De verzameling van: Genosse Jan Klaassen
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 26 keer
- Ontvangen: 6 keer
- Jan Klaassen
- Lid
Re: De verzameling van: Genosse Jan Klaassen
Nou niet zo overdrijven hè 
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- laurens jan
- Lid
- yente
- Lid
Mooie stukken!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
- Jan Klaassen
- Lid
Yente, bedankt! En Laurens Jan natuurlijk ook voor de lof! 
- Volkspolizei
- Lid
Ik kan mij er bij aansluiten: heel mooi Jan!
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Memory
- Lid
Geld natuurlijk ook voor mij!Volkspolizei schreef:Ik kan mij er bij aansluiten: heel mooi Jan!
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
- Jan Klaassen
- Lid
Nog een update!
Volgens mij is deze nog niet voorbij gekomen (anders, excuses daarvoor genossen) - het totaalplaatje van de Hauptfeldwebel Volksmarine.

Daarnaast heb ik de laatste tijd het geluk gehad een paar grote sets te verkrijgen van 1 persoon (waarvan het GT-GuST uniform in een ander topic, en de LuSK Stabsfeldwebel een paar pagina's terug al getoond zijn). Dit is er ook zo 1. Niet erg groot, wel met een zeer leuk jasje!

Op naam van een Unterleutnant. Pet uit 1969, jasje en overjas uit 1970. Dienstjasje is de correcte naam, zonder de blauwe LuSK-paspelierung. Die werd pas op alle uniformen ingevoerd in de late jaren '70. Gevolg daarvan is wel dat er van deze jasjes vrij weinig meer over zijn (omdat er al zo weinig waren)...!
Volgens mij is deze nog niet voorbij gekomen (anders, excuses daarvoor genossen) - het totaalplaatje van de Hauptfeldwebel Volksmarine.

Daarnaast heb ik de laatste tijd het geluk gehad een paar grote sets te verkrijgen van 1 persoon (waarvan het GT-GuST uniform in een ander topic, en de LuSK Stabsfeldwebel een paar pagina's terug al getoond zijn). Dit is er ook zo 1. Niet erg groot, wel met een zeer leuk jasje!

Op naam van een Unterleutnant. Pet uit 1969, jasje en overjas uit 1970. Dienstjasje is de correcte naam, zonder de blauwe LuSK-paspelierung. Die werd pas op alle uniformen ingevoerd in de late jaren '70. Gevolg daarvan is wel dat er van deze jasjes vrij weinig meer over zijn (omdat er al zo weinig waren)...!
- Memory
- Lid
Dag Genosse,
Prachtige stukken wederom! Ik vindt de set van Unterleutnant erg mooi, ook door zijn compleetheid.
Leuk die felddienst schouderstukken erbij
Prachtige stukken wederom! Ik vindt de set van Unterleutnant erg mooi, ook door zijn compleetheid.
Leuk die felddienst schouderstukken erbij
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
- Jan Klaassen
- Lid
Klopt, jammer dat er geen Felddienstuniform bij zat 
- laurens jan
- Lid
netjes!
Eindelijk weer leven in de brouwerij hoop binnen kort ook nog wat nva spul binnen te krijgen!
Eindelijk weer leven in de brouwerij hoop binnen kort ook nog wat nva spul binnen te krijgen!
- Jan Klaassen
- Lid
Heeft lang stilgestaan ja, maar ben zelf ook vooral bezig geweest met het verkopen van een aantal (7) uniformen...
Kijk al uit naar jullie aanwinsten
Kijk al uit naar jullie aanwinsten
- Kugelblitz
- Moderator

- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 11 keer
Marineset ziet er goed uit, mooie kleuren zijn dat altijd wel...
Bezoek je eigenlijk dagelijks je verzamelkamer, of eerder eens in de week? Hoe zorg je er overigens voor dat de collectie motvrij blijft, lavendel en cederhout?
Groet, Kugel!
Bezoek je eigenlijk dagelijks je verzamelkamer, of eerder eens in de week? Hoe zorg je er overigens voor dat de collectie motvrij blijft, lavendel en cederhout?
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! 
- Jan Klaassen
- Lid
Dagelijks, regelmatig dagelijks zelfs. Ik moet er doorheen om bij de eigen niet-verzamelkamer te komen, zeg maar.
Tegen motten heb ik nog niet zo veel liggen. Er hangen wel overal van die doosjes... Nog nooit motten "tegengekomen", maar na de verhuizing van de collectie naar deze plek is het misschien wel eens handig zulke dingen (lavendel, cederhout, vellen mottenpapier etc etc) aan te schaffen en er tussen te schuiven.
Tegen motten heb ik nog niet zo veel liggen. Er hangen wel overal van die doosjes... Nog nooit motten "tegengekomen", maar na de verhuizing van de collectie naar deze plek is het misschien wel eens handig zulke dingen (lavendel, cederhout, vellen mottenpapier etc etc) aan te schaffen en er tussen te schuiven.
- Kugelblitz
- Moderator

- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 11 keer
Haha, logisch dat je er dan vaak bent haha... Ja die motten zie je inderdaad iet veel, maar ik ben er toch nooit gerust op. Paar flinke zakken lavendel her en der lijkt me verstandig, ruikt ook nog eens lekker.Jan Klaassen schreef:Dagelijks, regelmatig dagelijks zelfs. Ik moet er doorheen om bij de eigen niet-verzamelkamer te komen, zeg maar.
Groet, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden!