junior Re-enactment groep voor de jongere mensen

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Captain da Costa
Lid

Bericht door Captain da Costa »

RelicHunter44 schreef:
Captain da Costa schreef: Ok, ik bedoelde het totaal niet negatief, leuk dat je de redenen geeft. Uit een C-47 springne lijkt me idd erg leuk, ik heb er al wel eens in meegevlogen 8) Maar iig, veel succes met de organisatie, en mooi dat jullie nu uniformen hebben die er goed op lijken.

MVG Edgar
Thanks, I really appreciate that. Trouwens, we gaan heus niet naar een herdenking in uniform. Ik moet er niet aan denken, dat zou een belediging zijn voor de gesneuvelden. Dan ga ik wel gewoon in mijn driedelige pak ofzo.
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

RelicHunter44 schreef:Sommige dingen zijn zo knullig om te zien, zoals kaplaarsjes,
Dat zijn buitgemaakte wehrmachtlaarzen :wink:

Om even eerlijk te zijn, ik vind het afgrijselijk, te vergelijken met de junior KL '70s groepjes die zich hier en daar vormen.
Maar ik zie er wel toekomst in, het trekt toch de jongste generatie naar onze (serieuze) hobby toe.
Als een paar complete correcte ervaren re-enactors, met de kennis, in dit geval 101st para's, een soort van scoutinggroepje oprichten, waarbij de kinders les krijgen in de geschiedenis, de tactieken , training, discipline enzovoorts, dan heb ik er niets op tegen, als ze maar geen deel uitmaken van een correcte WO2 display. Ga met ze naar het bos en maak lol en hou het leerzaam.
Marsen vind ik dan ook nog toelaatbaar gezien het feit dat daar toch zat burgermann rondloopt. Het is met goedkoop KL en burgerspul ook niet zo heel moeilijk om een kind van 12 *redelijk* correct ogen aan te kleden, er is heel veel op de markt dat op het origi spul lijkt, om maar even een MP44 met een AK47 te vergelijken.

Mijn conclusie: re-enactment neen, vrijetijdsbesteding en opleiding voor het serieuze werk, zeker!
Captain da Costa
Lid

Als je het re-enactment noemt klinkt het leuker. :lol: En ik train de kids inderdaad in kennis en tactieken. Marsen zullen we zeker lopen want elk jaar doe ik mee aan de airbornewandeltocht.
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Captain da Costa schreef:Als je het re-enactment noemt klinkt het leuker. :lol:
Ik vraag me dan nog steeds af waarvan het dan precies re-enactment is...
Wat re-enact je????? GI Joe?

Noem het dan gewoon soldaatje spelen...

:|
Captain da Costa
Lid

De manier van leven, vechten en dergelijke. Ook het gewone sociale leven daar zullen ze van mij leren. Ik heb zat muziek van Glenn Miller en Benny Goodman, dus dat wordt swingen. :P
-Sniper-
Lid

Bericht door -Sniper- »

Als we over "historisch correct" gaan praaten dan kan je nog heel lang door blijven gaan want wat ik soms op voertuigen zie of op meetings dat is ook niet allemaal "historisch correct"

laat de kinderen nou lekker kind zijn en er iets van laten leren
Greetzzz -Sniper
Sam&Max
Lid

Bericht door Sam&Max »

Edit: PPL

Niets, maar dan ook niets heb je (onder deze username) bijgedragen aan dit topic.

Maar dan nu wel met een of ander plaatje komen...
Een poging tot grappig doen waarbij je ook nog eens gebruik maakt van andermans tekortkomingen.

tsk tsk tsk...
Captain da Costa
Lid

-Sniper- schreef:Als we over "historisch correct" gaan praaten dan kan je nog heel lang door blijven gaan want wat ik soms op voertuigen zie of op meetings dat is ook niet allemaal "historisch correct"

laat de kinderen nou lekker kind zijn en er iets van laten leren
Inderdaad, je kan toch niet verwachten dat kinderen mini-volwassenen zijn?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Skylighter schreef:
Dodo schreef:
RelicHunter44 schreef:Ja, daar heb je gelijk in. Het is een zeer mooi idee om zoiets te doen. Maar ik vind het nog mooier als alle kleding goed oogt.
En dat kan men helaas niet verwachten van jonge kinderen.
Ikzelf ben 18, krijg mijn stufi en ik werk. En zelfs dan heb ik problemen om rond te komen.
Dat ligt dan vast aan de andere dingen die je erbij doet. :P
Zoals? :D
Ik kan op het moment best aardig typen hoor dus ik geef helemaal niets uit aan andere dingen...

ofzo.

bzzzzz

.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Shifty
Lid

Bericht door Shifty »

En dan vraagt iedereen zich af waarom er zoveel andere fora opgericht worden.

:roll:

Wat een gezeik
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

Captain da Costa schreef: En ik train de kids inderdaad in kennis en tactieken.

ga je dan ook op uitstapje naar Irak :lol:
het klinkt echt alsof je een ervaren Officier
bent die een paar recruten klaar stoomt voor oorlog :?
dat je ze wat leert oke, maar trainen???? ben je van plan
om een staatsgreep te plegen of wat?
Captain da Costa
Lid

Ik heb wel enige ervaring moet ik zeggen, aangezien ik gek op geschiedenis ben en ook veel heb geleerd van die geschiedenis. Zo heb ik de tactieken van Napoleon goed bestudeerd hoe hij vroeger veldslagen won en ik lees ook de tactieken die de Amerikanen in WWII gebruikten, dus ja, enige ervaring heb ik wel. Theoretisch zit het er allemaal erg goed in en in de praktijk heb ik een beetje ervaring, maar toch wel meer dan de meesten waarschijnlijk. 8)

Daarnaast moet het re-enactment ook echt lijken met de tactieken van toen. Ik heb een keer op een evenement gezien hoe de re-enactors het deden. Het was bijna om te lachen. Helemaal geen tactieken, het was gewoon de vijand bestormen in een manoevre die je hele squad naar de maan zou helpen.

Je weet het: Jong geleerd is oud gedaan, dus moet je ook vroeg beginnen. Dan zullen ze als ze 18 jaar zijn uitblinken als re-enactors die ook daadwerkelijk als echt overkomen en dus ook een grote educatieve waarde zullen hebben voor de volgende generatie.

Daarnaast lijkt het me wel enorm leuk om minister-president van Nederland te worden, maar dat doe ik liever op de democratische manier. :wink:
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Daarnaast lijkt het me wel enorm leuk om minister-president van Nederland te worden, maar dat doe ik liever op de democratische manier.
Jij bent niet goed bij je hoofd.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Captain da Costa
Lid

Ik hoor wel vaker van mensen dat ze re-enactors niet goed bij hun hoofd vinden vinden. :P :P :P
Tank Destroyer
Lid

Bericht door Tank Destroyer »

Misschien moet je een keer naa Afrika gaan.
Kan je nog wat opsteken hoe je de kids moet 'trainen'.

Afbeelding

Sorry hoor... kijk: oorlogje spelen als kind OK, maar kinderen trainen/klaarstomen zodat ze later goede re-enactors zullen worden.
That's B.S.

Waarschijnlijk ligt de interesse van die kids tegen die tijd elders:
bier, vrouwen, etc.