Oorlogswinter
- killingspree
- Lid
- Uffz
- Lid
Re: Oorlogswinter
het lijkt mij dat de film teveel met de serie wordt vergeleken en dat is niet mogelijk.
De serie duurt ongeveer 8 uur. De film hoogstens 2.
Dan is het onmogelijk om alle aspecten te verwerken.
Hier zitten pas fouten in!!!!
gr
De serie duurt ongeveer 8 uur. De film hoogstens 2.
Dan is het onmogelijk om alle aspecten te verwerken.
Nou killingspree, vind je dit nu echt!?!?!Kijk eens naar Zwart Boek, deze jongens hebben tenminste in de boeken gezeten en het naar mijn mening wel goed van af gebracht met een net zo goed verhaal
Hier zitten pas fouten in!!!!
gr
Dutch Re-enactment Group '40-'45
- killingspree
- Lid
Ja, daar hebben ze tenminste geen half er naast hangende decals op de helmen die een kilometer te groot zijn...
maar hier zitten zeker fouten in.... maar ik zou ze niet naast me kaar willen leggen, dan ben ik bang dat oorlogs winter toch echt bescheten uit komt
maar hier zitten zeker fouten in.... maar ik zou ze niet naast me kaar willen leggen, dan ben ik bang dat oorlogs winter toch echt bescheten uit komt
-
- Lid
killingspree schreef:Kijk eens naar Zwart Boek, deze jongens hebben tenminste in de boeken gezeten en het naar mijn mening wel goed van af gebracht met een net zo goed verhaal.
Ja alleen hebben ze in de verkeerde boeken gezeten want het verhaal was slecht, onauthentiek en rammelde aan alle kanten.
Oorlogswinter heb ik nog niet gezien maar NATUURLIJK moet een film zo historisch correct als mogelijk zijn.
Soms maken ze fouten en dat kan gebeuren, daar kan men best een goede reden voor hebben.
Helaas is de reden vaak luiheid, desintresse, arrogantie of gewoon amateurisme.
Dat vind ik geen acceptabele excuses.
Ja alleen hebben ze in de verkeerde boeken gezeten want het verhaal was slecht, onauthentiek en rammelde aan alle kanten.
Oorlogswinter heb ik nog niet gezien maar NATUURLIJK moet een film zo historisch correct als mogelijk zijn.
Soms maken ze fouten en dat kan gebeuren, daar kan men best een goede reden voor hebben.
Helaas is de reden vaak luiheid, desintresse, arrogantie of gewoon amateurisme.
Dat vind ik geen acceptabele excuses.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
- killingspree
- Lid
Hoi Marloes, ( lang geleden trouwens )
je hebt volkomen gelijk in boven staande post.
mbt tot zwartboek, ik heb hem mij in tussen nog eens bekeken en daar toch inderdaad wat flaaters uit gehaald.
Ik had daar qua film een stuk beter gevoel bij dan oorlogs winter.
je hebt volkomen gelijk in boven staande post.
mbt tot zwartboek, ik heb hem mij in tussen nog eens bekeken en daar toch inderdaad wat flaaters uit gehaald.
Ik had daar qua film een stuk beter gevoel bij dan oorlogs winter.
-
- Lid
Ja ik heb het reuze druk de laatste tijd, vandaar!
Nou dat belooft wat voor Oorlogswinter dan, ik gaa nooit naar de bioscoop (behalve naar jaren 30 films in Tuschinski) dus ik wacht wel op de dvd of zoo.
Nou dat belooft wat voor Oorlogswinter dan, ik gaa nooit naar de bioscoop (behalve naar jaren 30 films in Tuschinski) dus ik wacht wel op de dvd of zoo.
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
- Ruimteaapje
- Lid
Oorlogswinter draait wel in Tuschinski dus dat is misschien een aardig compromis tussen bios en dvd?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
-
- Lid
Nee, zonder portier met mooie pet en mét telefoontjes die de hele tijd af gaan, is de bioscoop niets voor mij.Ruimteaapje schreef:Oorlogswinter draait wel in Tuschinski dus dat is misschien een aardig compromis tussen bios en dvd?
-
- Lid
Heb vandaag de film gezien in de bioscoop.
Ik moet zeggen dat ik enige kennis heb van WO2 (grote hobby) en mij enorm kan storen als er in een oorlogsfilm onregelmatigheden te zien zijn zoals: onjuiste uniformering, verkeerde wapens en voertuigen.
Kan aan mij liggen (is vaak ook zo) maar ik vind dat men er niet van uit moet gaan dat de gemiddelde bioscoopbezoeker het IQ heeft van een bak popcorn.
Over oorlogswinter is al veel geschreven op dit forum, qua uniformering slaan ze de plank inderdaad behoorlijk mis.
Erg jammer, omdat er ook te zien is dat er veel geld beschikbaar was als je kijkt naar de wapens en de voertuigen.
Waarom dan niet gaan voor kwaliteit?
Het verhaal op deze manier neerzetten doet het boek geen eer aan.
Ik vond het verhaal, de decors en het acteerwerk vooral oppervlakkig.
De ernstige situatie in januari 1945 komt niet over, de Duitsers zijn vrolijk en alle burgers zien er goed doorvoed uit.
Mijn conclusie, na onder andere "Der Untergang": een leuke en spannende film voor kinderen en de "onwetende" volwassene.
Ik moet zeggen dat ik enige kennis heb van WO2 (grote hobby) en mij enorm kan storen als er in een oorlogsfilm onregelmatigheden te zien zijn zoals: onjuiste uniformering, verkeerde wapens en voertuigen.
Kan aan mij liggen (is vaak ook zo) maar ik vind dat men er niet van uit moet gaan dat de gemiddelde bioscoopbezoeker het IQ heeft van een bak popcorn.
Over oorlogswinter is al veel geschreven op dit forum, qua uniformering slaan ze de plank inderdaad behoorlijk mis.
Erg jammer, omdat er ook te zien is dat er veel geld beschikbaar was als je kijkt naar de wapens en de voertuigen.
Waarom dan niet gaan voor kwaliteit?
Het verhaal op deze manier neerzetten doet het boek geen eer aan.
Ik vond het verhaal, de decors en het acteerwerk vooral oppervlakkig.
De ernstige situatie in januari 1945 komt niet over, de Duitsers zijn vrolijk en alle burgers zien er goed doorvoed uit.
Mijn conclusie, na onder andere "Der Untergang": een leuke en spannende film voor kinderen en de "onwetende" volwassene.
- Ruimteaapje
- Lid
Het was op het platteland hè, daar sloeg de honger niet toe zoals in de Randstad.
- mtdr
- Lid
Ben hem 2 dagen geleden ook even wezen bekijken, en volgens mij is het meeste wel gezegd...
Geen super film, maar ja, wel lekker om even onder uitgezakt te zitten met een grote zak popcorn.
Geen super film, maar ja, wel lekker om even onder uitgezakt te zitten met een grote zak popcorn.

Verzamel D-Day Soldbucher.
-
- Lid
mijn ma zei ook al iets van deze film.
maar ik heb oorlogswinter thuis, alleen dan een andere versie ofzo...
http://www.dvd-home.nl/review/images/in ... winter.jpg
deze cover ervan.
kan iemand mij het verschil tussen de films uitleggen?
thx, gr dion
deze cover ervan.
thx, gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
- mtdr
- Lid
Volgens mij is dat de serie als ik het goed lees.Airborne101 schreef:mijn ma zei ook al iets van deze film.
deze cover ervan.
thx, gr dion
Verzamel D-Day Soldbucher.
- Ruimteaapje
- Lid
Klopt, er is een televisieserie uit de jaren zeventig en nu is er een speelfilm. Zelfde boek.
- killingspree
- Lid