Je nieuwste aankoop - Deel 3

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
onne
Lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 17 okt 2004, 18:13

Bericht door onne »

WOOOOOOOOW! Goed bezig Stravers. :shock:
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Peter schreef:
Stravers schreef:Mooie Coat!

Schiet al lekker op met de collectie he Peter!
Het gaat erg lekker! Ik heb reeds 3 1/2 uniformen bij elkaar gesprokkeld :) Ik leg me toe op het vergaren van de uitrustingsstukken en de peroonlijke dingen ( Coca-cola, Gilette :wink: ) Als ik wat leuks zie op US gebied kan ik het niet weerstaan, ik ben erger dan mijn vriendin, wat dat betreft :lol:
Verzamelt je vriendin ook dan? :lol:

Maar idd, de persoonlijke kleine dingen zijn ook erg leuk! Moet ik ook is naar opzoek gaan.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Bijna vergeten, vandaag binnen gekregen! Zeer mooi lotje van een veteraan, waarschijnlijk tank destroyer.

Tot mijn grote verbazing kwam ik een Nederlandse 10 cent munt uit 1944 tegen, met koningin Wilhelmina erop!

Er zitten ongeveer 63 foto's bij van Amerikanen.
En ook de topper vind ik wel een Officiele honkbal, daarop heeft de veteraan zijn tankcrew en de plaatsen waar die geweest is opgeschreven, deze komen overeen met de plaatsen en data die achterop sommige foto's staan. Er staat ook "US ARMY" op de honkbal, hierbij wat foto's;

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Stravers schreef:Ik heb natuurlijk ook weer wat nieuwe aankopen gedaan deze maand, meeste zit nog in het vliegtuig :lol: 8)

- WWII US Purple Heart, Numbered & Cased!
- Zwarte Wound Badge (Verwunten Abzeichen) Citation, zakje en badge
- 3 rollen ribbon bar rollen (EKII, Eastern Front and KVK ribbons) elke rol ongeveer een totale lengte van een meter!
- Orig WWII 45 Colt Auto Pistol Magazine Pouch *MINT*
- Orig WWII US Army 1943 Dated Pistol Belt
- Original WWII US Army M1936 Mussette Bag 1941 dated
- 2x Wool shirt's, 1 met patch!
- M1943 Field Jacket Dated 1943
- Reversible Mountain Troops Pull Over Parka
- Packboard, Shelf en Touw
- Garrison cap
- M1 Carbine pouch met mags

Meeste is nog onderweg, foto's zal ik in 1 keer posten 8)
Ben er allemaal erg blij mee, meeste is in zeer mooie staat! Kan niet wachten tot het allemaal binnen is! Zal in het verzamelaars gedeelte is een update van de verzameling plaatsen als alles van deze maand binnen is.
_/-\o_ Goed bezig! Foto's graag!!! Mooi lijstje :P
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Stravers schreef:
Peter schreef:
Stravers schreef:Mooie Coat!

Schiet al lekker op met de collectie he Peter!
Het gaat erg lekker! Ik heb reeds 3 1/2 uniformen bij elkaar gesprokkeld :) Ik leg me toe op het vergaren van de uitrustingsstukken en de peroonlijke dingen ( Coca-cola, Gilette :wink: ) Als ik wat leuks zie op US gebied kan ik het niet weerstaan, ik ben erger dan mijn vriendin, wat dat betreft :lol:
Verzamelt je vriendin ook dan? :lol:

Maar idd, de persoonlijke kleine dingen zijn ook erg leuk! Moet ik ook is naar opzoek gaan.
Nee, maar zij legt meer zelfbeheersing voor de dag bij het shoppen dan ik op een beurs :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Stravers schreef:Bijna vergeten, vandaag binnen gekregen! Zeer mooi lotje van een veteraan, waarschijnlijk tank destroyer.

Tot mijn grote verbazing kwam ik een Nederlandse 10 cent munt uit 1944 tegen, met koningin Wilhelmina erop!

Er zitten ongeveer 63 foto's bij van Amerikanen.
En ook de topper vind ik wel een Officiele honkbal, daarop heeft de veteraan zijn tankcrew en de plaatsen waar die geweest is opgeschreven, deze komen overeen met de plaatsen en data die achterop sommige foto's staan. Er staat ook "US ARMY" op de honkbal, hierbij wat foto's;

AfbeeldingAfbeelding
Nice!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

onne schreef:Mooie raincoat Peter! Die moet er bij mij ook eens bij komen...
Dank je ik vind die wel mooi in combinatie met m,n overschoes, second pattern! Een nat weer GI :lol:
Daar is 'ie weer!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

mooi koopje peter ;)

bij mij moet er ook nog een raincoat komen :p moet ik bij slecht weer niet men KL poncho bovenhalen :p
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer

Bericht door Peter »

Marc 82 Recon schreef:mooi koopje peter ;)

bij mij moet er ook nog een raincoat komen :p moet ik bij slecht weer niet men KL poncho bovenhalen :p
Ik ben er erg blij mee! Ik moest het even strijken, maar nu is het weer mooi glad! :) Als ik me goed herinner hebben ze bij The Pots Depot nog wel een raincoat. Zonder datering weliswaar maar toch! Staat zeker beter dan een KL poncho :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk

Bericht door Michiel M. »

Erg mooi Daan! Je bent goed bezig!! :lol: ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Leuke aankopen Daan!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Zeer mooi Daan.. dat zijn dingen waar je eigenlijk geen prijskaartje meer aan kunt hangen.. zulke lotjes zijn praktisch niet in geld uit te drukken :)

Mooi!
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door johan willaert »

Een onderdeel van m'n laatste aanwinst....
Ik ben nog wat research aan het doen en zodra ik alles weet, zien jullie de volledige set.....

Een Sterling Silver Pinback Combat Medic Badge..... uitgereikt aan Combat Medics in Infanterie-eenheden vanaf 1945....
Afbeelding

Voor zij die Militaria Magazine nr 208 hebben, deze is gelijk aan die op pagina 23, figuur 3....


Enjoy,

Johan

PS: nu ik eindelijk een WO2 productie heb, mag de na-oorlogse de deur uit... Zie http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8187&highlight=
Laatst gewijzigd door johan willaert op 31 mei 2005, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Stravers schreef:Bijna vergeten, vandaag binnen gekregen! Zeer mooi lotje van een veteraan, waarschijnlijk tank destroyer.

Tot mijn grote verbazing kwam ik een Nederlandse 10 cent munt uit 1944 tegen, met koningin Wilhelmina erop!

Er zitten ongeveer 63 foto's bij van Amerikanen.
En ook de topper vind ik wel een Officiele honkbal, daarop heeft de veteraan zijn tankcrew en de plaatsen waar die geweest is opgeschreven, deze komen overeen met de plaatsen en data die achterop sommige foto's staan. Er staat ook "US ARMY" op de honkbal, hierbij wat foto's;

AfbeeldingAfbeelding


ai! Als honkbal liefhebber en zelf honkballer ERG gaaf om te zien! als je ooit weg doet :D :P
koen-m
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:37
Locatie: assen

Bericht door koen-m »

mijn nieuwste aanwinsten zijn 2 sten magazijnen (bodumsvondsten) uit assen ze zijn gedropt door de engelse en toen heeft het verzet ze maar begraven
ik verzamel brits en canadees

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten