Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Rowen schreef:Kan iemand mij zeggen waar dit bestek vanaf komt ?
Op het mes staat het merk stainless en een C
Hmm, denk eerder dat het een na-oorlogs mes is is ofzo, of in ieder geval niks militairs.
Staat er niks anders op?
Zoals Pvt. Roumen al zei, Stainless is geen merk maar betekent dat het materiaal van het mes roestvrij staal is.
De C heb ik geen idee wat het zou kunnen betekenen, misschien het model C ofzo? Dat er nog een model A,B,D is?
Wie weet, dat andere er meer over te zeggen hebben of het zelfde denken als ik.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Rowen schreef:Kan iemand mij zeggen waar dit bestek vanaf komt ?
Op het mes staat het merk stainless en een C
Hmm, denk eerder dat het een na-oorlogs mes is is ofzo, of in ieder geval niks militairs.
Staat er niks anders op?
Zoals Pvt. Roumen al zei, Stainless is geen merk maar betekent dat het materiaal van het mes roestvrij staal is.
De C heb ik geen idee wat het zou kunnen betekenen, misschien het model C ofzo? Dat er nog een model A,B,D is?
Wie weet, dat andere er meer over te zeggen hebben of het zelfde denken als ik.
Grtz
Er staat niks verders op, het is gevonden in een bos waar de geallieerde en de duiters hebben gevochten.
Ik heb nog meer bestek gevonden misschien dat daar nog iets opstaat
Maar tog bedankt voor de info, ik dacht namelijk dat stainless een merk was.
Op het object staat het volgende: N 13 VM RL, PB met een pijl eronder, GE met een pijl erboven, en een vierkantje. (voor meer info foto 5)
De diameter is 6 bij 6 cm en weegt 761 gram.
Die PB met die Arrowhead zou wel eens kunnen betekenen dat het iets van het Britse leger kan zijn.
Weet het niet zeker, maar bijna alles wat de Britten hadden, was gemerkt met een Arrowhead zo'n pijltje dus.
De GE met die Arrowhead weet ik ook niet wat dat zou betekenen..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
omgitsme schreef:Die PB met die Arrowhead zou wel eens kunnen betekenen dat het iets van het Britse leger kan zijn.
Weet het niet zeker, maar bijna alles wat de Britten hadden, was gemerkt met een Arrowhead zo'n pijltje dus.
Hier heeft geen mens wat aan zeg wat het is of zeg niks ,is geen arrowhead, maar een britse Broadarrow.
Het ding in bovenstaande foto is een Plug , als er geen ontsteker in een projectiel zat werd er een plug in gedraaid'
bij oa 25 pr projectielen.
omgitsme schreef:Die PB met die Arrowhead zou wel eens kunnen betekenen dat het iets van het Britse leger kan zijn.
Hier heeft geen mens wat aan zeg wat het is of zeg niks ,is geen arrowhead, maar een britse Broadarrow.
Het ding in bovenstaande foto is een Plug , als er geen ontsteker in een projectiel zat werd er een plug in gedraaid'
bij oa 25 pr projectielen.
Oke, sorry.
Het is dus een Broadarrow.
Excuses.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience