NVA

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
hastafidel
Lid

Re: NVA

Bericht door hastafidel »

Zeer leuke foto's! Geen probleem dat je deze post!! Jammer dat Hoek van Holland niet echt centraal ligt. :cry:
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

Mooie verzameling en leuke foto's van beiden! _/-\o_ Ik zal ook eens proberen mijn bescheiden verzamelingetje te plaatsen
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
pietertje
Lid

Bericht door pietertje »

bedankt voor de info:) heb nogal wat te doen volgens mij.
de pet en Schulterstücke kreeg ik er overigens bij :( knopen voor schulterstücke niet trouwens, heb toen eerst maar aangenomen dat dit er gewoon bijhoorde. zal nu eens gaan zoeken naar de goede bijpassende onderdelen.
nog een vraag, welk schutzenschnür kan hier bij?

over de para set: waar zou ik een FDU jasje en broek kunnen krijgen? en gevechtsuniformschulterstücke?
ik ken ebay.de, maar dit word voor mij nogal duur omdat de verzendkosten vaak hoger uitvallen als de prijs van het product zelf :oops:

alvast bedankt
Jan Klaassen
Lid

Bericht door Jan Klaassen »

De verzendkosten van ebay.de vallen inderdaad vaak hoog uit (wel goed opletten dat de verzendkosten niet te hoog worden aangegeven en dat je dus word 'gelicht'!). Het is gewoon veel rondkijken en zoeken (misschien wel op beurzen) en dan kom je er vast wel eens een tegen. Laatst ging er op marktplaats eentje voor zo'n 20 euro van de hand. Gewoon toeval vaak als je ze tegenkomt.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
racefiets
Lid
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 47 keer

Bericht door racefiets »

Leuke foto's inderdaad. Enkel jammer dat de AK's geen DDR uitvoeringen zijn.
sgtmeat
Lid

Bericht door sgtmeat »

als jij die voor een schappelijk prijs je ken vinden, be my guest :P

nee, even zonder gein, mijn 2 maten hebben recentelijk in ceney(typ ik dat goed)een ombouwsetje gekocht, maar ik ben cronisch blut, en zoals ik zei is zijn wij de harde kern en rest dus te lui om de sets te kopen, de wapens zijn ook slechts 2-3 weken in ons bezit, onder andere moet het meeste hout werk grondig onderhoud verkrijgen,

nog een tip als je voor ons een originele wil scoren, gaan naar afghanistan, timmer enkele ANA's neer, of een stel irakese militairen dat wil ik wel lukken, en heel misschien dat je nog een turk met een tegen kan komen. :zapped:
hastafidel
Lid

In het Turkse leger droeg men ook NVA helmen, mozambique ook trouwens. Het NVA arsenaal is over de hele wereld terechtgekomen. Niet altijd in de beste handen. De AK is nog altijd massavernietigingswapen nr. 1.

Hoe komen jullie trouwens aan deze ak's? Kun je een onklaar model als particulier bezitten?!? Of gaat dat via de stichting?
Brandy-Hans
Lid

Re: NVA - AK 47

Bericht door Brandy-Hans »

Betreft : AK-47

Er zijn verschillende firma's die lopieen AK-47 fabriceren. Voor particulier gebruik bestaat ook een versie .22 LR (schot per schot, niet automatiek) te vinden by G.S.G. German Sport Guns. Een link te vinden op :
http://users.skynet.be/DieNeueLinke/sporttarget.html Dhr. Kalashnikov is al by hun op bezoek geweest.

In Belgie, is er een importeur van russische wapens te vinden op :
http://www.armurerie-colmant.be/index_f ... e1690.html

Er zijn nog veel andere fabrikante denk ik in Roemenie en Bulgarie. Persoonlijk zou ik mijn voorkeur geven aan GSG Duitsland.

Vriendelijke groeten,

Kapitän-L. Brandy-Hans van PARIJS
Volksmarine of DDR-Uchrony.
hastafidel
Lid

Ik vraag me sterk af hoeveel maanden gevangenisstraf met het bezitten van zo'n ak (zie sites) je in Nederland krijgt :shock:
sgtmeat
Lid

Bericht door sgtmeat »

hastafidel schreef:Ik vraag me sterk af hoeveel maanden gevangenisstraf met het bezitten van zo'n ak (zie sites) je in Nederland krijgt :shock:
(edit)(verwijderd zat 31 juli 2010)
Laatst gewijzigd door sgtmeat op 31 jul 2010, 03:28, 1 keer totaal gewijzigd.
pietertje
Lid

Bericht door pietertje »

kijk eens op deze site http://ddr.bizhat.com/ zoek in de lijst -Militär bedarf. als het goed is krijg je da een heel lange alfabetische lijst met NVA items, zoek op Kalasnikov;) zitten volgens mij wel een paar mooie NVA repro's tussen, en zeker niet duur :+

weet trouwens niet 100% zeker of de site nog helemaal actueel is:p maar t is altijd de poging waard denk ik
sgtmeat
Lid

Bericht door sgtmeat »

i citeer u
pietertje schreef:kijk eens op deze site http://ddr.bizhat.com/ zoek in de lijst -Militär bedarf. als het goed is krijg je da een heel lange alfabetische lijst met NVA items, zoek op Kalasnikov;) zitten volgens mij wel een paar mooie NVA repro's tussen, en zeker niet duur :+

weet trouwens niet 100% zeker of de site nog helemaal actueel is:p maar t is altijd de poging waard denk ik
ik citeer mezelf
sgtmeat schreef:
kopieen van een wapen staat helemaal de doodstraf op(spreekwordelijk)
racefiets
Lid

Bericht door racefiets »

sgtmeat schreef: side note, het wapen dat ik vast houd is een deco model, als in dichtgelast en zonder bewegende onderdelen, dat mag zonder vergunning, zolang je er maar niet mee over straat gaat wandelen, zonder de intentie van re enactment, betekenend, buiten de terreinen, opgeborgen.

side note 2: ik ben geen expert, dus geen, "hij zei het"
Een dichtgelaste AK valt in NL nog steeds onder de wapenwet. Die mag je niet zonder vergunning bezitten. Het onklaar maken geld alleen voor enkelschots kogelgeweren en jachtgeweren.

En of ik nog DDR AK's weet...... Bij mij in de kluis staat er eentje, een Mpi-AKS-74N. :mrgreen: En mocht ik er meerdere vinden dan krijgt die van mij een familie uitbreiding.
pietertje
Lid

Bericht door pietertje »

sgtmeat schreef:i citeer u
pietertje schreef:kijk eens op deze site http://ddr.bizhat.com/ zoek in de lijst -Militär bedarf. als het goed is krijg je da een heel lange alfabetische lijst met NVA items, zoek op Kalasnikov;) zitten volgens mij wel een paar mooie NVA repro's tussen, en zeker niet duur :+

ik citeer mezelf
sgtmeat schreef:
kopieen van een wapen staat helemaal de doodstraf op(spreekwordelijk)
bepaalde re-enactment groepen hebben een vrijstelling;) zie foto's vorige pagina..
racefiets
Lid

Bericht door racefiets »

Een vrijstelling... Beetje vreemd aangezien de WWM dat niet kent. Enkel een verlof waarop het betreffende wapen vermeld staat. Zeker een regeltje van de lokale afdeling BW.