Goed ideeNicodemus schreef:Misschien moeten we een nieuwe poll openen, in overleg via pm natuurlijk.

Goed ideeNicodemus schreef:Misschien moeten we een nieuwe poll openen, in overleg via pm natuurlijk.
Gertos45 schreef:Niets hoor, doe maar. Ik wil jullie topic niet om zeep helpen hoor...Ik vond al die polls gewoon wat overdreven, meer niet, maar kan aan mij liggen hoor.
Dit was zeker het geval, en wat meer is de Britse Piloten moesten ook een getuige hebben van de 'Kill' anders telde hij niet, op deze manier waren de Britten beter op de hoogte van de Duitse sterkte dan andersom, de duitsers telden alles als 'Kill' zo kom je natuurlijk aan hogere getallen voor de Duitse Pilotenmark schreef:Ik heb ook wel eens iets gelezen over 'halve' kills. Als meerdere piloten een bommenwerper hadden beschoten en die viel uiteindelijk uit de lucht konden ze m delen, of ze kregen m als 'assist-kill' ofzo. Bij de R.A.F. was dit geloof ik maar weet ik niet zeker.
Zie hierbovenGertos45 schreef:Ik vind het altijd ongeloofelijk welke duizelingwekkende aantallen vliegtuigen zijn neergehaald door duitse piloten.
ik weet wel, heeft te maken met de zwakkere tegenstanders aan het begin van wo2 en in Rusland, maar als je leest dat iemand 350+ vliegtuigen heeft neergeschoten.
Wat was het rekord van een Geallieerde piloot? Natuurlijk normaal, er vlogen immers alsmaar minder Duitse vliegtuigen rond, maar toch???
Adolf Galland is na de oorlog nog bevriend geworden met Robert Stanford Tuck, beide piloten zochten elkaar dan ook regelmatig op.Maj.Cain schreef:Ik heb voor A.Galland gekozen omdat hij in mijn ogen een echte fighter ace was!
En niet alleen een bekwaam jagerpiloot, zijn inzicht en ideeen waren nieuw en briljant!
Het is omdat dikke Herman zijn bekwame officieren in de weg stond, en veranderingen aanbracht in de orders!
En de man heeft zich in de lucht bewezen, kijk maar naar zijn kill ratio!
Kan aan mijn mindere kennis liggen, maar volgens mij was dit een gentleman flyer, gerespecteerd en gevreesd door vriend en vijand!?
Cain
De RAF heeft meerdere keren een prothese moeten bezorgen aan Douglas Bader, ook toen deze opgesloten was in Colditz, de Duitsers stelden voor om een Brits vliegtuig met de prothese te laten begeleiden door Messerschmits doch de Britten wilden hier niets van weten en combineerden het dropen van de benen steeds met een bomrun in de buurtMike.H schreef:hij is ook vrienden geworden met Douglas Bader, nadat hij werd neergehaald boven Frankrijk en hij heeft er ook voor gezorgd dat Bader nieuwe been protheses kreeg... (de RAF heeft ze samen met een bommenlading op een duits vliegveld laten vallen, wat Galland behoorlijk onridderlijk vond)...
Ho eens even.. waarom zou je niet met 15 schoten een vliegtuig neer kunnen schieten? 1 goed gemikt schot van een 20 mm granaat kan al fataal zijn..g-1reaper schreef:simpel. je kunt geen 10 vliegtuigen neerschieten in 8 minuten,
je kunt geen vliegtuig neerschieten met maar 15 schoten
je kunt geen 17 vliegtuigen neerschieten op 1 dag, en al helemaal niet als er op de dag in kwestie niet zoveel verliezen worden gemeld door de RAF.
Al was hij een goede vlieger, hij was een militair van niks. ongedisciplineerd, kinderachtig gedrag, een losbol die te vaak naar de fles en de vrouwen greep...
hoewel hij herinnert wordt als goed vlieger en tacticus is hij, vindt ik, geen echt grote vlieger zoals andere in de poll genoemde vliegers
Even een voorbeeld van een onjuiste Duitse claim, die ik uit een ander bericht van je heb gehaald.Mike.H schreef:Ik heb er al 1 gevonden trouwens!
Major Kurt "Kuddel" Ubben heeft een D-21 neergehaald op 10 Mei 1940
Totaal 111 vliegtuigen neergehaald.
http://www.luftwaffe.cz/ubben.html
misschien was het niet je vraag, maar het is wel een belangrijk aspect wat je niet mag uitsluiten in een vergelijking als deze. vooral bij jagereenheden was het van het grootste belang dat een piloot ook een goed militair was. zonder discipline in het luchtgevecht kon een piloot en met zichzelf zijn hele eenheid in gevaar brengen.Mike.H schreef:En nu kan je wel zeggen dat het een slechte militair was -en daar ben ik het wel met je eens- maar dat was niet de vraag Smile
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast