Je kunt er nu vanalles van maken, naarmate het aantal pips je erop zet, of je kunt ze zo laten. Uiteraard moeten ze wel matchen met je kraagspiegels!
Groet, Kugel!
Moderator: Kugelblitz

Ik ging ervan uit dat je juist van de Frundsbergband wilde afstappen omdat die divisie een 'slechte' reputatie heeft en Wiking bijvoorbeeld een wat betere?Stafford schreef:Ik ga me even inlezen over de verschillende divisie's maar even een misschien rare vraag maar waarom adviseer je geen van de genoemde ( Totenkopf, Das Reich of LAH ) te nemen ??? hebben deze zo'n slechte naam ?? kijk het gaat mij erom een divisie te nemen die juist heel veel oorlog heeft meegemaakt maakt me dan niks uit wat ze uit hebben gevreten want dat is niet waarom ik hem wil/zou nemen maar wil een mooie realitisch panzer wrapper maken van een divisie die veel strijd heeft meegemaakt !!
Nee hoor, de 9. SS-Pz.-Div. "Hohenstaufen" heeft in Oosterbeek (slag om Arnhem) gevochten. De Reichsführer divisie zat die tijd in Italië. Ook de 10. SS.-Pz.-Div. "Frundsberg" vocht tijdens Market Garden, maar dan meer bij Nijmegen. Later tijdens de strijd trokken ze richting Arnhem.Kugelblitz schreef:Als ik jou was zou ik inderdaad over elke divisie wat lezen en dan kijken wat je het meest aanspreekt. Kun je ook kijken waar en wanneer ze gevochten hebben bijvoorbeeld. De een vindt oostfront helemaal te gek, de ander juist weer niet bijvoorbeeld. Wiking heeft bijvoorbeeld ook in Nederland gezet, evenals de divisie Reichsführer-SS, die tijdens Market Garden (Arnhem)heeft gevochten.
Excuseer, dan vergis ik me inderdaad. Was onlangs iets aan het opzoeken over de SS in Italië, maar meende ook iets over Market Garden te hebben onthouden.Mallory schreef:Nee hoor, de 9. SS-Pz.-Div. "Hohenstaufen" heeft in Oosterbeek (slag om Arnhem) gevochten. De Reichsführer divisie zat die tijd in Italië. Ook de 10. SS.-Pz.-Div. "Frundsberg" vocht tijdens Market Garden, maar dan meer bij Nijmegen. Later tijdens de strijd trokken ze richting Arnhem.Kugelblitz schreef:Als ik jou was zou ik inderdaad over elke divisie wat lezen en dan kijken wat je het meest aanspreekt. Kun je ook kijken waar en wanneer ze gevochten hebben bijvoorbeeld. De een vindt oostfront helemaal te gek, de ander juist weer niet bijvoorbeeld. Wiking heeft bijvoorbeeld ook in Nederland gezet, evenals de divisie Reichsführer-SS, die tijdens Market Garden (Arnhem)heeft gevochten.
http://www.axishistory.com/index.php?id=1968
http://www.axishistory.com/index.php?id=1943
Dat zei ik enkele pagina's terug ook al...Naamloos schreef:Het is natuurlijk heel erg handig om jezelf alles wijs te laten maken op een forum als dit, maar is het niet gewoon veel leuker om dit soort dingen zelf te leren?
Ik begrijp je reacties wel in grote lijnen en wat betreft het verzamelen van reprodutcies, die discussie hebben we al honderden keren gevoerd. Laten we dan ook niet weer tijd en moeite verspillen aan deze eindeloze discussie. Laat ieder gewoon in zijn waarde en doen waar hij zin in heeft. We zitten hier in het re-enactment-onderdeel, dus als het jou niet aanstaat ben jij in dit geval degene die dit forumonderdeel beter kan vermijden.Naamloos schreef:Het probleem is dat men hier ook veel te makkelijk antwoorden geeft. Laat die jongen lekker zelf achter zijn informatie aan gaan, volgens mij is dit een discussieforum en geen helpdesk? Ik had eerst het idee dat de topic starter een jaartje of 12 was, in dat geval kan ik nog wel begrijpen dat hij dit soort dingen post. Maar volgens zijn profiel is hij 34?? En trouwens, wikipedia als naslagwerk gebruiken? Over betrouwbaar gesproken, pas maar op dat een 1 of andere rechtse hobbyist niet creatief aan de gang gaat met sommige artikelen!
Lekker kort door de bocht ben je ik dacht dat forums er waren om mensen te helpen maar volgens mij snap jij dat niet... kijk ik heb andere dingen waar ik liever veel geld aan uitgeef ik koop repro's omdat ik dan zeker weet dat het nep is + de reacties van nou vind ik ook van een kind van 12 die voelt zich ook zo aangevallen als er iets hem niet aan staat dus zoals al eerder gezegt lees en reageer dan gewoon lekker niet !!!!Naamloos schreef:Ik vindt dit een behoorlijk lachwekkend topic..
Als de topic starter nou eerst eens wat geld investeert in een aantal goede boeken in plaats van reproducties te kopen die er nog nepper uit zien dan andere reproducties dan leert hij misschien nog eens een keer wat. Het is natuurlijk heel erg handig om jezelf alles wijs te laten maken op een forum als dit, maar is het niet gewoon veel leuker om dit soort dingen zelf te leren?
En waarom zijn er mensen die geld uitgeven aan reproducties? Als je iets niet kan of wilt betalen, ga het dan niet verzamelen. Ik ga ook niet een Fiat Panda ombouwen tot een Ferrari omdat het al een Italiaan is.

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten