.
En dan druk ik mij heeeeel zachtjes uit.
Mocht deze helm origineel zijn (ik ga geen opinie geven,dat laat ik aan mensen over die zichzelf experts vinden)
Dan zal deze helm toch snel (zonder binnenwerk en kinriem) 1200/1500 euro en meer waard zijn.
ALS,hij origineel is.
Ze zijn zeldzamer dan SS (DD) helmen,maar niet zo geliefd of noem het gewild,vandaar de lagere prijs.
Adrian.
EDIT: het blijkt om een m40 te gaan (wat nog zeldzamer is en ik heb er persoonlijk nog nooit eentje gezien) maar ze bestaan wel.
Laatst gewijzigd door Glenn Janssens op 09 okt 2004, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.