DDR/NVA Babbelbox
- Memory
- Lid
Re: DDR/NVA Babbelbox
Ik zal vandaag of morgen wat posten, al heb ik de afgelopen 2 maand zeer weinig aangekocht.
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
- Jan Klaassen
- Lid
Mocht iemand hier nog de topics lezen: goed nieuws! Het ziet er naar uit dat ik mijn "verzameldoel" voor 2013 zojuist heb bereikt!
De Kinder-Stahlhelm, compleet met binnenwerk en voor een goede prijs. Nu nog maar even wachten totdat hij aankomt...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Jan Klaassen
- Lid
- Memory
- Lid
Mooi ding Jan!
Ik zie uit naar de rest van de foto's!
Ik zie uit naar de rest van de foto's!
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
-
BramV
- Lid

Looking good! 
The object of war is not to die for the fatherland, but to ensure that the enemy dies for his.
George S. Patton
George S. Patton
- Kugelblitz
- Moderator

- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 11 keer
- Jan Klaassen
- Lid
Bedankt, bedankt!
Hij zit vanaf a.s. maandag op de post, dus ik hoop eind van aanstaande week dit item binnen te hebben - dan volgt wel een topic met ook de geschiedenis er achter, want die is bijzonder interessant (vind ik zelf dan)
Hij zit vanaf a.s. maandag op de post, dus ik hoop eind van aanstaande week dit item binnen te hebben - dan volgt wel een topic met ook de geschiedenis er achter, want die is bijzonder interessant (vind ik zelf dan)
- Volkspolizei
- Lid
Bijzonder! Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Naamloos
- Lid
Leuk helmpje Jan! Wat is het verhaal achter dit soort helmpjes? Kon je deze in de DDR tijd in speelgoedwinkels kopen? Of was het meer een militaire traditie, zoals je ook wel eens in Duitsland zag in de jaren 30-40? En van wat voor een materiaal werden deze gemaakt? 
- Jan Klaassen
- Lid
Om hier het hele verhaal al uit de doeken te doen zou een beetje jammer zijn - verdient z'n eigen topic welNaamloos schreef:Leuk helmpje Jan! Wat is het verhaal achter dit soort helmpjes? Kon je deze in de DDR tijd in speelgoedwinkels kopen? Of was het meer een militaire traditie, zoals je ook wel eens in Duitsland zag in de jaren 30-40? En van wat voor een materiaal werden deze gemaakt?
Het is in ieder geval niet iets wat je in de speelgoedwinkels kon kopen: het was staatsbezit, uitgedeeld aan bepaalde kinderen. Meer de militaire traditie dus - dat slaat de spijker op de kop!
Het materiaal weet ik nog niet zeker, maar het schijnt een soort kunststof te zijn... Verdere info volgt!
- Naamloos
- Lid
- Jan Klaassen
- Lid
Heeft iemand hier de afgelopen maanden misschien de DDR-afdeling van het Legermuseum te Delft nog bezocht (toen dat nog open was)? Ben daar enkele jaren geleden geweest en heb na het zien van hun foutieve uniform geprobeerd of ze te overtuigen waren de boel te veranderen... Heeft iemand het "Wachrgt. F. Dzierzynski"-uniform met Pioniere-schouderstukken en Mot.Schutzen-kraagspiegels nog zien staan?
- Memory
- Lid
Nee helaas niet.
Ben enkel nog in overloon geweest.
Ben enkel nog in overloon geweest.
- Volkspolizei
- Lid
Het legermuseum is sinds januari gesloten wegens verhuizing naar Soesterberg.Jan Klaassen schreef:Heeft iemand hier de afgelopen maanden misschien de DDR-afdeling van het Legermuseum te Delft nog bezocht (toen dat nog open was)? Ben daar enkele jaren geleden geweest en heb na het zien van hun foutieve uniform geprobeerd of ze te overtuigen waren de boel te veranderen... Heeft iemand het "Wachrgt. F. Dzierzynski"-uniform met Pioniere-schouderstukken en Mot.Schutzen-kraagspiegels nog zien staan?
Daar zal in 2014 een nieuw museum worden geopend!
Heb zelf al eens aangeboden om een DDR vitrine voor ze in te richten, nooit antwoord gekregen........
"One man's rubbish is another man's treasure"
- Jan Klaassen
- Lid
Beetje jammer dat... Volgens mij heb ik de foto's niet meer staan, maar dat uniform viel mij dan wel direct op. De combinatie klopt van geen kanten.
Ik moest opletten, zo zei de man (hoofdconservator volgens mij, die in de museumwereld als niet heel meegaand bekend blijkt te staan), dat ze niet zomaar alles volgens de originele regels zouden kunnen maken, omdat ze het materiaal niet zouden hebben. Ok, een manschappenriem met Ehrendolch is vergezocht - maar soi, dat kan ik nog begrijpen. Een Dzierzynski-jasje met witte kraagspiegels is gewoon niet origineel - daar is iets niet goed gegaan... En dat moet elk self-respecting museum toch willen voorkomen?
Wist alleen niet dat het al zo lang dicht was... De mailwisseling (nouja, "wisseling"... Heb nooit antwoord gekregen op mijn uitgebreide uitleg van de regels van het uniform etcetera) is ook al weer een tijd geleden. Dat aanbod om die vitrine in te richten zouden ze juist met beide handen moeten aannemen, genoot VP! Je hebt genoeg om ze te doen watertanden, denk ik zo
Ik moest opletten, zo zei de man (hoofdconservator volgens mij, die in de museumwereld als niet heel meegaand bekend blijkt te staan), dat ze niet zomaar alles volgens de originele regels zouden kunnen maken, omdat ze het materiaal niet zouden hebben. Ok, een manschappenriem met Ehrendolch is vergezocht - maar soi, dat kan ik nog begrijpen. Een Dzierzynski-jasje met witte kraagspiegels is gewoon niet origineel - daar is iets niet goed gegaan... En dat moet elk self-respecting museum toch willen voorkomen?
Wist alleen niet dat het al zo lang dicht was... De mailwisseling (nouja, "wisseling"... Heb nooit antwoord gekregen op mijn uitgebreide uitleg van de regels van het uniform etcetera) is ook al weer een tijd geleden. Dat aanbod om die vitrine in te richten zouden ze juist met beide handen moeten aannemen, genoot VP! Je hebt genoeg om ze te doen watertanden, denk ik zo