Het kan misschien ook helpen om een beetje te argumenteren in plaats van andermans mening gewoon als 'gezeik' af te doen.Shifty schreef:En dan vraagt iedereen zich af waarom er zoveel andere fora opgericht worden.
![]()
Wat een gezeik
junior Re-enactment groep voor de jongere mensen
- Captain da Costa
- Lid
Je moet niet alles te serieus nemen.Tank Destroyer schreef:Misschien moet je een keer naa Afrika gaan.
Kan je nog wat opsteken hoe je de kids moet 'trainen'.
Sorry hoor... kijk: oorlogje spelen als kind OK, maar kinderen trainen/klaarstomen zodat ze later goede re-enactors zullen worden.
That's B.S.
Waarschijnlijk ligt de interesse van die kids tegen die tijd elders:
bier, vrouwen, etc.
- SiNiStEr
- Lid
Ik moet zeggen dat je wel telkens wat uitzoekt om over te zeiken T.D. Kijk ik snap je in zover dat ik me kan voorstellen dat je als proffesionele reenacter die alles goed voor mekaar heeft(kwa uniform e.d.) en veel ervaring heeft met reenacten, vind dat dit niet waarheidsgetrouw is. Maar om deze mensen nu zo af te zeiken en Captain da Costa te vergelijken met iemand die kindersoldaten klaarstoomt vindt ik echt SCHANDALIG en een idiote, te verwerpen opmerking.Tank Destroyer schreef:Misschien moet je een keer naa Afrika gaan.
Kan je nog wat opsteken hoe je de kids moet 'trainen'.
Sorry hoor... kijk: oorlogje spelen als kind OK, maar kinderen trainen/klaarstomen zodat ze later goede re-enactors zullen worden.
That's B.S.
Waarschijnlijk ligt de interesse van die kids tegen die tijd elders:
bier, vrouwen, etc.
Deze Captain da Costa probeert ten minste een paar kinderen enthousiast te krijgen voor een stukje geschiedenis van de 2de wereld oorlog en zo te zien lukt het hem ook nog. Way to go Captain da Costa!!! Ga zo door zou ik zo zeggen!!! En dat het maar nooit vergeten mag worden wat deze mensen voor ons hebben doorgemaakt!!!
En klaarstomen voor reenactment is misschien een beetje raar gezegd, maar gewoon kinderen er enthousiast voor maken en ze er al wat over bij brengen is iets wat ik alleen maar kan aanmoedigen.
En zoals hij zegt probeert hij het zo correct mogelijk neer te zetten zover als dat mogelijk is en hij zal ze heus wel laten zien van hoe het er volledig correct uit moet zien. En dat is geen B.S.!!!
En gelukkig heb jij die tijd van bier en vrouwen allang gehad, zodat jij je weer volledig op reenacten kunt richten(zeker gezien je leeftijd).
Kortom mijn mening is dat dit een goed initiatief is dat zeker kan slagen, mits het goed en met zorg gedaan wordt. Dus geen oorlogje spelen maar een correct plaatje neerzetten!!!
(P.S. heb je nog recentere foto's waarop te zien is dat jullie als reenactment groep vooruit zijn gegaan kwa uniformen en leden? En zo niet zou je die kunnen maken? Dit zou een mooi bewijs zijn dat jullie inderdaad je best doen voor een correct plaatje. Nu heeft iedereen namelijk nog steeds deze foto voor ogen
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Captain da Costa
- Lid
Helemaal mee eens Sinister! Ik had het niet beter kunnen verwoorden.SiNiStEr schreef:
Deze Captain da Costa probeert ten minste een paar kinderen enthousiast te krijgen voor een stukje geschiedenis van de 2de wereld oorlog en zo te zien lukt het hem ook nog. Way to go Captain da Costa!!! Ga zo door zou ik zo zeggen!!! En dat het maar nooit vergeten mag worden wat deze mensen voor ons hebben doorgemaakt!!!
Ik heb de webmaster al verzocht om een recentere foto online te zetten. Mocht je het willen zien, dan kan je me ook gewoon mailen of op msn toevoegen, dan stuur ik het je daar wel.(P.S. heb je nog recentere foto's waarop te zien is dat jullie als reenactment groep vooruit zijn gegaan kwa uniformen en leden? En zo niet zou je die kunnen maken? Dit zou een mooi bewijs zijn dat jullie inderdaad je best doen voor een correct plaatje. Nu heeft iedereen namelijk nog steeds deze foto voor ogen
![]()
![]()
)
-
Tank Destroyer
- Lid
Ik bedoel er mee dat die kinderen over een tijdje misschien geen ene fuck meer geinteresseerd zijn in WO2 en hun geld liever aan andere dingen willen spenderen. Scooters en dat soort zooi... Dus waarom zou je ze nu al 'trainen'.SiNiStEr schreef:En gelukkig heb jij die tijd van bier en vrouwen allang gehad, zodat jij je weer volledig op reenacten kunt richten(zeker gezien je leeftijd).![]()
![]()
En daarnaast... hoezo training?
Beetje een vaag excuus dus om soldaatje te spelen..
En daarnaast: ik zeik gewoon graag...
En daar weer naast: Ik vind gewoon dat als zij zich re-enactors noemen, de échte re-enactors daardoor omlaag worden gehaald.
Met vriendelijke groeten,
Zeik Destroyer
-
779
- Lid

Ik vraag me eigenlijk af wat gevaarlijker is? Een 'kind' trainen voor re-enacment of een kind kennis te laten maken met een scooter + alle gevaren die dat met zich meebrengt... Er gaan jaarlijks meer kinderen dood door een klote scooter dan re-enacment.
En eigenlijk vind ik dat Captain da Costa (Wat is je echte naam ook alweer?) subsidie moet krijgen voor het onderwijs dat hij geeft. Kan misschien wel komen als hij ooit nog Minister President wordt. Moet er wel geld te besteden zijn, wat er nu helaas niet is. Maarja dat is ee nandere discussie
779
En eigenlijk vind ik dat Captain da Costa (Wat is je echte naam ook alweer?) subsidie moet krijgen voor het onderwijs dat hij geeft. Kan misschien wel komen als hij ooit nog Minister President wordt. Moet er wel geld te besteden zijn, wat er nu helaas niet is. Maarja dat is ee nandere discussie
779
- Captain da Costa
- Lid
Juist daarom moeten we vroeg beginnen met die kids zodat ze geïnspireerd zullen raken door die soldaten die voor onze bevrijding hebben gevochten. Ik zou ook geen re-enactor zijn geworden als Band of Brothers niet was uitgekomen. Die kinderen hebben een inspiratiebron nodig om hun interesse in WWII te behouden en de scooters en dergelijke minder belangrijk te vinden. Het heeft bij mij geholpen.Tank Destroyer schreef:
Ik bedoel er mee dat die kinderen over een tijdje misschien geen ene fuck meer geinteresseerd zijn in WO2 en hun geld liever aan andere dingen willen spenderen. Scooters en dat soort zooi... Dus waarom zou je ze nu al 'trainen'.
En wat heb je liever? Dat ze liever een scooter kopen, of een "historisch correct" out-fit? Die scooter heb ik laten varen voor mijn re-enactment spullen en ik denk dat er in de toekomst wel wat meer mensen zullen zijn die doordat ze in mijn groepje inspiratie hebben gekregen dit ook zullen doen. Dat is tenminste goed besteed geld. Je doet aan historisch besef en je vervuild het milieu tenminste niet met je scooter want die heb je niet.
- Dodo
- Lid
Even tussendoor over het plaatsen van recentere foto's.
Captain da Costa je kan http://www.imageshack.us gebruiken.
Upload je foto (misschien met je hem verkleinen) en kies dan deze link:
Captain da Costa je kan http://www.imageshack.us gebruiken.
Upload je foto (misschien met je hem verkleinen) en kies dan deze link:
Of deze:Thumbnail for forums (1)
Bij de 2e link moet je wel even het regeltje tussen deze 2 tags zetten: [img]..[/img]Direct link to image
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944
-
Tank Destroyer
- Lid
Dat je ze historisch besef bijbrengt.... OK, dat is goed. Daar kan ik moeilijk iets tegen hebben als geschiedenis student.
Maar dat hoeft toch nog niet in uniform? Je kan ze toch ook gewoon erover vertellen, dingen laten zien etc etc...
Als ze dan nog steeds geinteresseerd zijn, dan kan je overgaan op re-enactment als de leeftijd daarvoor gekomen is.
Zijn ze niet meer geinteresseerd, dan ging het dus echt om het soldaatje spelen en heb je er mijn inziens met re-enacten niks aan.
Sander
Maar dat hoeft toch nog niet in uniform? Je kan ze toch ook gewoon erover vertellen, dingen laten zien etc etc...
Als ze dan nog steeds geinteresseerd zijn, dan kan je overgaan op re-enactment als de leeftijd daarvoor gekomen is.
Zijn ze niet meer geinteresseerd, dan ging het dus echt om het soldaatje spelen en heb je er mijn inziens met re-enacten niks aan.
Sander
- Captain da Costa
- Lid
- Captain da Costa
- Lid
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=KD7ET4JR
Met die IMG werkte ie niet, dus kopiëer deze maar en plak hem in je URL. Dan kan je zien hoe we er 24 september uitzagen. Opmerking: de Brit is compleet origineel gekleed, dus die hoeft geen gezeik te verwachten van "historisch correcte" figuren.
Met die IMG werkte ie niet, dus kopiëer deze maar en plak hem in je URL. Dan kan je zien hoe we er 24 september uitzagen. Opmerking: de Brit is compleet origineel gekleed, dus die hoeft geen gezeik te verwachten van "historisch correcte" figuren.
Laatst gewijzigd door Captain da Costa op 13 nov 2005, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Tank Destroyer
- Lid
- Captain da Costa
- Lid
- Captain da Costa
- Lid